Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

boykot af tråde....

 Besvar Besvar
Forfatter
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: boykot af tråde....
    Sendt: 09 Dec 2009 kl. 11:46
jeg har overvejet om man bare skulle boykotte de tråde, hvor tonen drejer i den forkerte retning.....

jeg syntes godt nok det er ved at blive for meget....tråden ´´dejlige billeder´´ var en kanon tråd, og folk glæder sig over en kanon film....MEN...pludselig bliver det bare til en gang mudderkast, og tangere til barnlighed, og folk udtaler sig om ting de ikke ved noget om......

før hen var det et kanont forum, hvor der var en masse godt læsestof, men det er godt nok for ringe det her.....

den måde jeg vil boykotte på, er at jeg KUN vil deltage i tråde, som er saglige, og med en ordentlig tone. lige så snart at den vender med en træls tone hopper jeg fra.....hvis alle gjorde det, så de få der lukker pis ud, vil ikke have noget formål med det de skriver....... eller opfordre folk til helt at ignorer deres indlæg....

bare en tanke.....

knæk og bræk...
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 12:51
Det er nok en kende naivt at tro, at man på et forum som dette kun kan debattere i en positiv ånd, sådan fungerer det jo heller ikke uden for Cyberspace - bare se på Folketinget.

Men der er da kedelig tendens til kritik alene for kritikkens skyld, og det drejer sig oftere om enkeltpersoner end om selve emnet, så langt er vi enige.

Det nemmeste er nok at lade være med at deltage, såfremt tonen ikke behager én.

/Ole
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 16:20
ja et bøsseforum er det
Til top
aksel jakobsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
aksel jakobsen

Tilmeldt:: 12 Nov 2008
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aksel jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 16:25
enig jeg ryster tit på hoved over hva folk kan finde på og skrive , jeg tænker bare vi sku jo gerne kunne se hinanden i øjnene hvis man møder hinanden ude ved vandet
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 17:44
Brian, hvem er det der har fisket i dit vadespor herinde siden det er blevet dit standardsvar til stort set alt??

Hvis du ikke kan finde ud at kritisere konstruktivt vil jeg mene du burde lade være med at gå til tasterne.........
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:09
Hej Ole R :

Du plejer jo nok at kunne lange en skriftlig lussing ud, og er ikke bleg for selv at tage lidt gas en gang imellem(y)

Det som er kedeligt, det er i mine øjne, at det tit bliver personligt, istedet for bare liiidt sagligt..

Men det kan nok ikke være anderledes, når man bruger måske 150-200 dage om året med en fiskestang, så er det jo fordi man er passioneret, halvtosset, bindegal;-)

Ihvertfald kender jeg selv til (NATURLIGVIS IKKE AF EGEN ERFARING), at man hidser sig unødigt op over stort set ingenting - bare det handler om fedtfinner!!

Tja, jeg vil ihvertfald læne mig tilbage med en skål pebernødder - vente på at kunne stå op før solen står op, luske afsted i iskold regn - blot fordi der måske, bare måske står en god fisk og venter:-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:26
simon agerholm skrev: Hej Ole R :

Du plejer jo nok at kunne lange en skriftlig lussing ud, og er ikke bleg for selv at tage lidt gas en gang imellem(y)



Nej det har jeg ingen problemer med, men det har efter min mening taget en helt forkert drejning her på forum - alt for meget selvpromovering, kritik for kritikkens skyld og ´´kloge´´ hoveder der skal så tvivl om snart sagt alt.

Et glimrende eksempel er tråden om den fine 5,7 kilos fisk - det er dels optagelser man sjældent ser her i DK, og så er det en forbandet flot fisk, meeeen så skal der lige dryppes lidt malurt i bægeret - ingen nævnt, ingen glemt, vel Simon
;-)

Hvorfor ikke bare glæde sig over det man ser? Det forstår jeg ikke.


/Ole
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 18:42
mads pedersen skrev: jeg har overvejet om man bare skulle boykotte de tråde, hvor tonen drejer i den forkerte retning.....

jeg syntes godt nok det er ved at blive for meget....tråden ´´dejlige billeder´´ var en kanon tråd, og folk glæder sig over en kanon film....MEN...pludselig bliver det bare til en gang mudderkast.....



Lad os tage udgangspunkt i den pågældne tråd;

Der hvor det går galt i tråden, det er, hvor 2 personer kommer med person-fnidder, altså, hvor de går efter manden i stedet for bolden.
( der hvor 080984 kalder S.A. for idiot og Peter Mathiasen skriver;
@ Simon Agerholm - Syntes du kloger og promoverer dig selv for meget for tiden.)

- Hvis folk ville lade være med at komme med den slags person-fnidder-kommentarer, så ville tonen ikke dreje i den forkerte retning.
- En indførsel af et forbud mod den slags personrettede kommentarer og en efterfølgende udelukkelse fra forummet, hvis forbudet overtrædes kunne være en mulighed til at opretholde en god debat-tone.



Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 19:41
Ole R :

Det er sgu iorden - jeg kan tåle det;-)

Du vælger simpelthen at kritisere kritikkeren ? .. Hehe;-)

Jeg vælger at forholde mig til de simple tal 80cm/5,7kg. og er ikke imponeret umiddelbart, selvom det da er sjovt at det er filmet.

Jeg har iøvrigt ikke noget behov for at promovere mig selv, netop derfor har jeg heller ikke skrevet artikler til den skrevne lystfiskerpresse i sommeren/efteråret - til trods for at der har været ´´ret godt´´ et par steder jeg ser andre flå fisk op.

Desuden er jeg sgu blevet HELT og totalt udfisket af nogle lokale - har set den ene efter den anden trække havørreder op til godt 8 kg. på land.. Nogle gange 2-3 over 5 kg. til en enkelt mand på en morgens fiskeri - uden at jeg trods en seriøs indsats har kunnet matche dem - heldigvis har der været kaffe på kanden, og godt selskab:-)

Som du nok er klar over, tager jeg ikke det der bliver skrevet ret tungt, og har været i stormvejr ude i den virkelige verden før - uden at det har ødelagt mit fiskehumør.. Det er bare ikke alle der tåler det så godt, og derfor vil jeg da også henstille til, at vi går efter bolden´, istedet for manden.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:29
simon agerholm skrev: Ole R :


Desuden er jeg sgu blevet HELT og totalt udfisket af nogle lokale - har set den ene efter den anden trække havørreder op til godt 8 kg. på land.. Nogle gange 2-3 over 5 kg. til en enkelt mand på en morgens fiskeri - uden at jeg trods en seriøs indsats har kunnet matche dem - heldigvis har der været kaffe på kanden, og godt selskab:-)



Udfisket? Jeg ved slet ikke hvad det er? Måske fordi der for mig ikke er noget konkurrencemoment i fiskeriet overhovedet. Det er jo for fanden ikke nogen kunst at fange fisk i dag, det eneste der tæller er at lære sit vand at kende og så være derude.

Jeg synes det er fedt når sidemanden fanger en god fisk, også selv om jeg ikke selv fanger noget. Næste gang er det måske mig der fanger fisken.

Til gengæld synes jeg det er fedt at lave noget hjemme på værkstedet og så efterfølgende se at det virker ude ved vandet - og sådan drives vi jo af forskellige elementer i vores hobby.

Jeg hæftede mig ikke spor ved fiskens k-faktor - kun på den fede optagelse, og fisken er stadig en god fisk;-)

/Ole
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 20:54
Hej Mads.

Undskyld!.

Hej Simon.

Med alt respekt.

´´.......derfor vil jeg da også henstille til, at vi går efter bolden´, istedet for manden.... ´´

Det forekommer mig hyklerisk at se dig skrive sådan når du eksempelvis skriver indlæg som:

´´UTROLIGT så mange fantaster der findes - nu med påstået arbejde,, men åbenbart blot elev på en anden afdeling af produktionsskolen (det er dér man placerer unge mennesker som har svært ved at klare sig selv, og ikke kan finde vej ind på det almindelige arbejdsmarked)..´´
Fra tråden ´farvede fisk´

og

´´Forøvrigt TROR jeg Maciej kan få svært ved at få anerkendt noget som helst - der har jo tidligere været lidt uoverensstemmelse i forbindelse med hans såkaldte fangster.. Husker da stadig beretningerne om op til flere aborrer over 4 kg´´
Fra tråden ´god sæson´

Jeg har meget svært ved at se dit formål med disse indlæg udover at udstille og latterliggøre et par unge fiskere. Er jeg helt galt på den eller er det ikke lige netop en glidene tackling lige i stængerne på andre brugere?

Og til sidst lidt for sjov:

Der er grænser for hvor mange gange man kan sige:

´´Jeg har fanget massere store fisk, jeg ønsker bare ikke at skilte med det...´´

Før det kommer til at virke en lille smule komisk.

´´Som du nok er klar over, tager jeg ikke det der bliver skrevet ret tungt...´´

Fornuftigt!(y) Det vil jeg prøve at lære noget af :-).

Kan du ha´ en rigtig god aften.

Mvh
Jonas.








Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 21:01
Jonas, tak fordi du gad !! (y):-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 21:42
Kære Jonas.

De 2 nævnte ungersvende roder sig altså ud i direkte usandheder - ligesom ´´KarupMesteren´´.. Dét må være rimeligt at påpege direkte løgn.. Men muligvis ikke i din optik.

Hvis jeg ønskede at udstille nogen, var der sgu rigeligt at tage af.. Fx. kendte lystfiskere som bevidst fejlkroger store havørreder,, monterer en ekstra trekrog i toppen af blinket - mens de ´´fisker´´ i Ishøj Havn osv. osv....

Slutteligt ; Jeg placerer eksempelvis ikke mine fangster på Fangster.dk, ligesom jeg ikke har behov for at blive genkendt (derfor kan man stort set aldrig se mit ansigt tydeligt på de fiskefotos der trods alt er sluppet ud)..

Ligesom de fleste der har måske 150-200 fiskedage, kan jeg ikke undgå at fange lidt engang imellem - jeg har bare ikke rigtig behov for at have pralebilleder i min profil.. Den næste fisk vil altid være den mest interessante..

Herudover er du naturligvis i din fulde ret til at have noget imod mig - bare du sørger for at holde det i en nogenlunde tone:-)
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:08
Mads dit oplæg til denne tråd er efer min mening oplæg til noget frygtelig vrøvl i sig selv.
Den eneste måde du kan ændre noget som helst, er ved at deltage i debatten og dreje den i ´´din´´ retning. Du ændrer da ingenting ved at boykotte tråde.
Jeg syntes også det er ærgerligt at alle ikk bare kan glæde sig når nogen har taget en god fisk, og når de så oven i købet gør sig den ulejlighed at lægge et billede ud til os andre :-))
Men..men... Løgn, bedrag og direkte snyderi hører sq ingen steder hjemme, og jeg syntes det er ok at der er nogle ´´skarpe hjerner´´ der fanger den slags ting, f.eks. Karup fisken den havde jeg sq godt nok min mistro til, men jeg havde ikke rigtig andet at have det i end en undren, stor respekt om ham der definitivt påpegede snyden!
Det er nødvendigt hvis tingene skal gå rigtigt til at der er nogle vagthunde der råber op når noget går skævt, ellers bliver vi jo bare en flok nikkedukker allesammen.
Derudover så tror jeg også vi må se i øjnene at aktive debatører (incl mig selv) som der er mange af her på sitet, ind imellem utilsigtet er lidt hurtige på tasterne. Vi lader os rive med. Problemet er bare at i cyberspace er det svært at komme tilbage på sporet igen, når ordet er skrevet så står det naglet i skærmen, i en face to face snak kan man snakke sig tilbage i debatten, her på sitet skal man godt nok tænke tanker før man skriver.... kan det misforståes er der altid en der gør det:-))
Nej Mads. Stop din boykot og deltag i debatten og præg diskussionerne med DINE hoildninger.

123nu er nu ik´så ringe endda!
Frede
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:18
Tom Bak Hansen skrev: Brian, hvem er det der har fisket i dit vadespor herinde siden det er blevet dit standardsvar til stort set alt??

Hvis du ikke kan finde ud at kritisere konstruktivt vil jeg mene du burde lade være med at gå til tasterne.........


Hej Tom

Vær nu ikke for hård ved Brian. Han er sikkert en ung knøs, som er ved at finde ud af sit liv. Måske han selv har en rem af huden, siden han udstiller sine komplekser så klart!

Mvh

Karsten
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2009 kl. 22:32
Hejsa Simon.

Ingen af os gider en lang trækken frem og tilbage tror jeg, så det her bliver mit sidste indlæg i den her, med mindre du virkelig får trampet mig solidt over fusserne - det tror jeg dog hverken du ønsker eller kommer til.

´´De 2 nævnte ungersvende roder sig altså ud i direkte usandheder - ligesom ´´KarupMesteren´´.. .´´

Med hensyn til ungersvenden i sagen om farvede fisk, så var uregelmæssighederne allerede fint klarlagt i tråden. Det jeg opfatter du gør er ikke at påpege en uregelmæssighed men derimod at latterliggøre en hel person og hans beskæftigelse.
Det er muligvis forkert opfattet men sådan læser jeg det.

Med hensyn Maciej så er det vist nok flere år siden han lod fantasien løbe af med sig og han var ganske ung. Han har siden åbenlyst herinde indrømmet at han bar sig meget klodset og dumt ad og bedt om en chance mere. Bør man ikke respektere det og så lade den unge mand komme lidt fri af de gamle røverhistorier?


´´Dét må være rimeligt at påpege direkte løgn.. Men muligvis ikke i din optik.´´

Det synes jeg bestemt det er. I forbindelse med ´´karupmesteren ´´ rettede jeg eksempelvis henvendelse til Henrik Carl fra rekordudvalget hurtigt efter jeg så din tråd. Fordi jeg blev overbevist om du havde helt ret i din tvivl.

Det der ikke er rimeligt i min optik er den efterfølgende 'stening' af personen.

´´Herudover er du naturligvis i din fulde ret til at have noget imod mig - bare du sørger for at holde det i en nogenlunde tone:-)...´´

Jeg har ikke noget imod dig. Men jeg synes ærlig talt enkelte af dine skriverier som eksempelvis dem jeg citerer i mit første indlæg virker klamme og onde.

Kan du have god aften.

Mvh Jonas

Ps. Jeg er iøvrigt pavestolt og taknemlig over fisken på mit profilbillede :-). Jeg er derfor også glad at vise den(fisken) frem.

Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 00:01
Kan kun give dig ret...


Men som jeg har sagt før og siger det gerne igen... Er det noget nyt herinde???

Folk elsker at være de ´´kloge og bedrevidende´´.... gaaaab....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres