Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms andet alternativ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms andet alternativ?
    Sendt: 02 Feb 2010 kl. 10:58
Hey Folkens.

Jeg husker en tidliger tråd her fra sitet hvor folk er godt trætte af Simms på grund af deres ´´service´´ eller mangel på samme, har os snakket med flere forhandler som snart ikke gider deres p.. mere og vil i den forbindelse høre hvilket mærke man så skal læne sig op af, her tænker jeg på waders og vadejakker?.
jakke tænker jeg selv på at min næste skal være fra Patagonia da jeg kun har hørt godt om disse.

vadejakker:
1. Patagonia

Waders:
2. ?
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 11:15
hej kenneth,
Patagonia's waders og waderjakke er ikke et dårligt valg...
Vision's der tag man hel ikke fejl med... Og så Orvis er top grej og service... Og priser, de lægger i medlem klasse
Hilsen Yves.
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 11:30
Kan kun anbefale Patagonia's jakker... (y) har lige skiftet min gamle SST jakke ud efter 10 års hærgen med en ny af samme (dog i guide modellen denne gang)

De har min stemme

/Bjarne
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 11:33
Vision er heller ikke de hurtigste når noget skal byttes. 5½ uge for at bytte et par waders er for langt tid. Det var gennem Korsholm og de fortalte at sådan var det altid og de havde flere gange forelagt det for vision at det ikke var tilfredsstillende uden at det havde hjulpet.
Hans
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 11:48
Hej Kenneth,
Kan ligesom Bjarne sige at SST jakken fra Patagonia er super. Min er også gammel, slidt og meget brugt og stadig væk helt tæt.

Har også en jakke fra orvis. Den er i samme klasse vil jeg mene, men jeg har kun haft den i fem år.... Orvis har en fremragende service. De bytter bare uden problemos :-)

God fornøjelse

Niels Åge Skovbp
Århus
Til top
Mark Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mauser25 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser25 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 21:49
der findes kun et mærke der levere topklasse waders. Og det er simms, det kommer man bare ikke udenom...

Knæk og bræk

Mark
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 21:52
Simms står stærk på waders-fronten - men på jakkerne...
Patagonia rules...:-)

Min har aldrig svigtet (SST).
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 22:01
Jeg kan stærkt anbefale Vision Gillie vadejakken, den holder tæt uanset vind og vejr.
Mht waders har jeg selv et par Patagonia guide(tror jeg de hedder) Og et par Scierra cc3, begge åndbare, bruger mest mine Scierra, og har aldrig haft problemer med nogen af dem, på trods af jeg ikke skyller dem.


Rasmus
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
timalshansen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér timalshansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2010 kl. 23:40
Hej Kenneth
Inden jeg for 2 år siden blev far, havde jeg vel omkring 150 fiskedage om året i en periode på 10 år. I den lange periode har jeg haft mange jakker, men nedstående har udskilt sig mærkbart ift. holdbarhed og funktionalitet

Jeg har haft en sst patagonia som nærmest faldt fra hinanden efter 4 år, men den har så også været med på omkring 600 ture. Selvom sst jakken ligger i den dyre ende, synes jeg egentlig det er meget godt gået, og jeg er klart tilfreds. Min sst jakke måtte lade livet efter en Æbelø tur, hvor der faldt 60mm på 24 timer, jeg var dyngvåd helt til skindet.
Købte efterfølgende en Simms classic jakke, den har ikke været med på så mange ture endnu, men det er en ok holdbar jakke; der er ligeså så enkel i design som sst jakken. Grunden til jeg dengang valgte en Simms jakke, er at jeg synes pasformen var utrolig god ift. til sst fra patagonia, der posede mere.
Men nu har jeg set lyset, kan godt lide det enkle design, så har købt en hagløft LIM ultimate jacket, den er lavet i paclite, vejer derfor ingenting, dvs. lag på lag metoden. Men det bedste er at den er billig ift. til patagonia fiskejakker, Simms jakker osv.
Der er masser af lækre skaljakker i outdors butikkerne, de er fuldt ud om ikke bedre end de gængse fiskejakker.
Håber du kan bruge mine betraktninger vedr. fiskejakkerne.
Mvh. Tim
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2010 kl. 00:20
Hej Tim

Paclite er ikke så vandtæt som traditionel Goretex. Endvidere har du ikke et beskyttende lag på membranen, så du kommer nok til at slide membranen hurtigere.

/Michael
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
timalshansen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér timalshansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2010 kl. 23:38
Hej Michael
Det kan du ha ganske ret i, jakken er egentlig også beregnet til sommerfiskeri i regnvejr, eller hvis det bliver lidt køligt hen på natten. fordelen er jo at den ikke fylder noget, ift. andre jakker.
Budskabet i mit svar var b.la. at man kan få rigtig gode billige Goretex jakker, der dog ikke er fiskejakker, i rigtig mange outdors butikker.
God aften til dig herfra
Mvh. Tim
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2010 kl. 12:42
Mark Thomsen skrev: der findes kun et mærke der levere topklasse waders. Og det er simms, det kommer man bare ikke udenom...

Knæk og bræk

Mark...

- Arh. der er jeg nu ik helt enig med mark.
tag Fx BARE - Supra 4. Super fed waders som jeg kun har positive erfaringer med.
BARE producere fx de overlevelses/flydedragter som bliver benyttet til helikoptertransport af personel til platforme i fx nordsøen.
BARE producere os de dragter der bliver benyttet af fiskere over hele verden. fx krabbefiskerne.
BARE HAR LIVSTIDSGARANTI PÅ ALLE SØMME OG SVEJSNINGER:
og så koster de kun havldelen af et par optimale simms waders. - og så er servicen super

mvh b. nielsen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
geilo Avatar

Tilmeldt:: 04 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér geilo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2011 kl. 16:20
Hej med Jer
 
Skaljakker holder og der findes mange forskellige slags. Jeg har også selv fundet min i en outdoorbutik på nettet:  http://www.frimersport.dk/sportstoej-outdoor-beklaedning-c-145_155.html
 
Den Jakke jeg har købt er denne her:
Kanon selv efter 2 års brug - også på den årlige skitur!
 
 
 
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 15:04
Hej alle!
Bare laver også fede vadejakker og deres waders er efter min mening bedste på marked og med bedste garanti!
Mili
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 22:15
Hej.
 
Jeg er måske én af de få, men jeg har aldrig haft problemer med mine Simms produkter. Jeg har lige nu en G4 jakke og et par G3 waders, og for begge dele gælder det at for mig er pasformen og funktionaliteten er helt i top.
Jeg har meget svært ved at se mig selv skifte mærke, når det nuværende setup bliver slidt op...
 
Mvh Klaus (meget glad Simms ejer Smile)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres