Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Turbåde Århus/Djursland

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Turbåde Århus/Djursland
    Sendt: 09 Feb 2010 kl. 21:15
Hej alle

Kender i en god turbåd der sejler ud fra Djursland/Århus området.
Jeg vil ikke ud med MS Signe længere da de sidste ture har været en skuffelse for mig.
Men er der andre muligheder i området, det er torsk der står på menuen, og i sæsonen makreller.

Martin
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2010 kl. 21:35
Hej.
Tidligere var der både, som sejlede fra Århus/Ebeltoft.
Jeg tror ikke, at de sejler mere. Der er ingen fisk i området!
Carsten
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2010 kl. 22:29
Martin
Ham her jeg været med for flere år siden og tager stadig med ham på havjagt...men hvor meget han fisker ved jeg ikke men giv ham da et ring
- se linket HER/
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2010 kl. 23:52
På en sommerferie for en del år siden på Mols, der var jeg på aftentur med en turbåd fra Kongsgårde, som vist nok hed Freja, hvor det blev til nogle fine spisetorsk - måske den stadigvæk sejler. Ellers er det vist også muligt at leje småbåd fra Kongsgårde Ferielejligheder, hvis det kunne være noget, så kan du jo selv sejle ud til skrænterne ved Sletterhage og prøve at fange nogle torsk.

- se linket HER
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2010 kl. 07:21
Hejsa

Tak for de fine forslag.

Martin
Til top
Søren Kvist Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kvist Avatar

Tilmeldt:: 06 Dec 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kvist Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2010 kl. 14:08
Hej Martin.

Det er desværre ved at være nogle år siden at der var gang i turbådene i bugten og Djursland for den sags skyld. For 15 år siden leverede Freja fra kongsgårde et fantastisk fiskeri efter torsk og lange ude på ´´raketrampen´´ og selv bådene fra århus fangede fisk. Lars med Ms-signe kunne for 10 år siden levere et kanon fiskeri med alle de torsk og store makrel vi gad at fange. Desværre er fiskeriet et helt andet nu og jeg tror Lars/Signe har mistet gnisten. Ms- Neptun har i sommer månedene sejlet på langture på Kattegat fra Grenå og sidst fra Bønnerup. Han kan berette om at det ´´gode´´ fiskeri stille og roligt er rykket længere og længere fra land, og det er faktisk først ude omkring, og på østsiden af Anholt, at fiskeriet er godt nok. Men det ser god ud til at der er en bedring på vej. Der er masser af småtorsk i Århusbugten og der er fanget gode fisk mellem 3-6 kilo fra Grenåhavn og rygter om en enkelt måler fra Bønnerup mole! Måske kan vi snart finde fiskene på vrag indenfor rimelig sejl afstand fra Djursland igen snart.

Her er lige lidt inspiration. En lille film jeg har optaget forisommers fra Neptun på vrag derude... Der var godt med fisk ;o)

- se linket HER

Mvh Søren Kvist
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2010 kl. 15:21
SLETTET

Redigeret af laah123nu - 28 Jul 2014 kl. 09:41
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down