Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BASS en herlig fisk men...

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BASS en herlig fisk men...
    Sendt: 03 Aug 2010 kl. 21:33
desværre var de ikke lige hjemme da jeg sidst i juli besøgte Alderney og Guernsey.
Fantastisk flot (skrækindjagende faktisk) klippekyst med tidevand på fra 7 meter og op!
 
Det forlød fra mine kontakter på øerne at erhvervsgarnfiskerne havde tollet slemt på forårets store stimer af store gydefisk. De kommer nemlig til øerne for at gyde.
 
det er måske ikke så gode nyheder, heller ikke for det dansk bass fiskeri. Fiskene kommer nemlig også helt op til DK fra kanaløerne, viser nye mærkningsforsøg.
 
Alderney er en dejlig lille ø, værd at besøge også hvis man er multefisker. her anses de nemlig ikke for gode spisefisk og derfor erhvervsfiskes de ikke. de bliver store her - 5 kilos fisk er ikke ualmindelige.
 
skriv Alderney angling i google, og læs om den lokale ildsjæl, fisker, kajakfisker og grejhandler Mark Harding - og check lige pighvarbillederne !!
 
en anden dedikeret bass side er www. lurefishingforbass.co.uk
 
der er mange fine japanske "shallowwoblere" i det britiske bassfiskeri. jeg har prøvet et par stykker blandt andet Daiwas saltiga Sam. De går faktisk virkeligt godt - sådan lidt "sideflashende" og de kaster meget bedre end man lige skulle tro.
 
måske kan de japanske shallowwobblere bruges på kysten efter havørreder her, det skal ihvertfald prøves
 
mvh hcg
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres