Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Du glemte dine dåser og flasker.

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Du glemte dine dåser og flasker.
    Sendt: 06 Aug 2010 kl. 19:21
Hej til rette vedkommende. Jeg har samlet de tomme og fyldte dåsebajer, plastik emballage og plastik sodavandsflasker du glemte på pynten ved Kongsdal i Mariager fjord. Flaskepanten beholder jeg for besværet. Men jeg vil bare lige tilføje.
 
TAG FOR POKKER DIT LORT MED HJEM OG SMID DET DER HVOR DET HØRE HJEMME. DET ER ALTSÅ IKKE I VORES FÆLLES NATUR:
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2010 kl. 19:58
 
  Mon ikke den er fejl addresseret, der er vil ikke så store svin på dette forum.
 
  Mvh. Peter
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 22:43
Det er ikke små ting der bliver smidt i naturen
http://gyllebomben.mono.net/10038/Natur%20svinet,%20os%20selv.
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 02:46
Citat: tolund

Hej til rette vedkommende. Jeg har samlet de tomme og fyldte dåsebajer, plastik emballage og plastik sodavandsflasker du glemte på pynten ved Kongsdal i Mariager fjord. Flaskepanten beholder jeg for besværet. Men jeg vil bare lige tilføje.
 
TAG FOR POKKER DIT LORT MED HJEM OG SMID DET DER HVOR DET HØRE HJEMME. DET ER ALTSÅ IKKE I VORES FÆLLES NATUR:
 
Du burde komme med et signalament af fjolset.. Det er noget forbandet svineri men ses desværre ofte.. Han burde skamme sig og tvinges til at rydde en hel strand med en tandstik (i røven)
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 06:42
Ministeren på banen
 
Der er idag næsten ingen områder hvor der ikke er lovgivet.
Danmark er blevet til et Forbuds land!
I gamle dage var det Sverige, vi kaldte forbuds Sverige!
 
Så klar besked til ministeren om at lovgive på dette område.
 
Tænk et land hvor ingen smider skrald og affald, hvilken herlig tanke Smile
 
Såfremt en synder formaster sig til at droppe et stykke affald, eller tyggegummi, falder hammeren promte - Stor bøde til den formastelige, eller bedre, tugt og forbedrings hus Angry. Miljø svin har vi ikke brug forShocked.
Det fungerer i andre landeSleepy
Problemet er nok at Blå stue har ramt samfundet, arbejdsmarkedet, fritidslivet altså det virkelige liv.
Hele deres liv er de blevet passet op af kommunale pedagoger, og skole lærer som hvis lille peter "tabte" et og andet ordnede tingene.
Samfundet er blevet et sted hvor andre ryder op efter os.
Jeg personligt har ikke noget ansvar!!
Det klarer samfundet, intet under at kommune skatten er så højConfused
Som tidligere hunde ejer der samlede dennes efterladenskaber op og afleverede i nærmeste affaldsbeholder. Er det ikke sjovt at opleve hunden grave tildækkede LORTEBLEER op på stranden Ouch 
Men det er desværre nok blevet almindeligt, Blå stue mangler i den grad opdragelse!!!!!!!!!!
Du kan apelerer nok så meget til folks samvittighed, men der er nogle som er uden for pedagogisk rækkeviddeDead
Det eneste folk har respekt for, er når pungen skal op af baglommen.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
Ps: Når dette gylleudslip er lukket ud, skal det siges at i de kredse jeg fisker , er alle meget flinke til at tage deres skrald med hjemSmile
Det er vores fælles natur, og vi ønsker alle at verne om denne perleTongue
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 08:15
Michael desværre har jeg ikke set hvem der var synderen, men jeg kan forsikre dig om at hvis jeg ser en efterlade sit lort, så får han også besked på hvad jeg mener om ham. Men der er nogle der har allergi over for skraldespande. Man kan se det rundt om hvor der er en Mac Donald i nærheden. Ud af bilen med lortet, når indholdet er ædt. Min gamle husvært klarede et problem med genboens hund, der havde en mani, den sked i hans indkørsel og efter utallige venlige opfordringer, så skred han til handling. Lorten blev klasket ud over forruden på genboens fine Mercedes. Problemet var løst, vi så aldrig mere en lort i indkørslen, men de talte heller ikke sammen mere.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2010 kl. 11:17
Det er bare pisse frustrerende at se sådan noget svineri....! Havde  for en måneds tid siden, fat i nogle unge mennesker ved Bilfragmenteringen som sejlede tværs over fjorden, og lagde til land, ca 50 mtr fra hvor jeg stod. Det så simpelthen ud til at de " lossede " affald på stranden! Dåser, chipsposer etc.... Jeg for også derhen og gav dem én ordentlig opsang! Og de tog deres lort med igen. Men det skal ikke undre mig hvis de smed affaldet i vandet længere ude... ØV ØV ØV !

Rasmus
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 22:03
Sådan den slags hører bestemt ikke hjemme, men den slags findes nu også blandt lystfiskere, hvad meget af det efterladte kunne tyde på.
At disse lystfiskere så er turister, eller blot er ude på besøg af en ny plads gør jo ikke sagen bedre.
Mvh
Torben  
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2010 kl. 00:38
i stedet for at smide hundelort på mandens mercedes (med fare for en forsikringssag) tror jeg bare jeg selv havde lagt en i indkørslen - altså sådan en fin menneske en...
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2010 kl. 00:40
og i øvrigt - lad der falde bøder ved natursvineri også i det små.... Tror bare desværre politiet har travlt nok i forvejen med skøre lovbrud og andet...

jeg samler i hvert fald mine cigaretskod også - det ku være rart hvis resten af de 800 000 rygere gjorde det samme... først inden for de sidste par år jeg er blevet hellig i den retning.... :)
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2010 kl. 07:41
ja, enig, det er utroligt hvad jeg efterhånden har set ved de stadig smukke danske kyster. Der hvor jeg parkerer er der smidt 8 store lastvogn dæk og en stor stillads dims og så fortsætter det ellers derud ad.
miljø begynder med mig selv.
hvilke varer jeg køber, egen adfærd osv.
 
Clap
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 12:22
Citat: tolund

Hej til rette vedkommende. Jeg har samlet de tomme og fyldte dåsebajer, plastik emballage og plastik sodavandsflasker du glemte på pynten ved Kongsdal i Mariager fjord. Flaskepanten beholder jeg for besværet. Men jeg vil bare lige tilføje.
 
TAG FOR POKKER DIT LORT MED HJEM OG SMID DET DER HVOR DET HØRE HJEMME. DET ER ALTSÅ IKKE I VORES FÆLLES NATUR:
 
Og nu har "svinet" åbenbart også været ved Gjerrild Klint! Angry 


Redigeret af Henning - 28 Aug 2010 kl. 14:33
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 12:34
Det er nu utroligt at folk ikke tager deres affald med hjem. Om det er sløseri eller dovenskab er ikke til at vide.

Hvis i ser affald der ligger og flyder må i gerne sende mig et foto af det med en beskrivelse om hvor i har taget fotoet (Sted og postnummer)
Så vil jeg ligge det ud på Gyllebomben.
http://gyllebomben.mono.net/10038/Natur%20svinet,%20os%20selv.


Her kan du vise du støtter Gyllebomben ved at komme på listen med Gyllebombens venner.
http://gyllebomben.mono.net/10799/Gyllebombens%20venner.



Redigeret af Konradhen - 28 Aug 2010 kl. 13:58
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2010 kl. 14:33
Det er en sørgelig indstilling folk har. Mon det har noget at gøre med deres opdragelse, eller det bare er fordi de har den holdning at andre skal rydde op efter dem.
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2010 kl. 00:10
@ Henning Mikkelsen:
Gyllebomben-DK takker for dine billeder.
http://gyllebomben.mono.net/10038/Natur%20svinet,%20os%20selv.


Redigeret af Konradhen - 29 Aug 2010 kl. 00:11
Til top
Dan mattesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mattesen

Tilmeldt:: 30 Aug 2010
Geografisk: nussuaq
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mattesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 00:49
Skovsvin natursvin elle hvad vi nu kan sige om sådan personer de findes over hele verden desvære og det bliver være har snakket meget med unge mensker om det de er pisse liglade bor pt på grønland og her er der rigtige mange som smider alt muligt i naturen gamle garn dunke skrald udtjente gummibåde .
Til top
Kurt Kjeldsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manden uden skæl Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2005
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manden uden skæl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 11:05
Hej Morten Andersen.
De skrevne ord er lige min tanke,men desværre er der mange som ikke tager hensyn og vi kan bare tage liner som ligger og flyder hvor mange dyr har ikke mistet livet på den bekostning?
Det er trist at se udviklingen og du har ret i at det er BLÅ STUE mentalitet,og det med at der skulle gives bøder er ikke for tidlig for ved at røre pengepungen er det eneste som vil hjælpe,men ellers et godt indlæg.
Med venlig hilsen
Kurt Kjeldsen
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nesloone

Tilmeldt:: 05 Aug 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nesloone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Sep 2010 kl. 12:30
Folk er så ligeglade og det meste af Jylland og Fyn er jo nærmest dækket af tomme øldåser fra Tyskland....dem som ville indsamle dem alle ville blive millionær af aluminiumsværdien alene !
 
Noget svineri men ingen opdrages til at rydde op efter sig....var i Australien denne sommer og ingen steder kunne man se affald ligge, ikke sært for straffen ville blive kr 7,500.- ved det mindste efterladt og det ligemeget om i byen eller i naturen....sådan !
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2010 kl. 16:21
Gælder i øvrigt også de danske knald-idioter som efter en fisketur til Ljøra (Norge, men tæt på den svenske grænse) engang i august efterlod hvad der vel kunne have været i en stor sort affaldssæk ud over et kæmpe område. Tag for helvede jeres lort med jer! Og ja, det var danskere: Tomme øl-dåser fra Slotsøl og en masse andet dansk emballage! Føj hvor var jeg flov over at være dansker, da jeg sammen med folk fra området stod og så på svineriet.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 12:05
Der er mange, som sviner i naturen. I det større hele, tænker de på forurening og miljøet. Men min erfaring er, at de tager afstand fra det i hverdagen. De tænker, at det ikke betyder noget at de lige hurtigt smider en flaske der, men det gør det altså. Det er heller ikke en bestemt type, som gør dette. Det er næsten alle; unge som gamle. Piger som drenge.
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 13:08
Hej,
 Vi har været på ferie i Australien Queensland... Fed turSmile... (Nåh...  kom til sagen)
Og der, fortalt min Mor, der bor derned, at hvis man smed noget li gyldig hvad, Så på stående fod fald der et bøde på 500 australsk dollars og de modtog gerne kredit kortSmile.
  Jeg vil gerne indrøm at det kunne svært at få det praktisk i Danmark... Men hold da mund det kunne fedt at miljø svin fik sig et lektion på penge pung... I sted for den pædagogisk pegfinger... Fy Fy det må du ikke...
 Hilsen Yves. 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 14:11
Blå stue mangler i den grad opdragelse!!!!!!!!!! siger Morten Andersen, han har sgu da aldrig set FælledParken efter 1. maj......
Per Hansen
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 21:10
Det var nu ikke møntet på en politisk farve!Smile
Om det er Blå, Rød eller gul stue, der har ramt samfundet er i min verden det samme.
På kanten af det døde hav.
Morten Andersen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 07:10
Apropos hundeejere.

Det er tydeligvis politisk korrekt, at have bundet en pose om hundesnoren når der luftes, det sender jo et signal om ansvar når der hilses på folk undervejsWink. Bare ærgerligt at se så mange hundelorte rundt omkring.................i poseConfused.
Det fortæller blot noget om holdning.


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 21:05
Nu hjælper det ikke særligt meget med en pose er bundet til hundesnoren, den skal jo også bruges, heldigvis er der jo en del hundeejere der gør det. Men endnu er det for mange der undlader det.
Det bliver for mig rigtig trist når jeg er vidne til at lystfiskere efterlader deres affald, i form af emballage til nyindkøbte blink eller stumper af fiskeline, men jeg er nu heller ikke bleg for at gå hen til folk der taber affald og så samle det op og smide det i skraldspanden - men det sker ikke uden kommentar, mens jeg samler op.  Derfor er er "langfingeren" desværre blevet en del af mit fiskegrej, har altid en påspændt rygsækken, af den slags man kan erhverve sig i ALDI. Og de 40 kr den kan erhverves for sparer mig for mange buk efter affaldet,  det burde ikke være nødvendigt, men som lystfisker kan jeg ikke lade være.
Min samvittighed har det fint ovenpå en fisketur, og ofte er vidner til mine opsamlinger selv gået igang med det samme. Jeg agter ihvertfald ikke at vente på evt indførelse af bødestraf, før jeg gør noget ved det.
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 19:14
Hej.
Det bliver sikkert svært at ændre folks holning til at smide affaldet i naturen.
Der skal da ske en påvirkning, men hvad med at kræve mere miljøvenlige pakninger?
Køb tingene i løs vægt og få dem i en miljøvenlig brun pose!
 
Hvorfor skal ting pakkes i dyre og uforgængelige blisterpakninger?
 
Pak dem ud i forretningen, og giv dem deres "l...." lige i hovedet. Du betaler sikkert en 10er for den fancy indpakning!
 
Carsten
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 20:38
Citat: CarstenBeck

Hej.
Det bliver sikkert svært at ændre folks holning til at smide affaldet i naturen.
Der skal da ske en påvirkning, men hvad med at kræve mere miljøvenlige pakninger?
Køb tingene i løs vægt og få dem i en miljøvenlig brun pose!
 
Hvorfor skal ting pakkes i dyre og uforgængelige blisterpakninger?
 
Pak dem ud i forretningen, og giv dem deres "l...." lige i hovedet. Du betaler sikkert en 10er for den fancy indpakning!
 
Carsten
 
Carsten - smart holdning, men når man køber noget vil de fleste gerne havde noget nyt og ubrugt - det er nemlig en af grundene til forseglede pakninger. En anden er, at når man gerne vil have en ting byttet - så kan det kun lade sig gøre hvis disse pakninger ikke er brudt - sidst, men ikke mindst er det rimelig hygiejnisk at få ting f.eks. til behandling af fødevarer m.v. i en sådan pakning. Taler vi om fødevarer er hygiejnen lov, og det tæller for kunderne - så din indstilling lyder jo rigtig flot - men er nok ikke helt så praktisk og gennemtænkt for langt de fleste produkters vedkommende.
 
At man ikke skal smide sin emballage i naturen er så en helt anden sag !
 
mvh
Heinz
Til top
Michael Ahlsten Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikky/mussepigen

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Nivå
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikky/mussepigen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 02:55
Hej!
Min kone og jeg fikser en del oppe i Helsingør. Enten om vi står på pynten nordsiden eller ude ved skibene kan vi ikke komme uden om at vi skal samle en masse lort op efter andre fisker. Enten er det liner eller også er det liner med kroge og en masse affald.
I torsdags da vi var ude gik vi og fjernede en masse LORT folk ikke kan finde ud af at smide ud selvom der står 4 - 6 affaldskasser/bokse/whatever. Men ud af de ting vi smed ud deroppe fandt vi så også noget grej der var glemt (endnu ikke pakket ud)
 
Det der er mest irreterne er at folk ikke kan fjerne det de efterlader... Knækker min line eller skal jeg tage fluen af bombardaen jamen så ryger det gamle line altid i lommen og hvis jeg husker det bliver det smidt ud i skraldespanden eller tømmer jeg lommerne hver gang vi kommer hjem efter en tur i naturen. JEg vil gerne have at mine børn har noget godt at vokse op til men det bliver jo dem i den sidste ende der skal redde vores samfund og rette op på andres fejl desværre.
 
"behandel andres ting som du vil have dine egne ting skal behandles"
 
Jeg er ked af at jeg lære mine børn at de skal rydde op efter sig og se at de bliver forundret over at der er ander der ikke kan finde ud af det... Og som min søn siger DE ER NOGLE SVIN FAR... Det har han jo så ret i...
 
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 08:27
vi må jo starte et sted; feje for egen dør først. og derefter må vi igang med opdragelse af vores små poder når de får lysten til at være ved vandet.

arbejder selv i en renovationsvirksomhed hvor vi rydder op i Århus ved de der fancy nedgravede skralde spande. kan sige at jeg samlede ca. 1,5t affald op fra gaderne i byyen på en dag (mandag d. 10/1-11). og det er alt fra papkasser, tv, møbler og hvidevare til brugte dildoer...... tak for kaffe......... og vi rydder altså op en gang om ugen!!!
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 08:29
Citat: gaffagunnar

vi må jo starte et sted; feje for egen dør først. og derefter må vi igang med opdragelse af vores små poder når de får lysten til at være ved vandet.

arbejder selv i en renovationsvirksomhed hvor vi rydder op i Århus ved de der fancy nedgravede skralde spande. kan sige at jeg samlede ca. 1,5t affald op fra gaderne i byyen på en dag (mandag d. 10/1-11). og det er alt fra papkasser, tv, møbler og hvidevare til brugte dildoer...... tak for kaffe......... og vi rydder altså op en gang om ugen!!!


og det er endda kun indenfor ringgaden i Århus. vare på vægten 3 gange den dag, 480kg, 460kg og 505kg...... sært at man husker de tal......
Born to fish, forced to work!!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres