Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye reje.

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye reje.
    Sendt: 21 Aug 2010 kl. 12:17
Jeg faldt lige over denne nye rejeflue fra Kerns hånd, syntes den ser utrolig flot/ spændende ud.Thumbs Up  Er der nogle der har et fif, til fornuftig måde at bide benene ind.
Gerne en stepbystep vejledning.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 12:17
Ups glemte:  http://kystfluer.lystfiskernet.dk/images/fluer/DSC_2573_M_perfect_leoshrimp.jpg

Redigeret af limfjord - 21 Aug 2010 kl. 12:21
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 18:03
Der er en udførlig S-B-S her: http://globalflyfisher.com/patterns/kpls/

Med hensyn til benene, så anvender Kern rund gummi (eller mere præcist elastik til fremstilling af perlearmbånd - fås fx i Panduro Hobby). På de ben der skal bindes ind langs med kroppen binder jeg knuderne før jeg binder benet ind. Knuden giver benet det karakteristiske knæk i en bestemt retning, der jo helst skal være rigtig i forhold til fluen. Der er ikke så mange tricks når de skal bindes ind - det er dog ikke svært. Øvelse lærer dig hurtigt hvor meget tråden "roterer" benet når der kommer lidt pres på, og så er det bare at placere benet så tilpas "skævt" at tråden trækker det på plads.

Et lille trick er ikke at anvende max pres på de par tørn, der placerer benet, men i stedet sørge for det sidder rigtigt med et par "mellemhårde" tørn, og så binde et par mm frem på krogen og her sikre benet med et par hårde tørn. Sådan gør jeg selv på både mine Leo Shrimps og mine mange nymfer med gummiben.

Lars

PS - og lad være med at anvende for tynd tråd - det kan skære gummiet over!
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2010 kl. 19:08

Tusinde tak, det var lige det jeg søgte. Og tak for tipppet med Panduro ect.. Thumbs Up

Den flue har fanget mig, virklig flot og naturtro, respekt til Kern Clap
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum