Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

regal, tmf eller renzetti

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: regal, tmf eller renzetti
    Sendt: 30 Aug 2010 kl. 12:39
jeg var egentlig bestemt på at jeg bare skulle have en regal kopi, fik en og se idag og forstår godt hvorfor de kan laves så billige, de er sikkert okay men ved bare at jeg alligevel inden vinteren er ovre sidder ved et ordentligt stik..
 
så hellere vente lidt længere og få det stik man gerne vil have, danica har nogle nævnt men det er stort og synes meningerne er meget delte om det, så det springer jeg også let og elegant over..
 
har nu indset jeg hellere må lade pungen bløde, og få købt mit et ordentligt stik en gang for alle, og give hvad det nu en gang koster, så jeg er fri for at stå med en masse billigere stik der ikke bliver brugt..
 
derfor vil jeg gerne høre lidt meninger om følgende stik, prisen er jo stort set ens, så det er mere hvad folk synes om stikkene jeg er interesseret i, og hvordan de holder i længden, samt at kroghold osv holder år efter år..
 
 
 
 
der er fordele ved alle 3 stik, men har valgt at det vigtigste er at det bare fungerer og at det holder i mange år, samt krogholdet virkelig er kvalitet..
 
så hvad har i forsellige af meninger om disse 3 stik, jeg ved godt der er andre fede stik rundt omkring, men har valgt disse 3 ud, fordi det er dem jeg egentlig selv finder mest interessante..
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 12:44
Jeg kender ikke de 2 første men har nu haft mit Traveller i snart over 1 år ... Jeg har ikke haft bedre stik i min tid  ...  ville ikke bytte for noget ...
 
Jeg binder alt fra små størrelser til de store geddefluer og har på ingen måde stødt på problemer ... når krogen sidder der så SIDDER DEN DER  ...
Bruger det også til rørfluer og her fungere det også super godt ...
Jeg kan kun anbefale dette super stik  ...
 
KØB DET  !!!
 
Mvh
Steen
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 13:59
Uden at have nogle af dem ville jeg så absolut også vælge Renzetti'en. De andre har vel så vidt jeg kan se ikke nogen god rotationsakse. Traveleren er i min optik det bedste bud på et solidt all round stik til rimelige penge på markedet lige nu, hvis man ser væk fra de meget billigere Fly-Mate stik, som jeg stadig selv bruger et af på år X (mange) :)
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 14:01
Endnu en stemme for Renzetti Traveller - jeg har haft mit i over 10 år, bundet tusindvis af fluer på det, og det fungerer stadig lige så godt som den dag det blev købt. Det er ikke så kønt, som den dag det blev købt, men det er jo en anden sag, der har sine naturlige årsager :-).

Suverænt fluestik, der ikke kan siges ret meget dårligt om!

Lars
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 17:03
Jeg har et Regal Medallion,det har et super krog hold Star Men jeg savner fuld rotation Cry

Har du brug for et enkelt funktionelt stik med godt krog hold,så køb et Thumbs Up

Men skal du bruge fuld rotation,så vælg et andet Thumbs Up
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 17:51

High quality rotary vise for the construction of fly fishing.

Infinite head angle adjustment and 360° rotary action. Adjustable rotary tension. Locking knob 0°-180°.Interchangeable hardened steel jaw (medium size). Small and lightweight. Supplied with pedestal base, spring material clip,  Allen key and instruction manual.

Pack size 1 piece  

 
Se flueværktøj   til den rigtige pris
www.lionfish.dk
mvh Jørn
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 18:35
Binder selv på Regal, og er meget tilfreds. Fremragende kroghold samt hurtig betjening, og manglen på rotation er ikke et problem for mig.

Jeg vil anbefale dig, at montere forskellige kroge i de forskellige stik inden et evt. køb, så du får en fornemmelse af de forskellige stik.


Mvh
Christian


Redigeret af Saltflyfish - 30 Aug 2010 kl. 19:17
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 21:02
Har over en godt 20 års binding været igennem ca. en håndfuld fluestik - udemærkede stik i den billigere ende - inden jeg for et par år siden endte med at købe Renzetti Traveller hos Salmon Fly.
 
Strikket holder alle krogstørrelser, rørfluenåle/holdere m.m. super solidt og så er der også her tale om en rotationsstik med centrering af fluen.
 
Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mit køb - så hermed afgives endnu en stemme til Renzetti. Clap
 
/Boss
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 21:51
Renzetti, super duper.....
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 09:09
takker for alle de gode svar...

bliver nok renzetti jeg går efter ud fra jeres meninger, og hvad jeg selv synes efter at have set dem igår ved brasholt..

kan ligeså godt en gang for alle få købt et ordentligt stik, frem for at købe et kopi stik jeg ikke gider mere end 2 mdr..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum