Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Evt. ny Fluebinder?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Evt. ny Fluebinder?
    Sendt: 30 Aug 2010 kl. 17:49
Hejsa alle sammen :)
 
Jeg er så småt begyndt at fiske med flue og jeg kunne rigtig godt tænke mig at købe sådan et start sæt til flue binder med hele grejet og noget tilbehør til :) Nu er spørgsmålet så. Er der bøger eller steder på nettet hvor der er vist step for step hvordan man skal gøre hvis man er nybegynder? jeg vil så gerne igang nemlig :) og forresten. Er der et sted hvor man kan se guider på hvordan man laver de forskellige fluer helt fra bunden?
 
hilsen
 
Den nye fluefisker
Til top
Sten Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
s-holm Avatar

Tilmeldt:: 25 Sep 2007
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér s-holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 17:59
Dette syntes jeg er en kanon god side .
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 18:13
Hej Dennis.
 
Jeg vil absolut anbefale dig, at komme i den lokale klub, og få del i den oplæring nye fluebinder får her.
 
Jeg har undervist i mere end 40 år, og har måske haft fingre i små 2000 nye ansigter i fluebinding, og det er min professonelle erfaring, der siger, at det er den bedste vej, nemlig i klubbernes regi.
 
Skulle du ikke have lyst til at gå i foreningen, så er den anden gode måde at lære fluebinding på, at finde et par stykker, der vil have en privat instruktør, det kan give nogle rigtige hyggelig vinteraftner, og så kan man få lagt sin helt personlig plan for binding af de fluer, man selv har behov for.
 
Jeg benytter begge dele, og har haft den glæde at mange af mine " elever" i dag hører til den absolut elite af fluebindere, så rådet virkerWink
 
Held og lykke med binderiet,
 
håber du vil få en meget beriget tilværelse, i fluebindernes verden.
 
Mvh
P.K.
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 18:22
Youtube er din ven.
Bare søg på flytying, og der kommer mange gode klip frem
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 18:39
Hej Dennis
 
Ja der er en rigtig god bog man kan hente hjælp i.
Det er denne:
Jeg har selv haft rigtig stor glæde af den.
Der er en gennemgang af de mest anvendte teknikker samt nogle rigtig fine begynder mønstre.
Vedr. køb af begyndersæt fik jeg dette råd da jeg startede.
Køb det værktøj du skal bruge (vær ikke alt for nærrig her! )
Og så starter du med at købe materiale til Red Tag + et ønster mere.
Derved får du startet din materiale samling uden at have en masse liggende du aldrig får brug for.
Næste gang du så skal købe materialer er der jo noget af det du allerede har, og inden længe skal du ikke købe så meget ind mere, men du har kun hvad du rent faktisk bruger.
 
Hilsen Martin
 
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 19:25
Super film / bog Thumbs Up
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 19:52
PS  Som Per Karlsen er instruktion af en dygtig fluebinder dog klart at foretrække, men man kna komme godt i gang med den bog jeg henviser til.
 
Martin
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2010 kl. 22:58
lidt billigere her

http://www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=3803932&affiliate=4342040
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 09:54
Hej Dennis
 
Martins råd er rigtig godt. Køb ikke et af de færdige sæt. De består ofte af en masse 2. klasses materialer som du aldrig får brugt. Udvælg i stedet et par fluer eller tre du gerne vil binde og køb materialerne til disse. På den måde får du ikke dårlige materialer og materialer du aldrig får brugt. Køb også det bedste stik du har råd til og de få andre værktøjer der er nødvendige.. Det er langt det billigste på forholds kort sigt.
Brug Youtube:
 
HP
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 11:10
Det er rigtigt at hvis du køber et billigt startsæt, så er der meget crab i det, så ofre lidt mere eller som andre har sagt/skrevet gå i en klub, eller bogen og DVD'en kom godt igang er en god start, Claus E giver på en rolig og god måde en masse gode instruktioner.
Men med en dygtig instruktør til at starte med undgår du alle de dumme fejl som kommer.
K&B
Per H
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2010 kl. 18:58

Inden du køber vildt ind, så find en klub hvor de har binde aftener. der har du som regel mulighed for at låne værktøj og stik... på den måde finder du ud af om det er noget for dig.

den måde startede jeg selv på, men købte dog et billigt startersæt, hvor alt alligevel blev skiftet ud efter et par måneder....
 
Men et billigt og fint stik er evt. Danvise med base
køb kun en "trådholder" med keramisk indlæg, eller fuld keramik, de andre knækker tråden. De koster ikke meget mere end en uden.
en god "saks", som er godt tynd i spidsen, den er nemmest at komme til med. køb evt. en billig til brug på belastnings-tin og kuglekædeøjne osv.
en billig "tråder" er også en god ide.
en "dubbingnål" kan også anbefales
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum