Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoved til Hardy Demon 9,6 fod klasse 7?

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoved til Hardy Demon 9,6 fod klasse 7?
    Sendt: 03 Sep 2010 kl. 18:55
Hej,
 
skal have et nyt skydehoved til min hardy demon 9,6 fod klasse 7 stang. Har hørt at et Rio Outbound kl. 7 skulle passe godt, men er der nogen der har erfaringer med andre skydehoveder der passer perfekt til denne stang?
 
pft
 
Mvh
Morten Ankersen
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2010 kl. 20:04
Rio outbound er en wf line :)
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Sep 2010 kl. 22:29
Hej Morten
 
Jeg er den lykkelige ejer at Demon 9fod #6 og har prøvet lidt forskelligt og må indrømme at Rio Outbound short køre rigtigt godt og man slipper for samlinger!
Jeg har dog valgt at bruge en #7 på min 6er stang det fungere super for mig,sikkert mange der mener at det er i overkanten!
 
Mvh
Henrik
Til top
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 09:18
Hej Jacob,
 
glemte lige at tilføje Short :)
 
Henrik - tak for inputtet!
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 10:47
Hej Morten.
Jeg bruger selv Rio Outbound, både den lange og den korte.
Begge liner er efter min mening det bedste jeg har prøvet, de vejer lidt mere end normalt efter AFTM systemet, omkring 18gr. for en #7, det er det der normalt anvendes til en #8 stang. Jeg bruger dem på hhv. en #7 Orvis T3 Tipflex og en #8 Ajensen High Tide.
Hvis ikke du har behov for at skifte skydehoved fra feks. flydende til synkende, så er linerne et godt valg. Den korte er også meget velegnet til polyleader forfang i forskellige synkehastigheder
Mvh.  IJ


Redigeret af IJ - 04 Sep 2010 kl. 10:52
Til top
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 14:51
til Jakob - du har ret, er blevet en smule klogere idag efter jeg lige så det i butikken Embarrassed
 
Hej Ivan,
 
skal ikke skifte, så tror jeg springer ud i en #7 short Wink - tak for det gode svar
 
Mvh
Morten A
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 14:51
Morten.

Rio outbound short er også en wf line. Klumpen er som navnet antyder, en smule kortere end på den alm. outbound :)
Til top
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 14:53
Jakob
tjek lige mit svar ovenfor :)
 
har du nogle erfaringer med denne line?
Til top
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 14:56
forresten - nogen der har set den omtalte Rio Outb. short kl. 7 på nettet til en billig pris?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 14:57
Vore indlæg krydsede hinanden.

Jeg har den alm. Outbound i en #6 og den korte i en #8. Jeg er ikke kæmpefan vil jeg sige.

Hvis linen skal bruges hvor der er god plads, vil jeg gå efter en mængere klump ijstedet for den korte :)
Til top
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 15:04
skal hovedsageligt bruges på djurslands kyster, hvor der normalt er ok med plads, har bare fået af vide at den korte måske er lidt nemmere at håndtere for en "let-øvet" fluefisker som mig?
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 15:41
Hej Morten.
Jeg kan se du bor i Århus, hvis du gider at køre 11 km. kan du komme til Beder og prøve mine Outbound liner, jeg har en "kastebane" lige uden for huset.
Mvh.  IJ
Til top
Morten Ankersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mortenmorten

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mortenmorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 16:22

Hej Ivan,

tak for tilbuddet, det kan sagtens være jeg kan finde tid til det. Kan du ikke lige smide mig din mail så kan jeg skrive til dig, hvis det er.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Sep 2010 kl. 16:34
Har sendt dig en personlig besked med min E-mail adresse.
IJ
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres