Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WF-F til Scierra HM3 9" #8

 Besvar Besvar
Forfatter
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: WF-F til Scierra HM3 9" #8
    Sendt: 29 Sep 2010 kl. 23:59
Som det kan læses andet steds på forum fik jeg i går taget livet af en gammel og trofast følgesvend. I nedtrykt tilstand luskede jeg således ned til min grejpusher i dag med henblik på at opmuntere mig selv, og der kommer som bekendt altid en sporvogn til. Valget faldt på en scierra HM3 9 fod og i #8.
Egenligt havde jeg en helt anden type stang i tankerne men da jeg stod med den i hånden var jeg solgt. Efter jeg har været på græs med den er jeg endnu mere forelsket :)
 
Nå men til sagen. Jeg har et skydehoved fra den gamle stang, som spiller ganske udemærket, men jeg vil også gerne have mig en WF-F for at gøre sættet lidt mere all around. Nu er det desværre sådan at jeg er en lallende amatør når det kommer til flueliner. Stangen bruges til alt dvs: P&T (ved godt det er lidt voldsomt, men min hardy opsparing står lidt i stampe), gedde og kyst. 
 
Hvilken line skal vi ud i? Kysten er fint dækket ind med mit skydehoved, men jeg er træt af at gå i putten med skydehoved. Jeg har tænker selv en line der kaster godt på alle distancer. Jeg vil helst ikke op i 500-600 kr klassen, men er villig hvis i mener det er tvingende nødvendigt. Jeg har kigget på liner som: Scierra avalanche, Rio mainstream og Scierra THM taper. Alle gode råd modtages med kyshånd.
 
Med hensyn til gedefiskeriet, kan det så fungere på samme line eller skal jeg gå efter en desideret gedeline også? Ved af erfaring at det ikke spiller med mit loop skydehoved.
 
Jeg har et par steder læst at folk bruger liner en klasse over på HM3, kan det anbefales til en intermedian kaster?
 
Håber ikke det blev for uoverskueligt og på forhånd tak :) 


Redigeret af Rs-madsen - 30 Sep 2010 kl. 00:09
A bad day of fishing is better than a good day of work.
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2010 kl. 09:46
Hej har selv haft en HM3 #7-8 supper fed stang indtil den knækket
brugte ca 18 gram på den i en WF og skydehoved men kan efter hånden ikke se den store forskæld på om man bruger skydehoved eller man bruger en fed WF de er jo bygget op på samme måde. eneste ting der er ved skydehoved som der ikke er ved WF er Runningline i monofil. burde de også snart se at få lavet med i WF med dragon kernen og Runningline i monofil
 
nå det var ikke det vi skulle snakket om et bud ville være Guideline 4-Cast Flydene
super god line et en billig penge
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2010 kl. 11:59
Hej Rene
 
Jeg tror at du skal holde dig til en wf i klasse 8. Jeg kender ikke lige den stang du har købt, men det er min erfaring, at stænger nutildags er klassifiseret rimelig korrekt. Med hensyn til flueliner kan jeg, af de tre du nævner, anbefale Scierra Avalanche. Jeg har dem i klasse 5, 6 og 8. Jeg kender ikke de to andre. Ellers kan du jo med lidt tålmodighed købe brugt her på siden. Måske kunne det være interessant for dig at prøve med en Scierra XDA, som egentlig er et skydehoved som er koblet på en skydeline ligesom en wf. Altså uden samlinger.
Mulighederne er mangfoldige. Glem ikke Cortland, som altid står for en god kvalitet.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2010 kl. 12:59
Hej Rene

Tillykke med din nye stang.

Du efterspørger en line til stangen, og der er mange muligheder på markedet. Jeg vil anbefale dig at tage et kig på Scierras HMT line i klasse 8 - den passer på stangen og det virker bare. Linen har tilmed en dejlig gammeldags tapering med en relativ kort fronttapering. Dette giver linen et godt svæv.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
www.fluefiskeskolen.dk

Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2010 kl. 19:30
hej René Madsen
jeg kender stangen og vil sige at 17-18 gram er den optimale vægt , , og det er så lige meget om det er skydehoved eller klump vægten på en wf line
 
bare min mening
Thomas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres