Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skifte flueline??

 Besvar Besvar
Forfatter
Richo Gundersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
elmanno

Tilmeldt:: 10 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elmanno Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skifte flueline??
    Sendt: 11 Okt 2010 kl. 17:40
hej

jeg er for kort tid siden begyndt at fiske igen efter fravær fra fiskeriet i over 10 år så jeg r lidt rusten ;-)

jeh har lige fundet fluesteng og hjul frem her i eftermiddag og kunne hurtig huske at kaste med den selvom det ikke var meget jeg fik fisket med den dengang jeg fiskede.
mit spørgsmål går egntlig på om jeg skal udskifte hele linen eller kun nylonlinen for enden, flydelinen eller hvaden nu hedder, ser ud til at være fin stand.

Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2010 kl. 17:51
Jeg ville nok sætte et nyt forfang på efter 10 år (nylonlinen). Det kan vist ikke betale sig andet Smile.

Hvis fluelinen (flydelinen) ser ud til at være i fin stand og ikke er ru eller på anden måde ødelagt, så kan du da godt fiske videre noget tid med det. Jeg vil dog anbefale at få en ny flueline på, da der er sket meget på fluelinemarkedet gennem de sidste ti år. En god flueline er alfa og omega for et godt fluefiskeri. 

Du kan erhverve dig en god line for en rimelig pris. 

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres