Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sælskinds rester til fluebinding

 Besvar Besvar
Forfatter
Lone Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LTart.dk Avatar

Tilmeldt:: 12 Okt 2010
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LTart.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sælskinds rester til fluebinding
    Sendt: 12 Okt 2010 kl. 10:07
Hej fluebindere
 
Jeg har, af en meget aktiv fluebinder, ladet mig fortælle at sælskindsrester dvs. håret kan bruges til fluebinding.
Jeg har en hel masse smårester i mange forskellige farver billigt til salg hvis nogen skulle have interesse.
 
Glæder mig til at høre fra jer =:)
 
Tak
 
Lone
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2010 kl. 10:09
Hvad er så billigt ?
Til top
Lone Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LTart.dk Avatar

Tilmeldt:: 12 Okt 2010
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LTart.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2010 kl. 10:18
Det kommer lidt an på hvor meget du er interesseret i, men har lige vejet en frysepose med ca 300 gr. den skal koste 65 kr. plus porto. Ass farver.
 
Er det ikke en meget rimelig pris =:)
Til top
Lone Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LTart.dk Avatar

Tilmeldt:: 12 Okt 2010
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LTart.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2010 kl. 10:27
Jeg har en hel masse liggende, og får løbende en masse rester, da jeg sælger sælskindsprodukter. Det der er tale om her er små stykker som jeg ikke kan sy af men normalt bruger til kort mm. Jeg har ikke lige et billede af det, du kan evt. se de skindfarver jeg bruger på min hjemmeside www.LTart.dk  Det er ass farver, fx natur, sort, blå, rød, orange, rød, grøn. Poserner er blandet med farver, men måske ikke med alle i hver. En pose med 300 gr ca en frysepose koster 65 kr. plus porto. Køber du større mængder er prisen selvfølgelig til forhandling =:)
 
Hej hej
 
Lone
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Okt 2010 kl. 11:09
Hej
jeg skulle mene, at hår fra sæl er for korte og for stive til fluebinding, men kan du få fat  i hår fra babysæl, ja så har du et fantastisk godt materiale.
Disse hår kan så indfarves
 
/J
Til top
Lone Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LTart.dk Avatar

Tilmeldt:: 12 Okt 2010
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LTart.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 10:17
Hej Jørgen. Jeg har netop snakket med min bekendte som med stor fornøjelse bruger hårene fra sæl. Det er meget forskelligt hvor langt håret er på de forskellige sæl og han mener absolut ikke at de er for stive. Men da jeg ikke binder fluer selv har jeg ikke nogen erfaring at dele ud af, kun hvad jeg lader mig fortælle =:)
 
Babysælen holder jeg mig langt fra =:)
Til top
Lone Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LTart.dk Avatar

Tilmeldt:: 12 Okt 2010
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LTart.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 10:18
Prisen er i øvrigt nu sat til 10 Kr pr. 100 gr.  =:) stadig ass.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 11:58
Hej Lone
Enten bruger man sælhår eller ej. - dette er helt op til eget valg.
Efter at havde boet 6 år i Nordgrønland, med ret til egne slædehunde og adskellige sæler på samvittigheden - alle skud. Kan jeg fortælle at rigtig mange af de sæler som fanges af fangerne i Grønland, skyde ikke, men fanges i garn under isen og drukner. det giver de bedste priser på skind, for der er ingen skudhuller i skindet.
Af og til kan det ske, at der er et forste i de sæler man fanger. Her er der rigtig fine hår, op til 2-3cm lange, hvide og bløde. Sådan hår er rigtig fine til fluebinding. Dette har jeg ikke problemer med at benytte, heller ikke af skyde sæler som indgår i husholdningen.
  
De berygtede babysæler er fra en speciel sælart som føder samlet i store flokke på isen, er et Canadisk problem. Jagt på babysæler finder som sådan ikke sted i Grønland.
 
Men om du bruger sælhår fra et dyr som måske er druknet i garn, efter en lang og langsom død, eller baybysæl der aflives med et ordentligt gok i skalle er helt op til dig.
Alt brug af dyrehår/pels har helt sikkert påført dyret en eller anden form for lidelse.- det er bare nemmer at bruge sådan hår købt i små fine poser, når man ikke selv skal aflive dyret, eller ser aflivningen på film/foto.  
 
/J
 
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 13:04
go synthetic, det er ikke på dyrenes bekostning.
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 20:59
Lad nu være med at sammenligne den grønlandske sælfangst, med skræmmebillederne fra Canada, det er to usammenlignelige størrelser, og Lone fint foto af den unge Havørn. ;-)
Til top
Lone Therkildsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LTart.dk Avatar

Tilmeldt:: 12 Okt 2010
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LTart.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 21:04
Hej Keld og TAK =:) Ja den var absolut meget fotogen =:)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 23:50
Citat: Keld P.

Lad nu være med at sammenligne den grønlandske sælfangst, med skræmmebillederne fra Canada, det er to usammenlignelige størrelser, og Lone fint foto af den unge Havørn. ;-)
 
 
jeg kan lige starte med at sige at jeg ikke ved noget om sælfangst/jagt!
men hvis mange grønlandske sæler fanges i garn, og drukner, hvorfor kan det så ikke dsmmrnlignes med de kendte billeder af den blodige candiske sælfangst?
 
mik
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2010 kl. 01:07
etik moral og mening/ Flåået Levende ( gav dyb indblik) nu her Japanernes Massedrab på Delfiner - og hov ! hvad med alle vores pyllegok - Øffegrise !- og sengetøjsLarsens Dyner med dun fra Plukket gæs - jo verdens skabninger bliver barberet til udbytte - sådan er den kningende krone /hvem kan sige sig fri ! næppe et eneste øre /at vælge fra vil værer totalt umulig da alt er flættet sammen til et snørrebånd - så når der er et snørrebånd der går op og man hyler op -er det nok fordi der er moralske konsekvenser/istedetfor erkendelser ........
 
Big smile
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2010 kl. 01:16
det var Klingende krone/
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum