Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kystfluer, hvilken skal man bare binde

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: kystfluer, hvilken skal man bare binde
    Sendt: 13 Okt 2010 kl. 20:05
ja skal til Korsholm her senere på måneden og have fyldt min bindekasse op..

startede så småt for et par år siden med at binde fluer, og har købt lidt på må og få indtil videre, så har et bredt udvalg af forskellige ting og sager, men nu vil jeg egentlig gerne gå den anden vej, finde dem jeg vil binde også købe ind efter dette..

jeg har følgende som jeg regner med at skulle binde, men er der andre som også skal bindes og som kan forvandle en nul tur til en tur med flex på klingen..

-pattegrisen, bliver nok i en hvid version
-brenda
-brun børsteorms flue
-kobberbassen
-magnus

har allerede købt for en del penge materialer som desværre bliver brugt alt alt for lidt, derfor jeg søger lidt mere efter nogle mønstre som bør prøves så man har lidt og handle ind efter..


Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 20:09
husk en tobis også det surt og stå og se tobis i vandt og ikke have dem med
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 20:19
Du skal bare binde de fluer DU tror !!!
 
Hvad som helst kan fiske, og fange fisk, HVIS den der står og fisker med den, TROR på det han laver.
 
Jeg fisker selv med de nye popsmarte fluer, men det er næsten kun udelukkende, fordi der er nogle nye og spændene bindetenikker.
 
Fiskede i rigtig mange år, kun med "Cardinal", "Tail-and-green" og "GP", og fik lige så mange fisk som der andre fluesvingere


Redigeret af Flyder - 13 Okt 2010 kl. 20:20
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
jens rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jens30

Tilmeldt:: 18 Dec 2002
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jens30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 20:29
Hej Rene'
En god gammeldags Red Tag er fremragende,specielt synes jeg i palmerudgaven.Den er også nem at binde,og kan bruges i alle situationer,i å,på kyst m.m Faneme en god flue.
vh
 
Jens
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 20:33
Husk materialer til:
  • Polar Magnus
  • Epoxy Tobis
  • Fyggi
  • Mickey Finn
  • Tobisen (gl. Ulnits mønster)
  • Øland Spey Shrimp / Pattegris i grå, brun og sand

Tight Lines!

Nicolai Wink
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 20:58
At spørge fluefiskere, om hvad for nogle fluer der fanger og er et must, er som at spørge en masse auto sælgere, hvad for en bil der er bedst!
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:18

En gammel kending, som har fået meget ros gennem årene og jeg først har stiftet bekendskab med for 14 dage siden. Er der fisk så tager de den, simple flue, billig flue.  GLIMMERREJEN"

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:26
selvfølgelig er det smag og behag, og handler om hvad man tror på..

igår var jeg i Mariager fjord med 2 fra foreningen, gik selv med en hvid reje imitation med gummiben, troede virkelig på fluen, og da vi ramte stimen fik jeg et par enkelte følgere men absolut ingen hug, selvom de andre fik fisk, lånte en brun børsteorms imitation, og pludselig var der fisk..

startede med at tro på den hvide flue, men da jeg kun fik følgere begyndte jeg og tro mindre og mindre på det... Efter jeg fik børsteorms fluen på troede jeg igen på det, og det resulterede i min første havørred, fik faktisk 2 stk, den ene var vel omkring 35 cm, var virkelig en fed fornemmelse..

men nu har jeg da lidt mere og handle ind ud fra, er trist ikke og have lidt forskellige materialer, uden at have en masse ubrugelige ting som man kun skal bruge en gang..
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:50
rene den best måde at købe matrialer på er at finde nogle mønstre og så købe det jeg kan så godt lide at stå i forretninge og tænke fram kan jeg bruge dette matriale til andet, det hjælper mig meget da jeg så ser nogle muligheder i det jeg køber inden jeg er kommet hjem når jeg har fundet et mønster jeg skal lave bliver det også købt men jeg elsker at lege med tingene og vælte lidt forskæligt sammen og se om det ikke kan blive til noget der kan bruges så der for hjælper det mig meget.
Mvh.
Thomas klausen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 15:31
ja hidtil har jeg købt lidt af hvert, men som du siger vil jeg også gå over til at købe ud fra hvad mønstre jeg vil prøve..

har lavet en lille liste til turen, også bliver der plads til lidt impuls, som nok også skal komme med i bilen hjem Wink
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 16:33
Hej René.
Alle de nye kystfluetyper er helt sikkert gode fluer, har dem også selv.
Den flue jeg har fanget flest HØ på er den gode gamle RedTag Palmer m. en kraftig flad guldrib, str. 4-8. Det er ikke kun fordi der altid sidder sådan en for enden af forfanget, men når jeg ikke fanger på alt andet, så kommer der en RTP. på, det har i flere tilfælde resulteret i fangst.
Bedste fangst på en dag med fluen var ved Glatved, en tabt ved landing på ca. 4kg. + en på land på 6.5 kg. 78 cm. begge på RTP str. 8.
Den flue må efter min mening ikke mangle i sortimentet.
 
Mvh.  IJ
 


Redigeret af IvanJeppesen - 14 Okt 2010 kl. 16:49
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 17:26
Lidt bucktail i et par farver (fx de fluoro mixed combos pakker der findes) nogle streamerkroge og nogle matchende coneheads plus noget tungstenswire/bly og du har til en omgang jiggys (plus noget epoxy eller lignende). Den kan være giftig :)

Redigeret af Swebbe - 14 Okt 2010 kl. 17:27
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 19:02
Hej
 
Du skrev:
 
"Du skal bare binde de fluer DU tror !!!
 
Hvad som helst kan fiske, og fange fisk, HVIS den der står og fisker med den, TROR på det han laver."
 
Vil det sige, at der efter din opfattelse sker en eller anden form for bidepåvirkende tankeoverførsel eller lignende fra fisker til fisk under fiskeriet?
 
- eller at den samme flue ændrer fangstegenskaber afhængigt af fiskerens sindstilstand?
 
- eller at den samme fisk vil have samme bidevillighed når den præsenteres for forskellige fluer som f.eks. PK Mysis str. 12 eller Flammen str. 2 når blot fiskeren tror på forehavendet?
 
Mvh Henrik
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 19:07
Måske skulle du også lave et par Fyggi i fluorescerende pink her til den kolde tid:
 
Krog: Partridge Saltwater Shrimp str. 4-6
Tråd: Fluo. pink eller hvid
Ben bagtil og fortil: Fluo. pink runde gummiben
Krop: Fluo. pink SLF
Rib: Oval sølvtinsel
 
Belastes efter behov. Guf til vinterkysten.
 
 
Mvh Henrik
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 21:54
vil stadig mene at hvis ikke du tror på din flue får du heller ingen fisk..

var i mariager fjord i tirsdags, stod og fiskede til ringene fisk med hvid flue med gummiben, de fulgte men ville ikke tage den, og efter 10 følgere mistede jeg troen på fluen..

skifte til en børsteorms imitation, og fik efter 10 min min første havørred, små 15 min senere stod jeg med min første havørred tæt på målet..

var jeg blevet ved at fiske med den hvide flue, som var stort set magen til den mine 2 makkere fiskede med 10 meter på hver side af mig, var jeg ikke sikker på jeg havde fået fisk, for troede ikke på det jeg gjorde ville give fisk..

men har nu fået lidt inspiration, og lidt at handle ind efter, så tak for rådene..


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum