Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Politianmeldelse af ulovligt fiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Politianmeldelse af ulovligt fiskeri
    Sendt: 21 Okt 2010 kl. 11:11
Som udløber af sagen om det ulovlige fiskeri i Kattegat udført af banditter fra Gilleleje, så har Fiskeridirektoratet politianmeldt 5 af fiskerslynglerne fra Gilleleje.
- Jeg håber, at de får konfiskeret deres kuttere og inddraget fiskerilicenserne - det var jo det, som ministeren for området Hr. Henrik Høegh udtalte kunne være en af strafmulighederne tilbage i september.
 
 
 Greenpeaces pressemeddelelse vedr. sagen:


Redigeret af Stone05 - 21 Okt 2010 kl. 11:25
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 12:06
Ingen politianmeldelser af ulovligt fiskeri
Skrevet af: Dkfisk
21-10-2010

Fiskeridirektoratet har anmeldt fem fiskere fra Gilleleje for fiskeri i det lukkede område, hvor der ikke må fiskes, skriver Ritzau i dag torsdag på baggrund af en historie fra Helsingør Dagblad.. 

Men i Fiskeridirektoratet står man uforstående overfor historien. For Fiskeridirektoratet arbejder fortsat på de sager, hvor Greenpeaces ulovlige overvågning med gps-udstyr på en række fartøjer fra Gilleleje kaster mistanke på ulovligt fiskeri i det lukkede område i Kattegat. 

De fem sager, som der formentlig henvises til er alle sager, som Fiskeridirektoratet løbende har sendt afsted til Poltiet med krav om bøder.Ved alle sagerne gælder, at Fiskerikontrollen ved kontrol har afsløret de fem fartøjer i at fiske i det lukkede område. Der indgår derfor ikke materiale fra Greenpeace i disse sager.  

En af sagerne er afgjort med en bøde, mens fire andre sager endnu ikke er afgjort, da bøden ikke er blevet betalt.


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 19:44
Hvad er en fiskerilov lavet for??????????????jeg så tilfældigvis udsendelsen og hvis der skal ulovligheder til som de fiskeskibbere påstår det er at sætte gps på deres skibe, for at bevise deres ulovlige fangster i et fredet område så syntes jeg netop IKKE det er ulovligt. JEG HÅBER SGI DE FÅR FRATAGET deres licenser OG får nogle klækkelige bøder DER VEL og mærke kan mærkes SÅ KA DE LÆRE DET KA DE.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 19:57

Give them hell... !!!

Støt greenpeace... !!!
 
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 20:13
Se lige dokumentationen her:
 
Ud af de 5 dokumenteret overvågede fartøjer har der været ture /trawl i følgende områder:
 
Ulovligt område: 71 gange (hvoraf en kutter har været der hele 46 gange!!!!
Delvist i ulovligt område: 13 gange
lovligt område: 31 gange
 
Sammenlagt har 5 trawlere fisket ulovligt 71 gange ????? sygt... ! (en af dem dog kun 1 gang (dokumenteret) ellers er det 9, 8, 7 og 46!!!! gange
 
Ham med de 46 gange burde da blive Censored Censored Censored og Censored... desuden Censored


Redigeret af rasmushansen.com - 21 Okt 2010 kl. 20:14
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 20:32
Skal vi ikke lige være enig om at det er et retssamfund vi gerne vil bo i og ikke et samfund hvor alle bare kan smide en overvågnings dims på hinandens biler, både og lignende efter behag. Misforstå mig ikke, jeg tager skarpt afstand til de gilleleje bønder og deres gangstervirke, men de skal stoppes med lovlige midler.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 20:41

Glæd Jer nu ikke alt for tidligt, den siddende regering er jo nærmest berømt for at love en hel masse, og bagefter undlader den at gøre noget. Taktikken kaldes store ord og igen handling


Skiftende borgelige ministre har brugt mange store ord, og hvad har vi fået, en ringere beskyttese af naturen, det er f.eks. lykkedes for venstre bønderne at slagte vandmiljøplanen, så der forsat kan ske et ubegrænset brug af gødning og sprøjtemidler.


Formålet med de store nedskæringer af bevillingerne til Fiskerikontrollen har jo netop været, at gi' fiskerne bedre mulighed for at kunne overtræde lovgivningen uden at blive opdaget, mindre kontrol medfører naturligvis, at færre lovovertrædelser bliver opdaget, og med færre lovovertrædelser i statistikken har regeringen kunne hævde, at deres politik er en succes.


Jeg er naturligvis ked af at det er sådan, og jeg tror, at vi skal være meget glade, hvis der er et par fiskere som får en bøde på nogle få tusinde kroner.


Med venlig hilsen 

Niels Riis Ebbesen



Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 21 Okt 2010 kl. 22:25
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 20:42
x
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 21:26
Citat: tolund

Skal vi ikke lige være enig om at det er et retssamfund vi gerne vil bo i og ikke et samfund hvor alle bare kan smide en overvågnings dims på hinandens biler, både og lignende efter behag. Misforstå mig ikke, jeg tager skarpt afstand til de gilleleje bønder og deres gangstervirke, men de skal stoppes med lovlige midler.
- Nu er det jo ikke placeringen af GPSén og overvågningen, der er ulovlig - det er alene, at Greenpeaces folk er gået ombord på kutterne, der er ulovlig - overvågningen kan man jo sagtens udfører fra et andet fartøj eller fra fly. 
Nå det så er sagt, så er Gilleleje banditternes ulovligheder jo ikke bagateller, der er her tale om en reel trussel mod fiskebestandenes fremtid og når den nuværende regering ikke magter noget så simpelt, som at sætte en stopper for det ulovlige fiskeri, så er der sgu intet at sige til, at folk der ikke ønsker at fiskebestandene i Kattegat skal udrydes, at de i desperation laver noget så uskyldigt som at montere en GPS i et forsøg på at få ændret tingene inden, at det er for sent.
 
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 21:28
Citat: tolund

Skal vi ikke lige være enig om at det er et retssamfund vi gerne vil bo i og ikke et samfund hvor alle bare kan smide en overvågnings dims på hinandens biler, både og lignende efter behag. Misforstå mig ikke, jeg tager skarpt afstand til de gilleleje bønder og deres gangstervirke, men de skal stoppes med lovlige midler.
 
Jeg er ikke så sikker på at jeg vil bo i det såkaldte retssamfund... Hvis det indebærer at grove ulovligheder kan foregå dag ud og dag ind selvom ulovlighederne dokumenteres, observeres og anmeldes gang på gang.
De bliver jo aldrig stoppet med loven i hånden, så var det jo sket for længst... Det fiskeri har gået for sig så længe jeg kan huske, før i øresund og nu i fredet område!
 
Nogen må holde hånden over dem, hvis det er Skt. Peter så melder jeg mig ud af folkekirken i morgen.
Hvis det er fiskerikontrollen/lovgivningen så giver jeg 1000,- kroner til Greenpeace.
Det er ikke umuligt at jeg gør begge dele...
 
Jeg mener det er helt fint at Greenpeace eller andre gør opmærksom på ulovligheder med dokumentation når nu ikke andre vil det. En hjælpende hånd til jer i fiskerikontrollen. Det er vel ikke meget værre end at tage et billede af en båd der røgter et ulovligt garn og smide det ind på ulovlige net eller til fiskerikontrollen ? Set i forhold til lovovertrædelsen/forbrydelsen er det i mine øjne en bagatel at bryde ind når formålet ikke er at stjæle noget, men at bevise en ulovlighed i den grove ende af skalaen.
 
Det samme med tv-programmer der optrævler ulovligheder med skjult kamera som end ikke politiet eller told/skat tager sig af/opdager...
 
Helt fint med mig... !


Redigeret af rasmushansen.com - 21 Okt 2010 kl. 21:39
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 21:58
Citat: tolund

Skal vi ikke lige være enig om at det er et retssamfund vi gerne vil bo i og ikke et samfund hvor alle bare kan smide en overvågnings dims på hinandens biler, både og lignende efter behag. Misforstå mig ikke, jeg tager skarpt afstand til de gilleleje bønder og deres gangstervirke, men de skal stoppes med lovlige midler.

Hvad er det du forsøger at forsvare, disse Gillelejefiskere har systematisk drevet piratfiskeri, og beriget sig gennem målrettede tyverier af af en samfundsresource, og når vi nu har en regering, som gør alt for, at den type kriminalitet kan foregå uopdaget og ustraffet, så er det dæleme helt ok, at der er nogle borgere som bruger GPS-udstyr og videooptagelser til at dokumentere problemet og dets omfang.

Og selv om det nok ender op med, at Gillelejefiskerne ikke bliver straffet særlig hårdt, eller går helt fri p.g.a. bevisets stilling, og systemets manglende vilje til at gøre noget i den type sager, så er de under alle omstændigheder blevet udstillet som de piratfiskere de er, og folkets domstol har dømt dem, og det har jeg det ikke spor dårligt med.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2010 kl. 22:21
Citat: Stone05

 Nå det så er sagt, så er Gilleleje banditternes ulovligheder jo ikke bagateller, der er her tale om en reel trussel mod fiskebestandenes fremtid og når den nuværende regering ikke magter noget så simpelt, som at sætte en stopper for det ulovlige fiskeri, så er der sgu intet at sige til, at folk der ikke ønsker at fiskebestandene i Kattegat skal udrydes, at de i desperation laver noget så uskyldigt som at montere en GPS i et forsøg på at få ændret tingene inden, at det er for sent. 

Det handler ikke om, at regeringen ikke magter at gøre noget ved ulovligt piratfiskeri, men derimod om, at den ikke ønsker, at der skal gøres noget mod den slags, det er en gammel vestreliberalistisk drøm, at bønderne selv skal bestemme alt hvad der skal ske på landjorden, og at fiskerne selv skal bestemme alt på havet.

Den siddende regering bruger millioner på at jagte hashhandlere i København og på Christiania, og milliarder på at jagte Talebankrigere i Afghanistan, og det er netop udgifterne til sjov som gør, at der bliver sparet alle andre steder, og hvis forsvaret ikke brugte alle deres ressourcer på krig, så kunne de daglig flyve fiskerikontrollører rundt og overvåge de danske farvande, og det ville jo være uendeligt nemt at fotografere de trawlere der fisker i fredede områder.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 09:08
Niels jeg vil lige fjerne din vildfarelse, jeg holder ikke hånden over de skiderikker. Men når man arbejder med lovgivning og myndighedsudøvelse til daglig. Så skal der være nogle spilleregler der beskytter borgeren. Vi skal bevise, at fiskeren uden tvivl har fisket ulovligt. Ellers spilder vi rettens tid og vi taber sagen. Men den med vi skal ud og flyve, den er jeg med på. Jeg skal lige have fornyet mit flycertifikat, så skal jeg gerne stille op den den tjans. Eller skal vi samarbejde med dem som har fly i området. Svenskerne har fly og de bliver brugt. Mon ikke vi skal spare skatteyderne for udgiften til et dansk fly. I har mange gode forslag til hvordan vi skal gøre vores arbejde, men kender intet til hvad og hvordan vi arbejder kan jeg hører og jeg vil ikke sidde og afslører alt for åben skærm.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 10:09
Citat: tolund

... I har mange gode forslag til hvordan vi skal gøre vores arbejde, men kender intet til hvad og hvordan vi arbejder kan jeg hører og jeg vil ikke sidde og afslører alt for åben skærm.
Egentligt, så er det lidt ligemeget, hvordan fiskerikontrollen arbejder, for der har jo fundet et massivt ulovligt fiskeri sted uden at fiskerikontrollen har "opdaget" det... Så de metoder, som er blevet brugt til at sørge for, at ulovligt fiskeri ikke finder sted i de pågældne områder, de har bare ikke været tilstrækkeligt gode...
- Men helt ærligt; hvor svært kan det være... man ved, at der finder et massivt ulovligt fiskeri sted, som udgør en kæmpe trussel mod fiskebestandene i Kattegat, ulovlighederne udøves af trawlbanditter fra Gilleleje, man ved stort set, hvem de skyldige er - hvorfor fanden bruger man ikke de relativt få ressourcer, der skal til for at sætte en stopper for det.
F.eks. kunne man meget let og hurtigt indfører disse tiltag på de kuttere, som tidligere har udøvet ulovligt fiskeri eller som man har mistanke om udøver ulovligt fiskeri eller som i fremtiden bliver taget i ulovligt fiskeri:
1. Installere special GPS-sporing med backup sporing, der ikke kan fifles med.
Hvis der forsøges fiflet med en kutters GPS-sporing = fratagelse af fiskerilicens.
 
2. Forbud mod at sejle gennem de forbudte områder for de kuttere, som har fået indstalleret special-sporings GPS, overtrædelse = fratagelse af fiskerilicens (undtagelse herfor er nødsituationer). 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 10:15
Green Peace ulovlige aktion, som alt andet lige har sat tingene lidt i focus - og udstillet d'herre brådne fiskekar med bukserne nede om anklerne - er jo ikke vejen frem - så hvordan kan man komme dette uvæsen til livs?
 
Rent økonomisk er generel flyovervågning alt for dyrt, og netop det at forlange en GPS til nogle få hundrede kroner sat på alle ikke fritidsfartøjer - ville ikke alene åbne mulighed for at overvåge fiskere der bryder loven, men også være et redskab ved haverier, forlis, forurening og lign.
 
Desuden kunne man forlange at alle udenlandske fartøjer i dansk farvand (også det internationale danske farvand) skulle have samme GPS i brug - så kunne man stoppe fulde østeuropæiske styrmænd i at sejle på broer, og på grund med olieforurening til følge osv. Det hele kan overvåges ala det man idag bruger i Bælterne - hvor en døgnbemandet central (idag Flådestation Korsør) - og når uregelmæssigheder opstår (det kan for 95% vedkommende overvåges af en computer) - kunne man agere enten ved fly, lods eller de myndigheder den pågældende situation kræver - fiskerikontrol, toldvæsen. politi osv.
 
Fly har små sendere der udsender 'her er jeg signal inkl. højde, fart og position iht radar m.v., taxi'rne har passagerer kontrol og kameraer, lastbiler har fartskrivere m.v. - og selvom der bliver forsøgt snyd - fungerer det langt hen ad vejen. Så observeres et skib i et område uden GPS signal - skal taksten bare sættes dejligt højt - så tager det lysten fra de fleste. Nogle vil uvtvilsomt forsøge sig med GPS var istykker - men den går jo ikke igen og igen.
 
mvh
Heinz
 
 
 
 


Redigeret af tackler - 22 Okt 2010 kl. 11:41
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 11:01

Sattelit sender "sladder fidusen" er allerede på alle fiskefartøjer over 15 meter og den bliver brugt.

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 11:19
Den siddende regering bruger millioner på at jagte hashhandlere i København og på Christiania, og milliarder på at jagte Talebankrigere i Afghanistan, og det er netop udgifterne til sjov.......
 
Øhhhhhh vedkommende mener at Hash og terrorbekæmpelse er SJOV.......det var lige godt en oplysninger der vil tage kegler i det ganske land.
 
Der skal absolut ikke herske nogen tvivl om at de de pågældende kuttere har bedrevet er ulovligt og bør straffes behørigt af myndighederne, ALLE andre skal ikke rende rundt og spille politiM/K, prøv at forestille jer et samfund hvor vi alle rendte rundt og kontrolerede hinanden i hoved og r.., det ville minde om Ole Sohns DDR.
 
Det der foregår på Christiania, salget af euforiserende stoffer, er jo lige så ulovligt som fiskernes bedrivelser, og stedet burde jævnes med jorden hurtigst muligt, og vedkommende idiot hos taleban burde ha' en vis ting placeret, der hvor øjenbrynene ikke mødes.


Redigeret af Taonga - 22 Okt 2010 kl. 11:29
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 11:30
sjovt er det fame ikke.
men et gammelt ordsprog siger jo at du er et skarn hvis du ikke hytter dine egne.
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 11:31
Citat: tolund

Sattelit sender "sladder fidusen" er allerede på alle fiskefartøjer over 15 meter og den bliver brugt.
 
Det lyder jo godt, men resulterer det så i nogen konsekvenser ?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 14:15
Indtil videre er der da 5 fartøjer på vej i retten og den er en del af den alm. kontrol der bliver udført hver dag. Når jeg går ombord i et fartøj, så tjekker jeg om deres vms har sendt under fangstrejsen og har der været problemer, så går man længere tilbage i tid. For at se om det er et tilbage vendende problem, som gør at hvis han falder ud igen, så vil han blive kommanderet til land. Men selvfølgelig kan vi ikke følge hvert eneste fartøjs færden daglig. I de danske farvande er der flere hundrede fartøjer på vandet, danske, svenske, tyske og hollandske. Der bliver lavet en risikovurdering. Hvem er en notorisk bandit. De bliver fulgt tæt, både til lands og på søen. At vi måske får et nyt "adfærdsregulerende" middel, at kunne fratage dem deres licens til fiskeri og binde dem til kajen i en periode. Det vil så absolut være et skridt i den rigtige retning
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 19:46
Citat: Taonga

 Øhhhhhh vedkommende mener at Hash og terrorbekæmpelse er SJOV.......det var lige godt en oplysninger der vil tage kegler i det ganske land. 

Danmark havde jo ikke noget problem med terrorister fra Irak og Afghanistan, vores deltagelse i disse krige skyldtes udelukkende, at Anders Fogh Rasmussen ønskede at slikke Georgs Busch i røven.

Og det er uden betydning for dig, mig, naturen og havets ressourcer, at der sidder nogle flade hippier ude på Christiania og ryger hash, de laver højst skade på sig selv.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 22 Okt 2010 kl. 21:54
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2010 kl. 20:01
Citat: tolund

Men den med vi skal ud og flyve, den er jeg med på. Jeg skal lige have fornyet mit flycertifikat, så skal jeg gerne stille op den den tjans. Eller skal vi samarbejde med dem som har fly i området. Svenskerne har fly og de bliver brugt. Mon ikke vi skal spare skatteyderne for udgiften til et dansk fly.

Hvis forsvaret ikke havde udgiften til at lege krig nede i Afghanistan, så kunne de godt nok flyve mange tusinde timer med fiskerikontrollen over det danske søterritorium, og i samme forbindelse kunne de også holde øje med om der er fragtskibe, som dumper spildolie.

Hvis du ikke er klar over det, så kan jeg oplyse dig, at forsvaret i mange år har fløjet politiet rundt, så de kunne udføre trafikovervågning og fartkontrol. Og de flyver også for regeringen og kongehuset.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 22 Okt 2010 kl. 21:55
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres