Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per K. Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
PerKR

Tilmeldt:: 11 Jan 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PerKR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluer.
    Sendt: 30 Okt 2010 kl. 19:34

Jeg sidder lige og læser fangstrp og faldt over en  flue  som jeg håber nogle har et mønster på. Den hed   ??????? TJA.  Hvor latterligt Hilsen P.K.R.

Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2010 kl. 19:41

tja man er i sin gode ret til og lade vær med at skrive navnet på fluen men hvis jeg var dig vil jeg overveje og man ikke skulle prøve at finde fangerne her på siden og sende en venlig mail til ham om man kunne få opskriften evt billed af fluen det koster gratis 

mvh
christian
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2010 kl. 07:38
måske er fangeren så uerfaren at han ikke kender navnet på fluen?
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2010 kl. 12:52
Super god flue, spørgsmåltegnet hitter på kysten, i åen, og i søerne, en flue der ikke kan unværes i din flueæske????Wink
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2010 kl. 17:47
kender fluen, den er desværre ikke så god, men der imod, skulle du tage og binde " den hemmeligeflue" 


det kan være at nogen af jer, kender "det hemmelige sted" evt. hvor det ligger henne?
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2010 kl. 17:56
Mønster på ????????:
 
Krog: str 2-12
Hale: en tot wuffelivov-hår
krop: garn i farve titulitan, med indlæg af bulingo-flash
hackle: sort papaya-høne
vinge: rød angustinus, som lever på vestvendte skråninger. De øst-boende har en kraftigere hårtype, og denne dur ikke til fluebinding
Tråd: Hvid hør
øjne: 3-D str Large, farve tulipaniseret kandislikør med et twist af lys chokolade.
 
Sorry, kunne ikke lade være ;)
Men måske fangeren selv har komponeret en flue som ikke har fået et navn? :-)
 
Ikke alle fisk fanges på i forvejen kendte mønstre :-)
 
 
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2010 kl. 18:41
Og jeg fisker et "Hemmeligt sted", ja faktisk så hemmeligt at jeg har bind for øjne når jeg kører ud ud.Cool
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 07:54

aner ikke hvad de halve af mine fluer hedder, men de fanger fisk....jeg binder efter hvad jeg tror fanger, og ikke efter div færdige mønstre, da jeg bliver irriteret over at jeg ikke har det halve af de materialer der skal bruges til de forskellige fluemønstre....hvis ikke man har hvad man skal bruge, må man bruge det man har.....

Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 08:14
Citat: madsppp2000

aner ikke hvad de halve af mine fluer hedder, men de fanger fisk....jeg binder efter hvad jeg tror fanger, og ikke efter div færdige mønstre, da jeg bliver irriteret over at jeg ikke har det halve af de materialer der skal bruges til de forskellige fluemønstre....hvis ikke man har hvad man skal bruge, må man bruge det man har.....

Clap
Der er du ikk den eneste... men en magnus/palmerflue kan jo bindes i et hav af variationer... jeg siger bare magnus i fx kobber
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 08:35
har fluer navn?
 
imitationer, provokationer, osv
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2010 kl. 12:45
ja, fiskefluer har navne og havde jeg bare 1kr. for hvert navn var jeg en holden mand.
men det er jo tilladt at bruge fantasien og de materialer vi nu har i skuffen.
men det er da god inspiration at se de mange mønstre der ligger på nettet.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum