Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med udenlandsk Laksefiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Rasmus Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
dkrazzer

Tilmeldt:: 24 Mar 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dkrazzer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erfaringer med udenlandsk Laksefiskeri
    Sendt: 13 Nov 2010 kl. 11:53
hejsa.

Jeg vil meget gerne høre om nogen har nogle gode erfaringer med lakseture til det store udland. vi er nemlig et par stykker, som overvejer at arrangere en uges fiskeri efter laks med vores fluegrej næste år.

Vi har fisket nogle gange i Mørrum, men kunne godt tænke os at prøve noget andet.
Vi har snakket om Canada/Alaska, men andre forslag høres gerne.

Og det må gerne være med beskrivelse af tur-arrangør mv.

På forhånd tak for jeres svar.

Knæk og bræk
Rasmus
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 12:14
Rasmus

Der er to typer laks...(eller der er mange flere) Men man skiller imellem Atlaterhavslaks (her til høre også Mörrums fisken) - og så Stillehavslaks...


I Canada kan du fiske efter begge typer...Stillehavslaks på vestkysten...Atlanterhavslaks på Østkysten..

Man kan også fiske efter dem på mange forskellige vis ..Jeg kan bedst lide at fange dem på tørflue...og det kan jeg godt anbefale..


Jeg vil opfordre jer til at se på denne side: http://eurekaoutdoors.nf.ca/ ...og snakke med Bill Bryden.. Bill havde en artikel i Fisk og fri denne sommer om det fantastiske fiskeri på Canadas Østkyst...Du kan sikkert få Bill til at sende dig en DVD med deres fiskeri...og måske en pdf med den danske artikel..


Det kunne være en mulighed


Venlig hilsen


Jesper Fohrmann


Her en førstegangs laksefisker der fangede en stor tørfluelaks...på en tur med Bill









Redigeret af fishmadman - 13 Nov 2010 kl. 12:14
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 12:56
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 12:59
Prøv at kontake
henrik.roedovre@hotmail.com
Sted:
Greve Strand, Denmark

Kontaktoplysninger

Alaska 2011

Type:Ture - Gruppetur
Hvor:Lake Creek, Alaska
Hvornår:18. juni 2011, kl. 00:10 til
3. juli 2011, kl. 03:10
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 13:21
Hej  Rasmus
 
jeg har haft fornøjelsen at fiske i flere lande, herunder ikke mindst i Canada, hvor jeg finder naturen, fiskeriet samt kultur og befolkning lige i øjet.
 
Har forfattet flere artikler omkring fiskeriet efter Salmon, men du kan jo kigge disse an:
 
 
 
 
Læs dem igennem og lad dig og jer inspirere til en tur over til det mægtige og lur mig ... det er cool at møde bjørne, ørne, ulve og laksi en outstanding natur in respekt for det danske  Wink
 
God tur fra
Per Jacomo
Down Under Roskilde Fjord
 
 
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2010 kl. 13:37
Hej Rasmus
Jeg kan anbefale BC på vestkysten af Canada.
Det eneste jeg vil sige til jeres plan er, at 8 dage er for lidt. Der er rigtig meget godt fiskeri i Canada.
Jeg er lige vendt hjem efter 4 uger i Canada. Det er et storslået og dejligt land, dejlige udadvendte mennesker, og så er der et fantastisk fiskeri.
Vi har fisket både med spin og flue, og vi har fanget lige godt på begge dele.
 
For et par år siden skrev jeg en artikel, som du kan finde her på 123 nu.
Gå ind på læsestof, artikler, laksefiskeri og verdensklasse fiskeri efter laks på kysten.
Den tur vi lige har været på ligner den beskrevne tur lidt.  Vi har fundet flere HOT SPOT, og været lidt længere omkring.
 
Jeg kan anbefale turen, der er rigtig mange fisk, hvis man rammer de rigtige tidspunkter.
 
God fornøjelse med planlægningen
Ejner
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 09:07
Hej.
En anden mulighed kunne være at tage til Nova Scotia i Canada-fiskeriet her på østkysten er efter atlanterhavslaks op til 15-20 kg ( C&R)På Breton halvøen er der et væld af lækre elve-den mest kendte er Margaree som er en utrolig lækker elv-med mange flotte pools. Der er 2 hovedperioder derovre juni-juli efter
helt nye opgangsfisk og september-oktober efter de sidste store fisk og standfisk i elven. Fiskeriet er som det Nordiske fiskeri men Nova Scotia er også kendt for sit fantastiske laksefiskeri på tørflue-bomber o.l. som Lee Wulff udviklede her Der er et væld af elve at fiske i på samme licens på Breton Halvøen-som ligger lige syd
I modsætning til Caskepedia og andre kendte elve er priser rimelige-du kan lave en tur på ca 14 dage med licens-bil og ophold-fly m.v. for ca. 12-15.000 kr.
Hvis du vil læse mere kan du evt. se Atlantik Travels oplysninger herom-jeg har været med dem derovre de sidste 2 år- og skal helt sikkert derover igen.
Jeg vil dog nok selv booke næste gang da der er en del penge at spare.
Man flyver til Halifax og herfra er ca. 3-4 timers bilkørsel til Margaree.
Fiskefeber har iøvrigt lavet en vidio over tørfluefiskeriet efter laks her-i Chetticamp riwer der er en anden af de spændende elve på Breton halvøen.
En nyttig mail er:www.margaree.capebretonisland.com.
se også:www.novascotiasalmon.ns.ca.
ER du blevet interesseret i yderligere oplysninger om opholdsmuligheder og fiskeri er du velkommen til at kontakte mig-det kan jo være at vi så mødes ved Margaree.
HAr også været i British Colombia og fiske- men jeg synes at der er langt større udfordringer i atlanterhavslaksefiskeriet.Tongue
God fornøjelse
Mogens
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum