Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvor meget line uden for top øjet

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
H.C.

Tilmeldt:: 01 Maj 2009
Geografisk: østfyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér H.C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvor meget line uden for top øjet
    Sendt: 14 Nov 2010 kl. 13:34
hej
jeg går lige og nørkler med lidt fluekast på min græsplæne.
  inden jeg skal på kursus
jeg har en flydende WF kl 8 på en 9 fods 7#8 stang
spørgsmålet gå på hvor meget line der skal være uden for top øjet.
er det 9,7m plus forfang eller har jeg misforstået noget.
på forhånd tak
mvh
henrik  
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 13:44

hele klumpen skal ud

du kan evt. mærke det med en tusch så kan du let se det mange nye liner har farvet klumpen i en farve og skyde line en anden så man nemt kan se det
Til top
Henrik Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
H.C.

Tilmeldt:: 01 Maj 2009
Geografisk: østfyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér H.C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 14:11
hej
tak for svaret
jeg er også lidt i tvivl vedrørende skydning af linen om det er lidt før eller i forste stop man giver line
mvh
henrik
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 14:20
Henrik, når du først har været på kastekursus, er du forhåbentlig ikke i tvivl længere Smile
Det er jo netop meningen med kursus, at man lærer at kaste.
 
Så pas nu på med at tillæg dig både teoretisk viden her og andre steder, samt tilegne dig fejl i dine kast, som instruktøren skal bruge tid på at fjerne igen. Alt efter hvor lang tid der er til du skal afsted på kursus, vil jeg råde dig til at glæde dig over de mange timer som venter med fluestangen som din bedste ven, og så ellers lade den stå indtil kursusdagen oprinder.
Og skal du endelig ud på græs, så hav en kyndig kaster med som kan standse dig hvis du er på galt spor i dine kastebevægelser.
 
Og så vil jeg sige til slut at det er rigtig godt at se en ny fluekaster fortælle at et kastekursus venter forude.........Thumbs Up
 
/Jan
Til top
Henrik Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
H.C.

Tilmeldt:: 01 Maj 2009
Geografisk: østfyn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér H.C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2010 kl. 15:32
hej Jan
jeg ved godt du har ret, men det er ikke nemt at sidde her og kikke på stangen der er en arms længe herfra og 10 skridt ud af havedøren med 300m2 græsplæne
(det var lige så slemt da vi fik ny bil)
det klør i fingerene
forsat god dag
henrik 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum