Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder fluebinder spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nybegynder fluebinder spørgsmål
    Sendt: 25 Nov 2010 kl. 04:23
Hejsa alle sammen.
 
Ja jeg ved godt jeg er håbløs med mine spørsmål men jeg har lige et par spørgsmål da jeg vil til at begynde at binde fluer :) jeg vil bare starte med de mest almindelige til P&T til at starte med og jeg skal ud og have grej osv. køber også denne Bog/DVD
 
Mit spørgsmål er så nu. Skal jeg bare finde de fluer jeg vil binde og så købe materiale ind til dem og så bare gå i krig med bogen og DVD? Jeg spørger fordi jeg ikke ved hvad det er han forklare i den Bog/DVD er det specifikke fluer han viser hvordan man binder eller er det teknikken i at binde dem rigtig? jeg ved ikke om jeg skal vente nemlig med at købe div. ting til at lave fluerne med inden jeg har fået bogen/DVDén :)
 
Er der nogle der kan hjælpe :)
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 06:38
han viser både de forskellige teknikker og hvordan du binder en helt række fluer der giver fisk.

MVH.

Michael


Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 06:38

Hej.

Bogen og dvd'en er ok, til at lære de grundlæggende udtryk, teknikker og brug af værktøj. De fluer som bliver bundet, er meget forskellige, og bindes for at vise de omtalte teknikker.
 
Jeg er næsten sikker på at der er en forening i nærheden af dig, hvor de i vinterens kulde sidder og hygger med at binde fluer, Og det er nok her du får den bedste undervisning. 
 
Ellers er youtube også et fint sted af søge på fluebinding, men det kræver igen at du kender det grundlæggende.
 
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 07:07
Hejsa
 
@Dennis
 
Du skal ikke undskylde spørgsmål, det er jo kun dejligt, at du skal starte
med at binde fluer Smile
 
www.salmonfly.dk kan du også se fluebindingsvideoer.
 
Der er ikke mange p&t-fluer i den bog, som du har købt.
 
Når du bliver bedre, vil jeg anbefale :
 
Håndbog i fluebinding af Peter Gathercole
 
Hvis du er interesseret, kan jeg lave en startup-pakke med materialer, tråd, kroge o.s.v.
til dig, så du ikke behøver at købe for meget ind i begyndelsen.
 
Du skal bare skrive, hvad du vil have.
 
M.v.h.
Carsten
Til top
Kai Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dyrsoe

Tilmeldt:: 04 Feb 2009
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dyrsoe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 09:11
Hej Dennis
 
Husk: Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar (og dem kan man godt støde på her Angry )
 
YouTube er en uudtømmelig kilde til viden om bl.a. fluebinding - lige fra generel binding før begyndere til rent pral (noget af det er godt).
 
Jo flere videostumper du ser, jo bedre idé om fremgangsmåden får du også.
 
Bare klø på - de første fluer kommer alligevel til at ligne l..., men du kan sagtens fange fisk på dem.
 
"Den flue der fanger bedst, er den flue, der er i vandet"
 
\Kai
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 09:29
http://globalflyfisher.com/
her er vist en del fluer trin for trin.
også en god side
og der er ikke nogen materialer der ikke kan erstattes af andre, efter min mening, det er ikke nødvendigt at følge mønstrene slavisk,
velkommen i nørdernes verden.
Wink
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 09:38
Hej Dennis
Søg på Steelhead flies eller rainbow flies, det er de fluer der også kan bruges i P&t.
Michael
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 09:39
Hej Dennis
Jeg vil forslå at du finder en forening i dit nærområde der har fluebinding på programmet, meget gerne en gang om ugen. Fluebinding er næsten som at køre bil,  man lære ikke at køre bil ved at læse en bog og se en film. Det skal prøves sammen med en der ved noget om det. Havde du boet i København, var du mere en velkommen til at komme forbi Københavns Sportsfiskerklub klublokaler, hvor der hver onsdag bliver undervist i fluebinding. Falder din vej forbi hovedstaden så kig ind til en kop kaffe og fluebinding under hyggelige forhold. En lille advarsel... man kan blive afhængig af fluebindingBig smile
 
/J
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 13:06
Mange tak for svarene :) jeg er ikke så vild med større forsamlinger så det med at gå i klub og lære det. det bliver nok ikke vejen for mig :) derfor bogen og dvdén :)
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 14:57
Hej Dennis
ligger lige et link til en fin youtupe binder, der kommer med mange fif.
Michael
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2010 kl. 15:05
Jeg lærte selv ved at se pokkers mange video på nettet og bla. den dvd med Claus Eriksen. Bare klø på og brug fantasien!Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres