Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De kanariske øer

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Bach Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kingbach

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kingbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: De kanariske øer
    Sendt: 04 Dec 2010 kl. 15:56
Hej
Januar og februar tilbringer jeg med familien på Gran Canaria og Fuerteventura. Er der nogen der kender til kystfiskeri på disse øer i disse måneder? Hvad kan nan fange, hvor og hvordan? Kræver det fisketegn?
 
Håber der er hjælp at hente.
Mvh. Lars
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 16:27
Graeme J. Pullen har skrevet en udmærket bog, den hedder "The Alternative holiday guide to Deep Sea Fishing Around Europe".
her beskrives både kystnært og offshore fiskeri.
den kan lånes på bibliotek.dk
 
god fornøjelse og god tur
 
Hans Chr. Graversgaard
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 16:30
januar OG februar?? Det lyder dælme ikke dårligt! Kan godt forstå familien er med for sådan en fisketur fik jeg ikke ros for at tage på alene... 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2010 kl. 22:32
Hej
Sidste Dec/jan var jeg på Fuerte Ventura i byen Corralejo. Vi sejlede til den lille vulkan ø, ud for Fuerte Ventura og dykkede med snorkel. Der var en masse multer og andre fisk 1-25 m fra klipperne. Længere ude var der ingen fisk. I Corralejo fiskede mange lokale på en havnemole med flåd og bundmede. en mand fangede en pigrokke, som dog undslap helt inde ved strandkanten.
Efter min vurdering kan der fanges fisk med fluestang på klipperne langs øen og naturligvis med spinnestang og flåd. Fluestangen i #5 med forskellig synk. Udover alm. danske kystfluer, tror jeg at nymfe og larve lignende fluer i div. små str. kunne være effektive. Fiskene finder mest føden ved at pille på klipperne i forskellige dybter. Medbring snorkel/dykkermaske samt badesko til skarpe glatte klipper. Vandet var ca. 20-22 grader sidste år. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum