Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri i Norge eller Sverige

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Degn Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bryderen

Tilmeldt:: 28 Mar 2009
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bryderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri i Norge eller Sverige
    Sendt: 26 Dec 2010 kl. 23:01
Vi er et par stykker som snakker om at tage på 1-2 ugers fiske-ferie i enten Norge eller Sverige i august. Det vi bedst kunne tænke os at fange er laks (helst en stor Wink), men ellers også bækørred og havørred.
Er der nogle forslag til hvor det er bedst at tage hen? Vi fisker både flue og spin.
Og vi er fra Frederikshavn, så vi har nemt ved at komme til enten Oslo eller Gøteborg, og bil haves også
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2010 kl. 14:17
det kommer an på hvor mange Penge i vil ligge idet oh hvad i for stiller jer og hvad i vil fiske med man kan fiske for ca 1700 kr til 10000kr



Redigeret af Glen - 27 Dec 2010 kl. 14:20
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2010 kl. 14:21
Hej

Kan klart anbefale mandalselven.

MVH.

Michael




Redigeret af Afiskeri - 30 Dec 2010 kl. 14:28
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bjarne1525

Tilmeldt:: 21 Nov 2008
Geografisk: syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjarne1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2010 kl. 15:43
hvis i il afsted i august er mandal sikkert et god mål - men det er mest smålaks der er i mandal - vil i fange stor laks så er august ikke helt optimal - så er juni-juli bedre og så burde i tage til trøndelag- men august i fx mandal, bjerkreim eller anden smålakse elv ved rette vandstand kan give rigtigt fint fiskeri - er grejet afstemt er der også fornøjelse i át fiske mindre laks - har i ikke været afsted på lakseferie før vil jeg endda mene at i har større fornøjelse i det sydnorske hvor der sidst på sæssongen er god chance for at i alle mærker/fanger fisk
Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2010 kl. 23:00
Laksefiskeriet er efterhånden groft overvurderet, hvis du spørger mig :-) Hvis i har +7 dage, vil jeg helt sikkert satse på femundsmarka og glemme alt om havørred - Det er en tur der vil sætte sig for livet og ikke koster alverden :-)

http://andreascarlsen.com/2010/06/helvete-mkkavr-og-rretjakt/

Havde selv en tur derop med masser af fisk - fik min største stalling ever på den tur :-) Linket er mest for billederne :-)

Redigeret af N. Rasmussen - 27 Dec 2010 kl. 23:05
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 01:21
Du skal være hjertens velkommen til at jagte laks og havørred i Norge, men du får også lov til at betale kassen, hvis der skal være en rimelig mulighed for hug fra de overnævnte arter.
 
Jeg har selv prøvet at fiske efter laks/havørred i Norge, i en forlænget weekend, ikke et, men to år i træk, og pyhh-ha det var dyrt.
 
Efter dette eventyr tog jeg på fiskesafari i Sverige/Norge i 5 uger, året efter, og hvad jeg så fiskede efter; kæmpe stallinger, fede ørreder, sky mega helt. og kraftfulde røddinger.
Alt dette kostede bare det halve af hvad laksefiskeriet gør, og så fanger man så godt som hver dag fisk, og meget ofte i størelser, som får de fleste danske fisk til at ligne guppyer
Og grejet er stort set det samme # som det jeg bruger på kysten (jeg ligger i den lette ende), og det smager IKKE af arbejde som en tung #11 stang - man har jo ferie
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 03:34
Citat: Bryderen

Er der nogle forslag til hvor det er bedst at tage hen?
Til top
Anders Degn Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bryderen

Tilmeldt:: 28 Mar 2009
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bryderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 03:49
Jeg takker for de fine svar. Der er lidt læsestof Smile
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 18:59
Jeg synes nu ikke det er så dyrt i Sydnorge. 3 mand i 4 døgn , koster overnatning 1800 kr. Det kan man da ikke galt. Fiskekort i 24 timer til 250 kr for 13 km fiskevand man kan bolter sig på er da yderst billigt.

Men er man ikke til bjerge og granit, så er det da billigt og tag til Skjern å


Redigeret af Afiskeri - 28 Dec 2010 kl. 19:00
Til top
Anders Degn Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bryderen

Tilmeldt:: 28 Mar 2009
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bryderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 03:28
Jeg har læst (et eller andet sted på internettet) at laksen kun er 10-20 % af hvad den var for blot et par år siden. Dette var ikke blot gældende for fiskeri i de norske elve, men også for garn-fiskerne i Norge. Så det får da en til at overveje om det så er turen værd hvis der ikke er så meget at komme efter
Til top
Jesper Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper Christensen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2002
Geografisk: Nordjylland.
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 08:25
Hej Anders.
Det med 10-20% er noget sludder. Prøv og følg linket her, så kan du selv se udviklingen. http://www.fangstrapp.no/webform1.aspx 
Jeg tager til syd Norge 3 - 4 gange i løbet af sæsonnen og det ville jeg ikke gøre, hvis der ikke var noget at komme efter. Jeg har mange års erfaring med fiskeriet i syd Norge og har fanget mere end 200 laks i den del af Norge.Jeg fisker hovedsagligt i Otra, men har flere gange været i Mandal også. I Otra oplever man ikke kø fiskeri, som i Mandal.
Fra I sætter Jer i bilen, tager hurtigfærgen fra Hirtshals og til I står i elven går der ca. 4 timer. Det kan da ikke være nemmere. Her er et par mulige overnatninger ved Otra. http://jcfisk.dk/otra.html .
Der er mange fra vores område, som laver disse "smutture" :-)
Hilsen
Jesper
Ps.: fra 2011 sælger jeg kort til mange af elvene i Norge..
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 10:10
Hej Jesper

Hvilke elve er det du sælger kort til?
Til top
Jesper Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper Christensen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2002
Geografisk: Nordjylland.
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2010 kl. 12:36
Hej Michael
Jeg har ikke den endelige liste, men den er meget lang 50+ elve drejer det sig om. Det er et samabejde jeg har fået med www.Scanatura.no og Innovation Norway. Jeg ved der er rigtig mange, som jeg, der gerne vil have kortene i orden inden afrejsen.Wink Således man bare kan gå til elven ved ankomsten, istedet for at vente til nærmeste slagssted åbner. I slutningen af januar har jeg været til et par møde angående dette, hvorefter jeg forventer at kunne præsentere en rigtig lang liste med rigtig mange muligheder. De vil blive listet på hjemme siden, så snart det er klart. Håber på at kunne hjælpe rigtig mange med fiskekort inden afrejsen Thumbs Up.
Hilsen
Jesper
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2010 kl. 12:51
Hej Igen
 
Det lyder godt nok rigtig fedt, gælder det også mandalselven?
 
MVH.
 
Michael
 
 
Til top
Jesper Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jesper Christensen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2002
Geografisk: Nordjylland.
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jesper Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2010 kl. 13:58
Hej Michael
Efter alle opdelingerne der er kommet i Mandal, tør jeg ikke sige noget om mulighederne, men mon ikke. :-)
Hilsen og godt nytår.
Jesper
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2010 kl. 14:31
Hej Jesper
 
Min side om Mandalselven er den mest besøgte i danmark om denne elv, så hvis du er klar kunne et samarbejde være noget. Send da en pm eller mail til migSmile
Til top
Torger Haugen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torger Haugen, NAMSE

Tilmeldt:: 24 Mar 2011
Geografisk: Nord- Trøndelag
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torger Haugen, NAMSE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2011 kl. 20:50
 Da har jeg et forslag til dere Smile
Jeg har et fiskevald i Namsen. Dersom dere går inn på Google og søker på Salmon Experience så finner dere Møklegårdsvaldet og Storemsvaldet. Min mailadresse er torgeih2@online.no
Eller mob Norge: 41452535
Til top
Kay Haug Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kay

Tilmeldt:: 07 Apr 2014
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2014 kl. 21:42
Slettet

Redigeret af laah123nu - 07 Apr 2014 kl. 22:40
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum