Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Maleri

 Besvar Besvar
Forfatter
Max Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Max Nielsen

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Geografisk: Mariager fjord samt åerne omkring
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Max Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Maleri
    Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:11
Hej
Er der nogen der kan fortælle mig lidt om maleriet og om det har nogen værdi.
Max Nielsen.
 
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:41
Hej Max
Carl Ejnar kender alle omkrig Karup Å.
Jeg er ikke helt sikker på hvor det er malet, måske omkring Høstrup Vormstrup.
Prøv at se bagpå, der står der somme tider et lakalområde.
Jeg har selv et som måler ca.70cmx60cm, købte det for 15 år siden på udstilling i Holstebro for 8500 kr. Om det var for meget jeg gav for det ved jeg ikke, men jeg vil ikke sælge den igen. Det bliver sjælnere og sjælnere man løber ind i hans malerier, især dem fra Karup Å. Der er fortalt en del historier om ham og konen når han var ude at male og fiske, når konen skulle holde hegnet og han kravlede over hegtnet i underbukser m.m. Han var en dygtig fisker og ikke bange for at lære fra sig.
 
                                   mvh Lasse Sdr. Resen-Hagebro
Til top
Max Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Max Nielsen

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Geografisk: Mariager fjord samt åerne omkring
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Max Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:53
Hej Lasse
 
Tusinde tak for et fyldestgørende svar på mit spørgsmål.
Det er et maleri der har været i familien i en del år og er et arvestykke.
Sjovt at høre historien om maleren og hans kone, de har helt sikkert hygget sig langs med åen.
Maleriet  måler 90x65 + ramme og er i en fin stand efter min mening, jeg har lige tjekket bag på og der er desværre ingen oplysninger on hvor det er fra.
 
mvh. Max Nielsen
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 09:28
ER det ham her der tales om?
 
 
/J
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 12:17
Hej Jørgen
Ja, det er Carl Einer Jacobsen. Det er hans søn der har Galleri Uggerby.
Jeg var deroppe for nogle år siden for at se om han havde nogle tilbage fra Karup Å, men dengang havde han kun et enkelt og det var så stort at man skulle have en stor festsal for at have plads til det. Motivet var en toggefisker ved Karup Å, et dejligt stemningsbilled. Når jeg ligger på sofaen og fintænker og ser på hans maleri fra åen, er det som at være ude at fiske. Det er jo en let måde at komme til åen på.
 
                            mvh Lasse Sdr. Resen- Hagebro
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 12:33
Hej Lasse
måske kender du denne artikel men...
 
 
/J
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 13:33
Hej Jørgen
Jeg kender artiklen, og det er blandt andet også den, jeg hentyder til, når jeg siger Carl Ejnar ikke var bange for at fortælle andre om, hvordan man overlister en Karup Å havørred. Der var mange sure miner fra andre fiskere fordi han fortalte sine hemmeligheder dengang.  Men han var den type, der godt kunne glæde sig over andres fangster. Han var forøvrigt også en dygtig laksefisker.
 
                           mvh Lasse Sdr-Resen
Til top
Max Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Max Nielsen

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Geografisk: Mariager fjord samt åerne omkring
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Max Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 15:48
Hej igen
 
Spændene læsning og sikke mange oplysninger jeg har fået' tak for det.
Jeg er villig til at sælge billedet hvis prisen er rigtig :)
 
mvh. Max
Til top
Max Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Max Nielsen

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Geografisk: Mariager fjord samt åerne omkring
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Max Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 17:37
Hvis det skulle være en der kunne have interesse i at indvesterer i dette fine maleri er jeg modtageleg for et bud :)
Til top
Max Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Max Nielsen

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Geografisk: Mariager fjord samt åerne omkring
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Max Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 17:37
Modtagelig
Til top
Nils Mogensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Walton

Tilmeldt:: 28 Maj 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Walton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2011 kl. 21:56
Hvad havde du tænkt det skulle koste?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres