Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluekuffert

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluekuffert
    Sendt: 19 Feb 2011 kl. 22:37
Jeg har kigget lidt efter en fluekuffert, noget lignende den fra Cliff. Er nok bare for "fedtet" til at give 600 kr. for en plastikkasse med skum i Dead.

Men hvorfor ikke forsøge sig selvTongue. Har et par fine alu. kufferter liggende. Man kunne måske endda lave en løs etage til midten som et ekstra lag...

Nu det store spørgsmål: Nogen der ved hvor man kan skaffe skummet til formålet?

Gerne noget der kan laves riller i Wink
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 22:44
Jeg ved der ligger ret store skumplader i www.Lionfish.dk i Aarhus, og der er klæbende på den ene side når man trækker filmen af, dog er pladen ret tynd, men hvis man klæber 2-3 stykker sammen blir det som skummet i cliff bugger beast.
Ring evt derud, da du nok ikke finder dem i web shoppen.

K&B
Rasmus
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 23:12
Hej Christian.
 
Jeg lavede for mere end 20 år, siden et sæt alu kufferter med indhold i form af alu plader med på limet skum, som sidder på bagsiden af tæpper.
 
Det er forholdsvis groft skum, men hvidt bølgeskum ville være bedre, men er dyrt!
 
Kufferten er delt op, så pladerne passer nøjagtig, så pladerne bliver klemt af låget, så rasler det hele ikke rundt.
 
Jeg har så yderlige erhvervet mig løse sider med clips fra Wheatleys forskellige boxe, og de er så nittet / skruet fast på alu pladerne.
 
Afstanden imellem plader i højden er nylon rør, som passer, så højden giver et lille spænd, når låget lukkes.
 
I låget er der kun skum.
 
Kuferterne har jeg i 4 str. og de er gode at have i bilen eller sommerhuset, som lager.
 
Jeg har taget et hurtigt billed, af den største af kuffertne, og håber man kan se, hvordan en god kuffert kan laves!
 
Mvh
P.K.
 
 


Redigeret af PK - 19 Feb 2011 kl. 23:13
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2011 kl. 23:48
hej
måske dette kan bruges...
pladerne er i størrelse som A3
 
fås også samme sted i 2mm men det bliver nok for tyndt
 
/J
 
 
Til top
martin jaksland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jaxida

Tilmeldt:: 27 Feb 2010
Geografisk: jeg fisker både put and take, kyst og hav
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jaxida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 07:19
Hej

Du kunne jo se om der ikke ligger en møbel polstre i nærheden af hvor du bor, de kunne jo ha nogen rester skum læggende.

mvh

martin
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 07:22
Hej Jørgen.
 
Det skum fra Panduro ser rigtigt ud, men jeg oplever tit, at netop det hvide er udsolgt.
 
Jeg bruger den type skum til Jerk laksetørfluer, og så til indlæg i de små kasser, men jeg har ikke før haft muligheden for så store stykker ( 30x46cm.) men det skal da prøves, for det passer nøjagtig i de større alu kufferter!
 
Mvh
P.K.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 08:13
Hej Per
Jeg bor ca 100m fra en Panduro hobby og kan lige smutte forbi for at se efter og der er noget på lager? Bare sig til
 
/J
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 09:16
Nu faldt jeg selv lige over denne side:
 
 
Ved ikke om skummet er det helt rigtige, men billigt er det da...
 
Noget helt andet er Tekno 2018 kufferten. Den ligner jo til forveksling Cliff kufferten
 
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 17:05
Så fik jeg gjort det første forsøg...
 
Besluttede at en alukuffert var for stor og uhåndterlig til opgaven, så valget faldt på en gammel FTZ plastikkuffert.Wink
 
Skummet er et liggeunderlag fra silvan til 70 kr. Limet fast med dobbeltklæbende tape og skåret riller med skalpel. Arbejdstid ca 25 min.
 
Jeg tror jeg senere vil lave en lidt "flottere" udgave, der er jo til nogle stykker i sådan et liggeunderlag. Tekno 2018 kufferten, ser ud til at være perfekt til formålet og kan købes over grænsen til 11 euro. Altså ikke mange kr i forhold til Cliff kassen.
 
 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 17:42
Hej Christian
 
Hvis du løber sur i det med at lave en kasse der fungere, så koster cliff's altså kun 349,- hos Korsholm Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum