Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De der flotte binde vejledninger

 Besvar Besvar
Forfatter
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: De der flotte binde vejledninger
    Sendt: 23 Feb 2011 kl. 16:54

Da jeg nu har bestemt mig for at forsøge at fiske med den 2 håndsstang, som har stået i skabet det sidste halve år, har jeg også beslutte mig for at binde lidt rørfluer, og jeg kan huske at jeg så nogle flotte bindevejledninger herinde en dag, disse vejledninger var lavet af en gut ved navn K B Jakobsen synes jeg at kunne huske, og jeg gemte nogle af disse vejledninger i mine favorit links, til dage med megen kulde og frost, og nu hvor jeg ville til at lære af disse links, kan jeg ikke finde dem mere, og der ligger kun 2 vejledninger på den atlantik laks side.

 
så er det jeg spørger om disse vejledninger evt ligger adre steder, da de rørfluer jeg binder her på dette begynder stadig, minder mest om de mus katten leger med, mine koster bare lidt mere i matrialer.
 
mvh Fætter JR
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 17:23
Hej Fætter JR
Prøv at lede efter Kim Jørgesen på facebook eller hos Guideline powerteam.
Han holder kurser forskelige steder i landet.
Michael
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 17:34
Hej Roholm.
De tidligere Step by step fluer ligger nu på min facebook profil under mine billeder.
Der er lidt navne forvirring men efternavnet Jakobsen bliver snart overtaget af Sørensen.
Jeg ligger desuden ind på Guideline´s facebook profil men dette er stadig under opbygning.
Som fluebinder er jeg i dag tilknyttet Guideline.
Har du nogert der driller kan du jo skrive!. Wink
Til top
Per Nissen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
itnisse Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2007
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér itnisse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 17:45
Eumer har nogle let forståelige bindevejledninger til rørfluer.
Prøv at se om der er noget du kan bruge.
 
 
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 20:54
Hello Fætter JR
 
Gør det så meget at dine fluer ligner noget katten måske ikke en gang ville overveje at slæbe med ind, så længe de fanger fisk.
 
Selvom det er nogel år siden husker jeg godt hvordan "Formanden" blev til og hvad der senere skete ved Abbekås. Wink
 
Der er jo ikke andet for end at vi må vride ham "Rørfluen" for alt hvad han ved og så binde et par hundrede fluer. Så ender det sgu nok med noget som fisken ikke nødvendigvis dør af grin af, når den ser din flue.
 
Vi snakkes
 
Lars
 
PS Inden nogen nu får aftenkaffen galt i halsen, skynder jeg mig lige at tilføje at Fætter JR og jeg er klubkammerater i "Strandkarpen", hvor vi ikke mobber hinanden, men nøjes med lidt hyggeligt gruppehad fra tid til andenLOL
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 17:39
Citat: kim jakobsen

Hej Roholm.
De tidligere Step by step fluer ligger nu på min facebook profil under mine billeder.
Der er lidt navne forvirring men efternavnet Jakobsen bliver snart overtaget af Sørensen.

Det er en skam man ikke kan være med hvis man ikke er så moderne at have en fjæsbog profil Cry

Skal du giftes til et andet navn, elle blev Jakobsen bare for kedeligt? Tongue
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres