Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spinnegrej til bellyboat?

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spinnegrej til bellyboat?
    Sendt: 25 Feb 2011 kl. 12:47
Hej
 
Da jeg har solgt min trollingbåd er der istedet blev indkøbt en flydering. Jeg har endnu den første tur til gode. Man sidder jo med røven i vandskorpen og med en ponton på hver side. Stiller det krav til min spinnestang? Jeg mener kan jeg bruge min alm spinne stang på 9,2" eller er håndtaget for langt, så det kommer i vejen? Er det bedre med en kort 6-7´fods enhåndsstang isetdet for den klassiske kyststang? Jeg på tænker både at fiske med fast og multirulle fra bæstet.
 
I starten skal den nok mest bruges i den lokale mose efter aborrer/gedder og senere, når jeg er blevet fortrolig med dyret, er det meningen den skal slæbes med til fjorden.
 
MVH Frank
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 13:19
Du har fat i det rigtige Frank, den skal bestemt ikke have et for langt håndtag bagtil, nærmere så kort som muligt. Ellers kan det hurtigt blive meget generende under spinnefiskeriet og når stangen skal svinges osv. Har selv ofte brugt små UL stænger og andre korte stænger (også jerkbait) fra flyderingen og det fungerer rigtigt godt. Det er jo netop heller ikke mere længden på kastene det kommer an på, da man jo snildt flytter sig nærmere målet, hvis det er nødvendigt.

God flydetur når isen letter ;)
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 16:09
Hej Greg
Dengang jeg havde en o-ring var det et problem med lange "bundstykker"
I dag bruger jeg den samme stang på kysten som jeg bruger i min badering (U-ring) og har ingen problemer med den. Så prøv noget af det udstyr du har idag inden du ræser ud og køber nyt. Med mindre du mangler en god undskyldning for at købe lidt nyt grej Wink
 
MVH
Topper
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 17:22
mangler man ikke altid lige en undskykldning for at køre dankortet igennem?
 
- Franke
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 10:04
Ups! Kom da lige til at købe en 6,6" fods triggerstang med CW 5-20.... den var sku for billig til ikke at købe ;) Jeg er sikker på at den vil være et godt våben i den lokale mose fra Belly boaten til aborrer med jigs og lidt geddefiskeri med wobbler og blink. Den skal da også luftes på fjorden, når jeg er blevet fortrolig med bellyboaten.
 
MVH Franke
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 10:56
Hej Frank
 
De korte stænger og små multiruller er jo som skabt til bellyboat ;-)
Jeg har selv sættene klar!
Daiwa Millionaire CV-X 203 med en 5' 6" Sheakspear Ugly Stick eller 6' 6" BFT Walker Medium.
Eller mit Daiwa Viento med min ABU Vision 7' 6" eller ABU Agenda 6' eller ...
HMMM, mon jeg skal have mere plads til mit grej ???
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres