Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluehjul til max 1000

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Green Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Green

Tilmeldt:: 27 Feb 2011
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Green Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluehjul til max 1000
    Sendt: 27 Feb 2011 kl. 13:10
nogen der ar et godt forslag til et nyt fluejul til max 1000 kr.'
det skal hovedsageligt bruges til kysten, og skal sidde på en #7 stang

har haft lidt kig på en fenwich nighthawk men har absolut ingen erfaring inden for fluefiskeri så er lidt på bar bund :)
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 13:16
Loop CLW 5/8 må være et RIGTIG godt bud.
 
Så kan du også få en line med inden for dit max beløb eller ekstraspole?
 
Hans H.
Til top
Anders Green Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Green

Tilmeldt:: 27 Feb 2011
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Green Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 13:30
har haft kigget lidt på det, men flere skriver at de ar haft problemer med at hjulet simpelthen falder fra hinanden under normalt brug, så ved ikke helt om jeg tør :)
Til top
Hans H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HansH Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2006
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HansH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 13:41
Har jeg ikke hørt før.
 
Eneste minus hjulet havde var at første genneration af hjulet var med støbt hjulfod i samme composit-materiale som hjulhuset og spolen, denne var skrøbelig over for slag og stød, men de sidste mange år er hjulet lavet med en hjulfod støbt i metal og eftermonteret.
 
Ellers er det bare at efterspænde skruer hvis nødvendigt eller hvis man piller ved bremsen. Det skal man jo også med hjul til mange tusinde kroner, så det er vist bare at behandle det med omtanke og sund fornuft.
 
Måske der kommer andre "ruller" på banen, det var blot mit bud på et super robust og godt hjul til pengene.
 
Hans H.
 
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 13:43
Citat: A.Green

har haft kigget lidt på det, men flere skriver at de ar haft problemer med at hjulet simpelthen falder fra hinanden under normalt brug, så ved ikke helt om jeg tør :)
 
Imponerende Shocked Har et og det er da stort set umuligt at slå ihjel, og jeg skulle bruge værktøj første gang jeg skulle have spolen af..
 
Hvis normalt brug er at spille fodbold på en stenet kyst med det, kan jeg forstå det kan gå fra hinanden, men ellers??
 
Thumbs Up sådan en der fra mig til det hjul også Big smile
 
Mvh
Lasse
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 13:45
lav et opslag på brugtmarked  det er tit man kan gøre et røver køb
så kan du jo bare spørge  når du har en flok  bud  og spørge hvilket man bør vælge
 
k&b
christian t.
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:09
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:09
Til top
Anders Green Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Green

Tilmeldt:: 27 Feb 2011
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Green Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:23
ja jeg har også overvejet det meget kraftigt men hvis det skal side på en klasse 7 stang hvilket ville i så vælge ? og hvor kan man købe en extra spole til det A.jensen hjul ?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:23

I det prisleje vil jeg helt sikkert også gå efter et Loop CLW. Kan købes for 599kr hos Sea-trout.dk og Almas. Som  der skrives er der så plads til en ekstra-spole eller line.

Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:27
Loop CLW holder Thumbs Up
Til top
Eigil Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eigil Christiansen

Tilmeldt:: 06 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eigil Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:33
Hej Anders
Hvis jeg husker rigtigt, er det kun den klare model af CLW-hjulet, der har det problem du nævner. Den model laves vist ikke mere.
Jeg har den sorte udgave, både i st. 5-8 og i st. 4-6 og har aldrig haft problemer af nogen art med de 2 hjul, som jeg bruger på kysten.
Til prisen ca. kr. 600,00 får du efter min mening ikke bedre hjul.
Køb du roligt et CLW-hjul, det er jeg sikker på du ikke fortryder.
Med venlig hilsen
Eigil Christiansen
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 14:36
Okuma Helios til 998,-
 


Redigeret af torben Skov - 27 Feb 2011 kl. 14:37
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 15:12
Jeg ville nok overveje et streamstix trouthseeker.... Et rigtigt fedt hjul til pengene... kan købes på bud ved tackleshop for 700,-
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Anders Green Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Green

Tilmeldt:: 27 Feb 2011
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Green Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 15:16
hehe nu er jeg oppe på 

Okuma Helios
Vision Koma
A.Jensen Lynx
Fenwick nighthawk LA
Sameo wolverine

er jo en jungle :)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 16:08
med lidt held kan du finde et loop opti reel inden for din pris (berugt vel at mærke)
så får du samtidig et af de pæneste hjul på markedet... efter min ringe mening...

ellers vil jeg absolut også gå efter loops  plast hjul... det holder og til prisen finder du vist ikke noget bedre!!!

 mik
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 16:21
Loop CLW 5/8 + ekstra spole og så er der lidt i overskud Thumbs Up
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 16:49
Mht. til Fenwick Nighthawk LA, så havde jeg kæmpe problemer med det. Det er som om spolen løber alt for let rundt og når jeg så kaster trækker den linen ind. Det tror jeg alle hjul uden "knarre" gør mere eller mindre, men det var virkelig slemt på det hjul. Kunne stå og trække linen ud igen, efter 2 kast. Det er bare dumt.

Jeg ved ikke om der er andre der har oplevet det, men jeg syntes det var noget snot. 

Købte et Alutechnos efterfølgende og har aldrig været mere glad for et fluehjul.
Til top
Anders Green Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Green

Tilmeldt:: 27 Feb 2011
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Green Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 17:38
er ikke så meget til plastik hjul, har intet at udsætte det på men tror ikke det bliver et loop clw alene på den baggrund :/
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 17:54
Du skal være mere end almindeligt hårdhændet for at tage livet af et Loop CLW 5/8, jeg har 2 af dem og jeg er bestemt ikke sart med hvad de bliver udsat for og de kører bare uden problemer, så det får bestemt også Thumbs Up fra mig.
Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2011 kl. 18:35
Her er lidt at se på
 
Til top
Anders Green Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
A.Green

Tilmeldt:: 27 Feb 2011
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér A.Green Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 19:54
det blev et A.Jensen lynx i blå, som Mikkel Nagy foreskog :) tak for alle inputs
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres