Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grizzly marabou.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Grizzly marabou.
    Sendt: 01 Mar 2011 kl. 00:35
Hej.

Kan man kun få disse marabou fjer i små størrelser? Jeg har meget svært ved at få det til at blive til en hale da det er meget korte fjerstrå på mine der bare forsvinder i hænderne. Kan man ikke få dem i størrelser der er til at have med at gøre? Skal bla. bruges til at binde Grå Frede.


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 01 Mar 2011 kl. 00:37
Hilsen Kim.
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 07:18
Jo grizly marabou forefindes i de små størrelser, egentlig har jeg ikke set dem i de store størrelser som wolly bugger marabou.


Go fornøjelse
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:07
Øv bøv, så må jeg lære at styre dem på en måde. De er bare så små de fjer fibre.
Hilsen Kim.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:12
Kvaliteten på disse kan variere en del, jeg har flere af dem fra forskellige producenter.
 
Størrelsen svinger også, så prøv at ta rundt og kigge, hvis du har mulighed for dette.
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:17
Grizzly marabou i forskellige farver
 
se fluefjer  www.lionfish.dk
 
mvh Jørn
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 10:05
Hej Kim K!
Det behøver ikke være særlig svært: Brug 2 spidser fra hele grizzle-marabou fjer - og du bestemmer selv halens længde.
Jeg ser i en anden tråd, at du har købt Gamakatsu-krige i st. 4-6- og 8. Det er ok kroge, men pas på at dine kystfluer ikke generelt bliver for store.
- Den billigste og mest udbytterige genvej til en hurtig indlæring udi fluebindingens hyggelige sysler er nok at melde dig ind i den lokale forening (Kolding?) og så anmode foreningen om et begynder-kursus - Du vil sikkert også kunne lære en masse på FFF-Ds store Flue Festival i Kolding den sidste uge i marts.
K&B med bindingen - og glæd dig til at fange de første fisk på hjemmebundne fluer!
Orla Bertram-Nielsen
Instruktør i DSF
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres