Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flue materiale identificering

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flue materiale identificering
    Sendt: 04 Mar 2011 kl. 13:55
Hej alle.
Håber på lidt hjælp med identificering af dette materiale, umiddelbart virker det ikke til at være syntetisk, da bagstykket føles som "ægte" skind. Stykket er 5,5 * 5,5 cm, og hårene er ca. 2,5 cm lange. Forslag tages imod med kyshånd, gerne med link.. Butikken som jeg købte det i er lukket, så den vej er der ingen hjælp at få..
 
 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:05

hvad minder det mest om af andre hårmateriale?

 det kunne godt se ud som polarræv krops hår
k&b
christian t.
Til top
Jonas Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonasrr Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonasrr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:08
Også mit bedste bud. Kropshår fra polarræv passer også meget godt i med den længde du beskriver.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:11
Til top
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:14

Først tak for buddene.

Men det virker nu ikke umiddelbart som noget polarræv jeg har haft i hænderne, vil nok nærmest sige det minder om underulden fra grævling, dog er det knap så kruset, men det har den der transparente egenskab som grævlingens underuld, det er meget stift i det.
Til top
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:16
Også tak for buddet med tempelhund, men det er det helt sikkert ikke, der er meget lidt underuld i dette her materiale, næsten alle hår er lige lange.
Til top
Jonas Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonasrr Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonasrr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:21
Et andet bud kunne være amerikansk opossum. Det er stivere en polarræv men har ellers meget samme den samme struktur og fordeling af dækhår og underuld.
Har selv en lille stump som jeg bruger som vinge på mindre laksefluer, men ved ikke lige hvor det ellers kan skaffes.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:21
hvad med isbjørn
k&b
christian t.
Til top
Jonas Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonasrr Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonasrr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:23
Et andet bud kunne være amerikansk opossum. Det minder mest om en mellemting mellem egern og polarræv.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:40
Isbjørn har sort hud så isbørn er det ikke
Ligner noge som i levende tilstand havde sagt VOV VOV.
som sådan en:
 
/J
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 14:48
Mit bedste bud er Arctic Runner,hvilket er en islandsk hest,det er også lidt transparent

http://www.sportfish.co.uk/product/arctic-runner-hair
Til top
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 17:18
Igen tak for buddene, desværre ikke nogen jeg er helt overbevist om det er, men den amerikanske opossum, lyder interessant, det kunne det måske godt være.. Må lige nærstuderes lidt mere.
Hundepels , tja også et ganske interesant bud, ku godt være jeg skulle tage et smut forbi den lokale kennel Wink
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 19:01
Bemærk at det er forbudt at sælge hundeskind i DK, derfor opfindes navne som silkeged, tempelhund mv. også navnet ræv og ulv benyttes til dette salg af hundhår, da det kan være et rigtig godt materialet
 
opossum kan se sådan ud...
 
Amerikans opossum er næsten hvid med sorte spidser og mere kruset end den skindbid du viser foto af
 
Så er det ikke en vov vov kunne det måske være islansk hest - på et tidspunkt kom der en sending til Danmark, men kvaliteten var meget svingende... ellers et godt fluebindingsmateriale.
 
Her er et link til forskellige hårtyper på skind til fluebinding
 
 
/J
 
 


Redigeret af Jørgen S - 04 Mar 2011 kl. 19:03
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 19:46
Hej
Det ligner et stykke isbjørn,jeg har et stykke der er fra halsen af en isbjørn,der er pelsen ret kort og blød, men det er svært at bestemme uden at have hat det i hånden. Det er rigtigt at isbjørn har sort hud på skindsiden,men jeg har flere hvide stykker der ikke er sorte. Jeg ved så ikke om det er fordi det er blevet afbleget.
Og jo det er isbjørn de stykker jeg har der ikke er sorte, jeg var selv med da skindet blev skåret udWink
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 20:47
Salmo:

30 år med isbjørne fluer...siger mig det ikke er isbjørn...

Venligst Jesper
Til top
Allan K E Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tam Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 21:15
Tror også på isbjørn, har selv et stykke Smile
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 21:37
Her er et stykke af halsen på isbjørn.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 00:47
jeg har også noget polar bamse der ikke er sortmi skindet... men umiddelbart synes jeg at hårne virker for tynde, ift det jeg har... så mit bud er... jeg aner det ikke!
 
mik
Til top
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 12:43
Tongue
Tja, vildt klogere er jeg jo ikke blevet, men som flere skriver er det jo også svært når man ikke har materialet mellem hænderne..
Men tak for alle buddene, må nærstudere alle de grejbutikker jeg kommer i og se om der skulle dukke noget lignende op.
Håber det lader sig gøre inden reje sæsonen for alvor går igang på kysten, der er jo ikke til mange fluer af det sidste lille stykke..Smile
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 13:40
Ulf sill har amerikans opossum.....prøv at gogle ham.
MVH
Per Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres