Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit helt nye fluebindings materiale... Tror jeg!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mit helt nye fluebindings materiale... Tror jeg!?
    Sendt: 19 Apr 2011 kl. 18:22
Den kan ik' bindes på en flue, men tænkte, at den alligevel hørte under fluebindings materiale her i fora'et... måske!!?? Nå, men hele herligheden kostede mig 40kr...
Her har I den, er den ik' lidt lækker?? Det er slut med dårlige billeder af mine fluer, nu skal jeg bare lære at binde dem, hehe...
 


Redigeret af Gråfrede - 19 Apr 2011 kl. 18:23
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 18:43
betyder skiltet at man skal flyve derind?? hehe
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 18:50
måske, hehe... Den boks bryder garanteret 117 forskellige direktiver fra diverse myndigheder... men hva'... Vi fluebindere lever jo på grænsen til det vanvittige!!

Redigeret af Gråfrede - 19 Apr 2011 kl. 19:23
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:27
for fanden hvor folk kan komme med nogen fede kommentarer..... cool..... Thumbs Up
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:29
Citat: Gråfrede

Den kan ik' bindes på en flue, men tænkte, at den alligevel hørte under fluebindings materiale her i fora'et... måske!!?? Nå, men hele herligheden kostede mig 40kr...
Her har I den, er den ik' lidt lækker?? Det er slut med dårlige billeder af mine fluer, nu skal jeg bare lære at binde dem, hehe...
 




tjaa, et par truede fuglearter og en fulldresset oldschool lakseflue.... så skulle den være i "kassen".... fik i den... "kassen.... høhø....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:45
Oldschool, nææææ du.... Her bindes der udenfor boksen... thinking outside the box, hehe, get it??? Sorry...
Det lyder jo som titlen på en dårlig selvrealiserings bog!!?? Så lad os gå international je suis an fluebinder... Freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedooom, og så røg bollerne vist!!???
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:49
det ser lovende ud jeg vil dog anbefale dig at finde et stykke tynd hvid stof så lyset ikke er så direkte kan godt give dig lidt glimmer genskær.
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:50
ClapThumbs Up god fornøjelse
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:51
Din kasse ser fin ud, men du har på ingen måde taget højde for at lyset skal være diffust?
Har du nogle billeder af fluerne? Umiddelbart tror jeg at du får slagskygger på bagggrunden og at dine spots giver et alt for hårdt lys. Du kan læse hvad mener her: http://mayfly.dk/blog/2011/02/bedre-billeder/

Jeg er spændt på at se dine billeder.

Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:53
Ja, det er rigtigt... Jeg tænker bagepapir, tror du det vil virke??
 
Om ik' andet så er bagepapir godt med henblik på at holde udgifterne nede... Jeg har trods alt brugt resten af månedens madpenge på denne tingest!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:56
Til Shreiber...
 
Se nedenstående link, der er der et billede af den første flue, som jeg har taget et billede af... i boksen, hehe...
 
Jeg har læst din blog, det var af din blog, at jeg fik ideen... Så tak for det!!


Redigeret af Gråfrede - 19 Apr 2011 kl. 19:57
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:57
Citat: Gråfrede

Ja, det er rigtigt... Jeg tænker bagepapir, tror du det vil virke??
 
Om ik' andet så er bagepapir godt med henblik på at holde udgifterne nede... Jeg har trods alt brugt resten af månedens madpenge på denne tingest!!


også en fattig studerende?? i så fald, velkommen i klubben.....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 19:59
Igen tager du fejl Mikke (Oldscool Vs. Newschool)l... Jeg er skam færdig med at læse, men jeg er ik' blevet rigere af den grund, hehe... Så lidt ret havde du alligevel!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:04
Citat: Gråfrede

Igen tager du fejl Mikke (Oldscool Vs. Newschool)l... Jeg er skam færdig med at læse, men jeg er ik' blevet rigere af den grund, hehe... Så lidt ret havde du alligevel!!


ja ja, helt tabt bag en vogn er jeg nu alligevel ikke........ *gg*
måske lidt, men det er op til lillemor derhjemme at bedømme..... (håber på den positive side)....Ouch Ouch Ouch
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:10
Citat: Gråfrede

Til Shreiber...
 
Se nedenstående link, der er der et billede af den første flue, som jeg har taget et billede af... i boksen, hehe...
 
Jeg har læst din blog, det var af din blog, at jeg fik ideen... Så tak for det!!

Du har misset hele grundessensen af en softbox med dit setup. Du kan ikke ændre lysopsætningen med din kasse. Alle fluerne på http://rejefluer.dk/ er taget i min lyskasse :-)

Billederne på dine hjemmeside er meget små, så det er vanskeligt at danne sig et ordentligt indtryk af fluerne, men belysningen ser alt for hård ud efter min mening.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:15
Schreiber Schreiber heiber....
 
Måske... Jeg mener nu godt, at jeg kan redde den!! Men der skal noget op foran lamperne, det er vi enige om... Grunden til at billederne er små, er fordi jeg har komprimeret billederne, så de ik' fylder så meget... Kan man gøre det på en bedre måde??
 
Men selve konstellationen er vel lidt smartere end din egen??????????


Redigeret af Gråfrede - 19 Apr 2011 kl. 20:18
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:16
PS... Min er en hardbox...
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:21
Hehe, Mikkel... Jeg kan høre/ læse på det hele, at vi har flere ting til fælles... Har også en sofaliggende Blachman lignende tingest liggende på sofaen, der stiller sig meget kritisk overfor min hobby... hehe...
 
Pøj Pøj med studierne!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:26
Citat: Gråfrede

Schreiber Schreiber heiber....
 
Måske... Jeg mener nu godt, at jeg kan redde den!! Men der skal noget op foran lamperne, det er vi enige om... Grunden til at billederne er små, er fordi jeg har komprimeret billederne, så de ik' fylder så meget... Kan man gøre det på en bedre måde??
 
Men selve konstellationen er vel lidt smartere end din egen??????????

Du kan gøre dig selv den tjeneste at få styr på de helt fundamentale begreber omkring fotografering og det digitale billedformat. Så bliver dine billeder endnu bedre.

Aprospos - Komprimering har intet med størrelsen (opløsningen) af billedet at gøre, men derimod hvor meget data du fjerner fra billedet. Du kan nemt have et billede på 3000x3000 px som er komprimeret og som fylder meget lidt i kilobyte.

Ift. at kunne flytte den fysisk, er din klart bedre, men ift. at tage gode billeder (hvilket vel er grundidéen med en softbox?) er min kasse bedst vil jeg umiddelbart vurdere ud fra billederne.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2011 kl. 20:33

Hehe... Det er gas Shreiber...

Du har styr på det, kan jeg fornemme, og det respekterer jeg!! Så her kommer der et opfølgende spørgsmål, da jeg også selv er lidt foto glad (dog ik' lige så meget, som jeg er flue glad)... Hvordan laver jeg det nummer, som du nævner:
 
"...Aprospos - Komprimering har intet med størrelsen (opløsningen) af billedet at gøre, men derimod hvor meget data du fjerner fra billedet. Du kan nemt have et billede på 3000x3000 px som er komprimeret og som fylder meget lidt i kilobyte..."
 
Når jeg komprimerer mine billeder, så bliver de altid mindre!!???
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2011 kl. 09:15
Nej, dine billleder bliver ikke mindre (med definitionen "mindre" formoder jeg du mener at billedet syner af mindre på din skærm, altså fylder mindre pixels samlet set?) når du komprimerer dem. Når du laver et stykke musik om fra din CD til MP3 er nummeret jo heller ikke kortere end originalen, men det er dog komprimeret og noget af kvaliteten er derved gået tabt. Det samme gælder for digitale billder. At komprimere betyder meget forenklet, at du giver kald på noget af den datadel, som bestyrer farverne. Typisk betyder det mindre skarpe billeder og mere grynede/slørede billeder. Hvis du gemmer dine billeder i JPEG og vælger 60% i kvalitet, så burde det se fint ud på en skærm - også i store størrelser og de loader hurtigt da størrelsen (i kilobyte) bliver væsentlig mindre. Du kan evt. selv søge mere på nettet om begreberne "Resize image" og "compress image".
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2011 kl. 10:06
Til Schreiber
 
Ok, tak... Jeg vil prøve at sætte mig lidt mere ind i det, men først vil jeg drage mod Skjern, hvor jeg skal fiske de næste par dage!!
 
Jeg var lige inde og tjekke dine billeder igen i morges, dine billeder er klart bedre... No doubt... Jeg kan sagtens se det fornuftige i din softbox, jeg byggede min fordi, jeg havde en time til overs i går og fordi, at jeg helt tilfældigt fandt de der tre lamper. Det er mest bare for sjovt, at jeg byggede min... Men er blevet lidt tændt på ideen, så det kan være, at jeg bygger en udvidet version en dag, hvor intet vil blive overladt til tilfældighederne... The Beast of Light... Men inden da har jeg tænkt mig at sætte en dimmer på mit dyr (min hardboks, hehe), for at kunne arbejde lidt mere med lyset.
 
Hvilke indstillinger bruger du på dit kamera, når du tager dine billeder, her tænker jeg først og fremmest på blænderen, iso og lukketid... og hvad med afstand til motivet?? Bruger du en makro, jeg har en makro liggende, men indtil videre har jeg kun brugt en af mine standard objektiver 18-55mm!!
 
 
 


Redigeret af Gråfrede - 20 Apr 2011 kl. 10:07
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2011 kl. 10:58
Det ser sku godt ud Wink
 
Så ved man da lige hvad man skal lave i påsken imellem fisketurene......Big smile
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2011 kl. 13:23
Citat: Gråfrede

Hvilke indstillinger bruger du på dit kamera, når du tager dine billeder, her tænker jeg først og fremmest på blænderen, iso og lukketid... og hvad med afstand til motivet?? Bruger du en makro, jeg har en makro liggende, men indtil videre har jeg kun brugt en af mine standard objektiver 18-55mm!!
 

Hvis du stiller sådanne spørgsmål, vil jeg klart anbefale dig at læse på lektien Wink
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2011 kl. 13:51
Tak Nicklas
Jeg troede efterhånden ik', at der var noget positivt i min lille kasse, hehe...
 
Schreiber du er jo hverken til at hugge eller stikke i... & fred være med det! Jeg tror, at jeg vil finde en bog på biblioteket, når jeg kommer hjem fra min næste fisketur!! Så knæk og bræk til dig fremover Schreiber...
 
PS. Det er et mege fedt navn Shreiber, det ruller godt på tungen!! Hvordan fandt du på det??
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2011 kl. 14:03
Citat: Gråfrede

PS. Det er et mege fedt navn Shreiber, det ruller godt på tungen!! Hvordan fandt du på det??

Det er jeg blevet født med, så æren må falde til min faders aner Big smile
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum