Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forfodring til Gedder

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forfodring til Gedder
    Sendt: 20 Maj 2011 kl. 14:45

Hej med jer

 
For nogle år tilbage så jeg en artikel om forfodring til gedder, enten var det i fisk og fri eller i fiskefeber.
 
Er der nogle af jer der har bladet eller kender et sted hvor jeg kan finde den eller lignende artikel??
Jeg har søgt på fisk og fri`s hjemmeside og det sammen på fiskefeber
 
Mvh Daniel
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 19:35
Hej
Kender ikke artiklen
Men har hørt at man kan hænge et stykke kød
i en gren der hænger ud over vandet her vil så spyfluer
ligge æg , når æggende klækkes og bliver til
laver vil nogen af dem flade i vandet og tiltrække fredsfisk
som så tiltrækker gedder
Ved ikke om det virker

Vh Tommy
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 19:47
he he det var sgu noget af en proces..Tongue 
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 20:07
Ja det må du nok sige ,men mon ikke ide'en er god nok
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 20:49
Jeg har haft held med at spotte skallestimerne med ekkoloddet, ankre op henover dem og så herefter fodre med en blanding af rasp og dåsemajs, så skallerne lokkes op i vandet og bliver aktive. Det er noget der lokker gedderne til, og så er det nemt at supplere agnbeholdningen samtidigt
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 20:52
Man kunne også bare mside lidt forfodring til fredfiskene ud?? Shocked
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 21:59
Ide'en med kødet i træet er jo for at forfodre
over en længe periode , så gedderne finder ud af
hvor der er mad
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:40
grunden til jeg godt kunne li den artikel var fordi det var sådan rigtig "rovdyr" agtigt, det var bl.a noget med at skære skaller i småstykker ovs. kunne rigtig godt tænke mig at prøve opskriften og se om det rent faktisk virker!
 
 
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:49
danmark er et lille  f**king  sted at være!! right!!!  siden  i ikke kan finde på andet  end at  lave "lort" på  en tråd herinde.  prøv at  riv hovedet af en enkelt gang , og find et andet forum.!! steen. 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:53
???
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 22:54
 undskyld!!!  steen.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 23:45
øhh.....
Anyways ... Det med at hænge et stykke kød over en å fx har jeg læst i en gammel fiskebog på biblioteket da jeg var en yngre knægt... Metoden var såvidt jeg husker ikke tiltænkt gedder men virker da sikkert også fint da det tiltrækker byttefisk. Det var mest tiltænkt fx Aborrer...
 
Yderligere har jeg engang set en udsendelse omkring karpefiskeri hvor man satte et fugleskræmsel ud i vandet for at vænne fiskene til at der stod en i vandet - når man så skulle fiske så tog man fugleskræmselets plads.
 
Jeg tror da godt at et stykke kød kunne virke til gedder... hvis ikke måger og andet godt kommer til det først - men det er da et forsøg værd? Ved dog ikke hvor mange maddiker et sådan stykke kød kan producere ift det almindelige fødeudbud i vandet....
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 23:54

fra flydering i småmoser kaster jeg et par skiver rugbrød ud i kanten af åkanderne og venter på at skallerne finder dem, de plasker lystigt i overfladen og lokker gedder til der angriber med fuldfart nede fra Big smile. og så er det bare at have et glimmermonster klar. den virker hver gang og der er ofte mere end en gedde i farvandet.

Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2011 kl. 22:53
øhhhh okay steen- du virker da til at være en rar fyr!
 
Jeg tror faktisk jeg vil prøve det med brødet næste gang, det lyder meget logisk at det skulle virke.
 
 
Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 16:25

Jeg laver næsten altid en forfodring til skaller når jeg fisker med agn, så ved jeg at der er byttefisk rund om mit flåd og det virker!!

Men jeg ved faktisk godt hvad det er for en artikel du snakket om... det var vist fiskogfri som laved den, han forfodrede med sild både hele og halve.. det er bare vigtigt at man ikke overfodre pladsen, bare med en 3-4 stykker hver gang man kommer,  over en lang periode.. Wink

Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 17:17
ja jeg mener også det var i fiskogfri.. syntes jeg kan huske noget med at han skar dem i tern eller noget i den stil.
Til top
William Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ullaaahhh

Tilmeldt:: 06 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ullaaahhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 18:25
Hejsa,
Jeg synes i skal lade være med at forfodre. Det forringer geddefiskeriet (og alle andre visuelle rovfisk), idet i tilfører vandet unødig næring og booster fredfiskenes reproduktion... Vi kender alle "den onde cirkel".
Det er da også lettere at fange en sulten geddeThumbs Up.
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 15:25
Det kan du også ha ret i- syntes bare det lyder meget spændende og er klart spændende læsning, vil meget gerne ha fingre i den artikel hvis der er nogle som ligger inde med fisk og fri magasinet fra dengang.
 
Mvh Daniel
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 14:48
Citat: Dani8600

øhhhh okay steen- du virker da til at være en rar fyr!
  
 

HAHAHAHAH LOL
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 20:07
Ja, go læsning:)
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 22:40
@Hey Danni det er især i mindre vande/moser disse fodringer du leder efter fungere, kan ikke lige på stående fod huske hvor meget man fodre op, men det skal gøres gennem hele efteråret/vinteren, og så i et egnet område af mosen, det vil igennem vinteren lære gedden at her kan den altid finde føde, det sjove er hvis du os gør det hver dag kl 12 feks, så får gedderne ofte en hugperiode i det tidsrum!

Og det fungere altså, jeg har brugt det i mine gedde moser. det fungere rigtig godt! kræver en del arbejde , men hvis man har et vand man kommer forbi en 2-3 gange om ugen er det virkelig effektivt. 


Morten
Til top
Kasper Carlsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teamcarlsen Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teamcarlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 21:43
Hvis ikke du har nogle andre kommentarer at komme med Steen, så har du virkeligt ikke noget liv. Prøv lige at tage dig sammen. Du dælme en "tough guy" når du siger sådan noget.
Mvh. K.C

www.teamcarlsen.blogspot.com
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:08
Mener det var en englænder der over en længere periode havde fodret en bestem plads så gedderne vidste hvilket tidspunkt de kunne komme til pladsen og få en godbid Smile
 
At jeg så ville vælge at kalde det lidt usportsligt er så min sag.
 
Der er et stykke her om forfodring af gedder.
 
 
 


Redigeret af fiskefreak - 17 Apr 2012 kl. 22:09
Venligst
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum