Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#6 til kysten - hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #6 til kysten - hjælp
    Sendt: 08 Jun 2011 kl. 00:24
Hej alle
 
min HMS 9´6" #7-8 skal suppleres med en 9´#6, men hvilken?....
 
budget ca 1000-1500,- jeg er ikke bange for at købe en brugt.
 
Jeg foretrækker full wels og fight-butt og jeg vil mene den skal være rimeigt hurtig i aktionen uden at være superhyperhurtig ;0)
 
Nogen bud?
 
MVH Frank
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 01:00
Hej Frank.
 
Nåede lige at se en Greys GRXi 9.6 `#6-7 her på auktionen inden den udløb, ingen havde budt på den om jeg mener bestemt at prisen var omkring 800,-
Jeg har bla denne stang i min samling af langt dyrere stænger, men synes at den kaster rigtig behageligt, uanstrengt og dejlig langt.
Klingen er i sort, 3-delt med fight-butt, pose og rør.
Reelt er dette en klasse 6 stang, feks kører den efter min mening rigtig godt med et SH på 10-11m. 15 gr
Jeg kender godt din HMS og synes at aktionen ligger rimeligt tæt op ad denne, altså relativ hurtig med en progressiv og tilpas tempereret aktion.
 
Efter min mening bliver den svær at slå til prisen, tillige så den ud til at være i rigtig flot stand.
 
Mvh
Jim.
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 01:12
TFO ticr-x er #6 en mulighed. Jeg har flere gange set dem på auktion. De løber op i næsten 600kr.
Christian M. larsen
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 07:53
Citat: Greg

Hej alle
 
min HMS 9´6" #7-8 skal suppleres med en 9´#6, men hvilken?....
 
budget ca 1000-1500,- jeg er ikke bange for at købe en brugt.
 
Jeg foretrækker full wels og fight-butt og jeg vil mene den skal være rimeigt hurtig i aktionen uden at være superhyperhurtig ;0)
 
Nogen bud?
 
MVH Frank
Link: #6
eller
Link: hurtig #5
Mvh TC
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 10:18
Hej alle
 
Jeg har fået tilbudt en ny G.Loomis experience 9´#6 inden for mit budget,- er det noget der dur?
 
Den har ikke full wells og fightbutt, men føles som en lækker stang. Dog ikke en decideret SW montering.
 
MVH Frank
Til top
Søren Prøhl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
carlbruun

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carlbruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 10:44
 Hej Frank
 
 Hvis du er godt tilfreds med dim HMS´er , vil jeg da foreslå
at du anskaffer dig en HMS´er i # 6. Du kender stanegn , og ved hvad du får .
 Den kan erhverves indenfor de rammer du antyder.
Jeg har begge , og er ovenud tilfreds. Og bruger stort set kun min # 6
 
Knæk og bræk
 
Søren
 
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 10:51

Hej frank

 
Jeg har en loop opti coast 693, det er en fantastisk stang med en dejlig hurtig aktion. Den har også full wels og fightbutt. Jeg har set den flere gange til salg herinde. Den vil jeg tror at du kan anskaffe dig indenfor dit budget hvis du køber den brugt.
 
Den kan absolut anbefales! Smile
 
Vh
Nicolai
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 10:52
TFO TiCR ville være min nye stang hvis jeg skulle ha en 6'er!!!
 
Jeg prøvede den på messen i Kolding i foråret og den er bare lækker! Og så er den til at betale... derovre var nyprisen 1400... mon ikke de kan findes til den pris eller i brugt stand endnu billigere... Jan Johansen herinde fra sværger såvidt jeg ved også til den :)
Til top
hartmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svampebob

Tilmeldt:: 09 Feb 2007
Geografisk: DJURSLAND
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svampebob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 10:59
TFO BVK fåes ik bedre 1799 mont med fight butt plus ca 200 den er kanonsHug
Til top
søren jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
S_Jacobssen Avatar

Tilmeldt:: 09 Mar 2008
Geografisk: 2750
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Jacobssen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 17:28
Slog til på den TFO BVK der er til 1400
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 18:18
hvem har TFO bvk til 1400,-?
 
mvh Frank
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 18:24
Citat: Greg

hvem har TFO bvk til 1400,-?
 
mvh Frank
 
Ham her:
 
 
Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 18:32
Lækker stang, men BVK i #6 er med halfwells og uden fightbutt - fullwells og butt kommer først fra #7. Bare til orientering  i forhold til trådstarters ønsker.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2011 kl. 18:55
Hej Frank.
En lidt overset stangserie er A.Jensen Hightide, jeg købte selv en brugt (som ny) #8 herinde for 750,-kr.
Jeg kan kun anbefale stangen, da den er fuldt på højde med dobbelt så dyre stænger. Den kan selvfølgelig også fåes i #6 som du ønsker, og vejledende udsalgspris er 2595 kr. Prøv at Google den, og se om ikke der et godt tilbud, eller en brugt til salg.
 
Mvh.  IJ
 
 
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 08:55
Hej Alle
 
Tak for jeres indlæg, jeg har handlet en Sage SP+ 9´#6 igennem siden her, jeg håber den lever op til mine forventninger.
 
MVH og Knæk&Bræk Frank
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 09:21
Hahahah, en masse forslag og vælger en helt trejdeThumbs Up
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 09:53
Citat: Greg

Hej Alle
 
Tak for jeres indlæg, jeg har handlet en Sage SP+ 9´#6 igennem siden her, jeg håber den lever op til mine forventninger.
 
MVH og Knæk&Bræk Frank


Hvis ikke du bliver glad for den, bør du søge lægeWink. Bedre kyststang får du ikke...
Til top
Ralf Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker52 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 14:44
JO-- Sage TCRSmile
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 15:13
eller xi3 LOL
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 16:43
Hej Johan, Ralf og TC
 
I har vist ikke prøvet en T&T Horizon 907S. WinkSmile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 17:56
Citat: karsten4

Hej Johan, Ralf og TC
 
I har vist ikke prøvet en T&T Horizon 907S. WinkSmile
 


Hej Karsten

Hvis jeg har, har den i hvert fald ikke møvet sig ind på listen over stænger, jeg ikke kan leve udenWink

Der skal så også en del til, for lige på kyststænger er jeg ret godt ekviperet...

De to andre, TCR og Xi3 er derimod på listen over stænger, jeg helst vil være fri for...Tongue

Johan


Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2011 kl. 19:00
Ja nu må vi se hvad den SP+´er dur til, har hørt en masse godt om den.
 
Takker for hjælpen drenge
 
- Franke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres