Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjæsing spots østjylland.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fjæsing spots østjylland.
    Sendt: 18 Jun 2011 kl. 08:18
Hej med jer,

Jeg håber der er nogle, der har nogle gode fjæsing spots i østjylland mellem Grenå i syd og Egense i nord.
Jeg har hørt at fjæsinger er fremragende at røge, og vil prøve selv, og da jeg har en temmelig stor røge-ovn, skal jeg bruge en god mængde dertil.
Hvis i har nogle favorit agn må i også gerne melde dette.

På forhånd tak.

Kjeld Otte
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 08:50
 
 Du behøver ikke spots til fjæssing....bare ud med linen... om det er blink eller orm.har selv prøvet at fiske målrettet efter dem... vi satte silde forfang på....tog en spandfuld på no time....også til rygning..
Men PAS nu på nallerne, det er ikke sjovt at blive stukket.
Til top
anders holst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
holst8410

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: kolind
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér holst8410 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 09:15
Gjerrild er et af de bedre steder... der kan du også fange dem på fluekæppenSmile
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 09:27
Hej Kjeld

Jeg var ved Bønnerup strand i Søndags. Jeg tog fjæsinger på bundsnøre, og på fluestangen (jeg fiskede i pontonbåd) og der var virkelig mange! Jeg fangede vel omkring 130-140 stk i løbet af dagen! De største på flue, da jeg kunne vælge en stor fiskeimitation, bundet på en ret lille krog. Når jeg/vi havde 2 fjæsinger på bundsnøren, var det som om det altid var den største som faldt af førstConfused

Mvh Allan

P.s. en kop varm kaffe er god at dyppe fingrene i, hvis du stikker dig(hvilket jeg gjorde)
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 09:31
Husk at tage svigermor med, så kan hun stå for afkrogningen LOL
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 13:20
Hej Alle,

Tak for de gode input. Nu er det bare om at finde et hul i kalenderen og komme afsted

Ideen med svigermor er bare super, hun vil heller ikke tage skade, så tykhudet som hun er. Wink

Mvh

Kjeld

Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 18:58
Hej

Ja, Bønnerup strand vil jeg gerne tilslutte mig........jeg tog våddragten på forleden og snorklede lidt derude mellem 2 og 5 meter vand. Jeg ville lige se det levende gulvtæppe af fjæsinger, der absolut måtte være, når vi nu kunne hale dem op i så store mængder..........et meget imponerende syn skal jeg hilse og sige.......men det er f........ikke nemt for fladfiskene at komme først til snøren..........

Men fjæssinge-filleter stegt på panden,,,,,,,,,det smager knagme også godt.

Knæk og bræk

Christian
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 19:06
Aften
 
Hvordan sikre i jer imod at blive stukket?
De er jo ikke lige til at spøge med, de iltre krabater!
 
Her mener jeg både under landing, samt efterfølgende rensning og filetering.
 
På kanten af det døde hav
 
Morten Andersen
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 19:17
Hej

En god stor gokker, lang nok til at man ikke kommer i nærheden af piggene, hvis man nu rammer forkert.
Tag ved linen et stykke over fisken og  giv den et par dask. Derefter kan man enten ved hjælp af en tang, holde ved fisken i munden og så skære fileten af, eller man kan tage et par tykke arbejdshandsker på, og så holde ved fisken på den måde.
Glem alt om at rense fisken( dette skal man self. hvis den skal røges:-))

Hilsen

Christian
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2011 kl. 19:34
Hej

Glatved er infesteret af fjæssinger i øjeblikket.
De bider på blink og stort set alt andet ;-)
Vi fangede ca. 30 stk. syd for værket på en 3 timer.

Mvh
Lars
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeldotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 12:41
Hej,

Så kom jeg endelig afsted, og fik som forventet en god spandfuld med hjem.
Selvfølgelig STAK jeg mig, men heldigvis var det på "bifangsten" en multe på 60cm
og 2,5 kg. Smile

Hilsen Kjeld
Til top
Bo G Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bgn123

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Geografisk: Bramming
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bgn123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 19:00
Tillykke med det.
Fangede du multen på kleld? Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres