Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skygge å

 Besvar Besvar
Forfatter
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skygge å
    Sendt: 20 Jun 2011 kl. 14:22
Hej med jer
 
Jeg er lige kommet hjem fra en tur i Skygge å uden dethelt stor held- havde bid igen og igen og igen og ............. men det er yngel.'
 
Nogle af jer derude som selv fisker i åen??
 
Hvor starter i henne?
 
jeg startede ved den hvide bro ved vejen og ellers bare fiskede langs åen- gok og fiskede i 5 timer og besluttede mig for at vende om, så jeg har været meget langt nede i åenSmile

Vil tro den største jeg havde til at følge med var på ca 20cm, ellers var alt andet noget småt noget.
 
mvh
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 15:20
Der er generelt rigtig mange små fisk i åen.
Til top
Børge Gynthersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BG

Tilmeldt:: 27 Jan 2006
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 16:47
Skygge Å er Karup Ås barnekammer. Men af og til træffer man på både fædrene og mødrene.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jun 2011 kl. 17:39
Citat: BG

Skygge Å er Karup Ås barnekammer. Men af og til træffer man på både fædrene og mødrene.
Ja men der er MEGET langt mellem fædrene og mødrene.
Karup å ligger jo generelt i noget af danmarks smukkeste natur. Det som i kalder Skygge å (er jo Karup å) er absolut ingen undtagelse. Skygge å er efter min mening det mest geniale bækørred vand i hele karup å systemet, der er bare ingen, eller kun en meget lille bestand af bækørred i Skygge å.
Fjernelse af diverse opstæmninger gør jo at bækørreden ofte smutter med havørreden til fjorden og det samme med ynglen.
 
Nå tilbage til Skygge og de små fisk.
Sidste år fiskede jeg 3 gange om ugen på stort set alt Silkeborgs del af Skygge å. Jeg oplevede dage hvor jeg måtte køre hjem efter kort tid,m fordi småfiskene bare var sultne, og der var ingen store fisk.
Jeg syntes dybest set at det er synd at gå og fange alle de der småyngel, de går næsten altid i stykker, og de bider jo nærmest på alt selv agn der er næsten lige så store som dem selv.
Så mit ønske er at folk går hjem når de løber ind i en dag hvor man ikke kan være ved åen for yngel!
 
Og jo, der fanges enkle stopre fisk helt oppe ved Skygge bro, men der er langt imellem. Vil du fange store fisk skal du længere nedstrøms, selv villle jeg vælge stykkerne langs Vormstrupvej
 
K&B
 
/frede
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 18:50

Hej Alle og tak for de gode tilbagemeldinger

 
Til Frede
 
Fedt at du kommer med et sted nav- så er det da lidt nemmere at finde:0)
 
Jeg var MEGET langt nede, prøvede med alt, både orm men også min yndlings,små rapalaer, Det jeg havde bedst held på var Meps rødprikket i en størrelse 3- men ja, mange små fisk er der- derfor fisker jeg også med brede kroge(tror de hedder S kroge) for de små ikke kan gabe over dem.
 
Jeg vil klart prøve det nævnte stykke næste gang:0)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres