Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

første kystflue mønstre

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: første kystflue mønstre
    Sendt: 04 Jul 2011 kl. 11:36
jeg søger nogle af de første mønstre der blev brugt ved kysten da jeg syntes det kunne være sjovt at prøve dem af om de virker bedere end de nye der er kommet så vis der nogle der har dem ville jeg meget gerne høre navnene på dem ;)
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 11:42
Red tag palmer, Mickey Finn & Big Hole Demon er nogle klassikere, eller skal det være ældre endnu?
MVH  frank
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 11:51
Vent til Per Karlsen kommer online, han var en af pionerene med kystflue herhjemme. Ellers mener jeg at den var March Brown Silver at Grünwald fik nogen af sine første kystflueørreder på.
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 12:09
jeg søger de alderførste fluer der blev lavet til brug på kysten ;)
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 12:47
Green Highlander husker jeg som særdeles effektiv.
Black Zulu palmer og som variant med hvid ellers sort kalvehale som vinge.
chr
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 13:09
Jeg husker at red tag, red tag palmer og Alexandra gav fisk. De blev bundet til kysten på en lidt længer krog, der var lakeret op til flere  gange. det var mine første kystfluer fisket på en Hardy  9'3 "# 7 / 8 Hardy Richard Walker Reservoir stang. I guder en stiv kæp at fiske med, kun den yderste ½meter bevægede sig under kastet, havde man på fornemmelsen. men den kunne kaste langt i forhold til en åstang.
 
mvh
J
 
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 14:01
Rød Juhl og Grøn Juhl af Steffen Juhl
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2011 kl. 14:13
Ja, så er jeg påWink
 
Jeg har jo om nogen haft begynder fluerne inde på livet, men for at gøre det meget kort, så kig forbi det link her:
 
 
Ud over historen med fluen på kysten, er der både en A3 plakat med de første danske kystfluer + mønsterhæfter, så det er bare at gå til den.
 
Er nogen, der vil have noget af det gamle, så er det muligt, vi tar det pr.personlig mail, vis der er interesse.Tongue
 
Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum