Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Begynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Begynder
    Sendt: 07 Aug 2011 kl. 17:20
Jeg er efterhånden rigtig godt træt af den kvalitet (eller rettere manglende), som de store/dyre mærker efterhånden kan levere. En stang til 4000+ må sgu ikke have skæve øjer, mangelfulde beviklinger og "rådden" kork. Desværre er det åbenbart mere en regel end en undtagelse i dagCry. Udelukkende baseret på mine oplevelser de sidste par årWink

Jeg kunne derfor godt tænke mig at kaste mig over at bygge en stang selv, men har absolut ingen erfaring med håndværket.

Hvor svært er det? Dette spørgsmål er nok sværere at svare på end selve håndværket. Men hvad kræver det af plads, værktøj, redskaber, etc.?

Hvordan kommer man godt i gang?

Nogle overvejelser inden man kaster sig ud i det?

Andre gode råd?

Evt. en erfaren stangbygger i det sdr. jyske, der vil lære fra sig?
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 18:42
Hvilken / hvilke stænger har du været utilfreds (skuffet) over?
Knæk og bræk
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:09
Er du omhyggelig kan du nemt montere en stang af bedre kvalitet end mange købte stænger, og du kan jo så sætte dit eget præg på den. Er der første gang, kan du jo overveje at købe en billig klinge og lave en teststang.
Du skal være opmærksom på, at bedre håndtag, øjer m.v. naturligvis koster lidt mere.
Foruden simple redskaber som fil, kniv m.v. så skal du bruge en opstilling til at slibe håndtag, hvis du vil slibe dem selv (den kan også købes færdige) og en til at styre beviklingen - det kan evt. være den samme. Jeg har lavet tingene selv, men de kan også købes. Du kan jo tage et kig på

www.mudhole.com

Jeg hjælp dig gerne, men der er et stykke vej til Sønderjylland. Jeg bor nord for Randers,men skulle du komme på de kanter, kan jeg sagtens på en dag gennemgå processen med dig.

Jan
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:11
På fluesiden er det for mit ejet vedkommende Orvis. På spin siden er det for mit vedkommende Greys og især Shimano.


Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:21
Citat: DinoSS

På fluesiden er det for mit ejet vedkommende Orvis. På spin siden er det for mit vedkommende Greys og især Shimano.


Orvis er ikke en ny nyhed. Men stænger som loop lts, sage er stænger i særklasse!
Knæk og bræk
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:23
Men kan godt forstå dig. Stænger der koster 4000 skal holde.
Knæk og bræk
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:47
Jo tak, Sage er flotte. Men som redskabThumbs Down. Vel og mærke med min hånd Wink

Men det er jo det der er så frustrerende. Jeg er virkelig vild med mine Orvis Stænger og har aldrig ejet bedre redskaber, men irriterer mig hver eneste gang jeg er ude over at kigge på dem Cry 
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Aug 2011 kl. 17:01
Findes der slet ingen stangbyggere - der vil dele lidt ud af erfaringerne - i det sdr jyske ? Smile.

Nogen der ved hvor man kan købe en bænk og div. andre redskaber? Hvis man nu laver bænken selv, hvilken motor (til tørring) skal der så til? Hvor finder man sådan en? Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres