Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rørfluerør materialer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rørfluerør materialer.
    Sendt: 20 Aug 2011 kl. 18:06
Jeg har en faglig forespørgsel til de rør vi bruger til vores rørfluer.
 
Jeg har i den seneste årerække lagt mærke til, at nogle af vores plastrør, både i farver og i klare, er lidt vanskelig at brænde.
 
Jeg har på det seneste oplevet, at en sending 1.8mm klare rør simpelthen smulre, når jeg brænder krave til cones.
 
Selv om jeg godt nok er værktøjsmager (Snit og stans) kunne jeg godt tænke mig vis der er en plastmager, med kendskab til vores rør til fluebinding, kunne give mig nogle data på plasttyperne, der normalt bruges.
 
Jeg er ikke så nervøs med Fits og større kendte mærker, men, hvad er vores standard rør lavet af?
 
PTE eller Nylon 6 eller noget helt 3.?
 
Vis der kunne linkes til standardblade, så ville jeg nok lige læse på lektien, og være lidt på vagt, og få købt rør, der er"gode til at smelte".
 
På forhånd tak.
Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum