Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Multihjul til Nordsøen

 Besvar Besvar
Forfatter
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt Multihjul til Nordsøen
    Sendt: 06 Okt 2011 kl. 10:14
Jeg er nogle gange om året på Nordsøen og vil have et nyt multihjul.
 
Jeg har brugt mit Amb 7000 c fra 82, og der opfører sig upåklageligt, men vil gerne have et nyt, med lidt højere udveksling, da vi ofte skifter plads og pilken skal op og ned hurtigt.
 
Fakta:
Fisker mest efter torsk og lign.
Pilke med gummiophængere, agnvægt omkring 400 g.
Hjulet skal være af god kvalitet.
Fiskedybde mest omkring 40 meter (nogle gange noget dybere).
Jeg fisker mest fra en lille båd, småbåde.
Skal ikke kaste med hjulet.
Linekapasiteten skal være lidt mere end amb 7000, men hjulet skal ikke være meget større.
Linefører eller ej, har ikke den store betydning.
Hjulet må gerne være dyrt, sålænge jeg kan finde det brugt eller på tilbud et eller andet sted. Smile
 
Jeg regner også med at skal have en ny stang, da min 80 lbs er alt for kraftig, samt hajgrej/sildehaj til den kommende sommers ture, men det er en anden snak.
 
Håber I kan komme med nogle forslag.
 
Venlig hilsen
 
Jens
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 10:27
prøv at tage et kig på auktionen http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=69789 det kunne være det kunne friste
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 11:10
Sad også og kiggede lidt på det Torium 20 til min makker, men hvor meget flet rummer det egentlig hvis man er oppe i nogle af de lidt tykkere klasser (tænker her noget ala brudstyrke 25-35 kg) for at have noget slidstyrke i længden? Er det helt væk med så tykke fletliner på det hjul eller hvordan? Og hvad mon det er der sidder på? Nå undskyld for tråd-afsporingen :)

Var afsted på noget lidt lettere tur for første gang i søndags og vi fik godt med mindre torsk. Her var det nok ikke grejet der satte grænsen, men var nu stadig godt tilfreds med mine nye TLD 20 leverdrag hjul. Som mange andre tidligere har anbefalet er TLD 15 også helt sikkert et godt valg og lidt lettere at stå med.
Ellers vil jeg også lige følge med her og se om du får nogle nye smarte bud.
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 12:30
Shimano TLD 15 er et rigtigt godt hjul til det fiskeri og til prisen.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Johannesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 13:06
Jeppe
Hvorfor bruge så kraftig en line? Jeg bruger selv en 15 kg line og den er rigtig fin på Nordsøen, også til det tunge fiskeri. Den er næsten umulig at knække ved blot at hive i stangen men til gengæld kan jeg knække den ved bundbid blot ved at stramme bremsen og holde en finger på spolen. Jeg ser tit folk med kraftige liner som er ved at blive trukket ud over rælingen eller folk som må vikle linen om en pind og så ret ofte knække linen helt oppe ved hjulet. Med min tyndere line knækker den altid i knuden helt nede ved pirken.
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 13:16
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 13:42
Jeppe, der kan være rigeligt med line af den type du nævner. I hvert fald til alm menneske fiskeri :-)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 14:09
Ok super Nikolai, takker for info.

Har egentlig så kraftig line på, da de har været brugt under mallefiskeri og det kan klare det hele og der er rigeligt plads på dem alligevel.

Er nu også ret sikker på at jeg kunne springe/udrette enten krog, hægte eller monoforfanget med sprutter etc. ved træk i hovedlinen, men rigtigt nok havde jeg også en stump rundstok i lommen klar hvis det blev tilfældet (det er nok en god ide uanset vil jeg tro). For øvrigt sprang min makkers fireline to gange på turen ikke ligefrem imponerende, men ok han var advaret på forhånd :)
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 14:16
Hej Jens
 
 
 
Mvh. Jonas
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 14:23
Hej Jonas
 
Jeg kender ikke hjulet, det ser fint ud, men er det ikke for tungt?
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 17:46
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 18:10
Hej Jens.
Det Avet hjul Jonas har til salg, er absolut ikke for tung (ca. 630gr.).
Hvis ikke det var fordi jeg har 2 Shimano Torsa 20/30 i forvejen, så kunne jeg godt finde på at købe det.
Jeg vil sige at det er noget i den retning du skal se efter.
 
K&B  IJ
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 21:14
ok, flot er det i hvert fald.
 
Det rammer faktisk meget godt det jeg søger
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 21:31
Hej Jens og I andre.
Bare for god ordens skyld, er det ikke mit hjul der er til salg på brugtmarkede.
Men jeg står ved mine ord, det er et fantastisk hjul til en 30 lbs stang. Og det er til en utrolig fair pris. Jeg bruger hjulet til vragfiskeri på det Gule rev.
Mvh.Jonas 
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 21:52
Jeg har stiftet bekendtskab med både Avet LX og MXL- og 9/10 gange vil det være det lidt mindre MXL der er monteret på stangen. LX har lidt højere bremsetryk men jeg kan ikke lige se hvad jeg skal bruge 1km 0.28mm spiderwire til (der røg dén bulkspole!) på hjulet.
MXL'et har håndteret en pæn sjat målere uden problemer.
Det er kun til det helt tunge vragfiskeri at LX'et kommer frem - og det desværre alt for sjældent men det har ikke så meget med hjulet at gøre Big smile
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2011 kl. 21:56
Jeg kender sælger som en meget reel gut og har rent faktisk set hjulet personligt og det ville som nævnt passe ok til en 30 lb stang..
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 20:45
Hej
Jeg har et Baltzer adrenelin AS12  til salg der vil være et helt optimalt valg.
Det er sprit nyt med 5 års garanti.
Pris kr. 1800
Mvh
Lars
Til top
Jens R Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jens R

Tilmeldt:: 08 Aug 2003
Geografisk: Østjylland - Silkeborg.
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2011 kl. 22:09
Hvad med at beholde dit Amb 7000? Med fletline og gaffatape inderst på spolen, så hjulet er fyldt til spolekanten med line, er du godt kørende. Er lineføreren slidt, så af med "skidtet". Den sidder kun i vejen til det fiskeri, du beskriver.
 
Knæk & bræk
 
Jens R
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres