Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

big game fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: big game fluehjul
    Sendt: 07 Okt 2011 kl. 21:23
jeg søger nogle alternativer til Tibor The Gulfstream QC hjulet skal holde en 12ér line plus min 250meter 40 punds micron.
ingen tvivl om at tibor er med i toppen af poppen men det er prisen også og da jeg skal have 2 stk kunne jeg godt bruge nogle alternativer.
har du nogle erfaringer med andre mærker til under 4kilo stk.
på forhånd tak
allan
 
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 21:30
Danielson HD 

God fornøjelse.

Jan
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 21:44
hvad siger du til et abel super 12x,det kan du få til under 4 kilo
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 22:18

Du kan få Tibor Gulfstream QC på det engelske Ebay for knap 4000. Sælgeren hedder Bunny eller noget i den stil og er til at handle lidt med . Jeg købte selv et Pacific og et Gulfstream for et par år siden og fik i den forbindelse mængderabat.

 
Men ellers er der jo Litespeed 4 som er noget lettere end Tibor hjulene til 3700
 
Mvh Jacob
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 22:27

absolut en mulighed ok lav vægt, kender du noget til bremsen på den ? holder korken. det er ikke til 60kmt udløb men i lange seje træk.  har også haft kig på et mako 9600 B men igen 1000 $

Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 22:41
hej Allan
Jeg har et par af Hardy's Zane hjul. jeg ved de skulle være blevet fremstillet til formålet, bruger mine til lakse/havørred fiskeriet, men det kunne da være fedt at høre hvordan hjulet ville opføre sig, i de omgivelser du taler om.. :)det er jo ikke ligefrem de vilde udløb, de er blevet udsat for herhjemme. :)
vh. Tommy Lund
Vh.
Tommy Lund
tommylund66@gmail.com
20470538
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 22:53

no 3 opfylder alle krav jeg kan stille op så længe det ikke er titanium mod.Confused  den skal absolut med på listen det er enda til at finde til en ok pris.

tak for den tommy den vej havde jeg ikke tænktThumbs Up jeg var nok mest i florida og omegn.
Til top
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 23:05
Jeg har et Gulfstream til salg her:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=48405
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 23:17
Bremsen på et Litespeed er vist noget af det bedste man kan få men det er ikke kork.
 
Jeg er ikke den store ekspert ud i bremser men som jeg har fået det forklaret så er kunststof og kork efterhånden nogenlunde lige godt. Det er det i hvert fald i den prisklasse. Jeg mener heller ikke der er kork i et Mako?
 
Men jeg er meget glad for Litespeed hjulene. De er næsten umulige at ridse, utroligt stærke og føles lette. De er helt sikkert rigeligt gode til helleflynder.
 
 
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Okt 2011 kl. 23:40
hej jacob jeg har også hørt bremsen er super men litepeed 4 er lige en tand for lille jeg skal op i den store vanquish for at have pladse til det hele og vupti så blev det dyrtCry. og  nej bremsen på makoén er carbon jeg har ladet mig fortælle at bremsen har været afprøvet med 4000 omd/min i 10 timer. så den skulle nok kunne klare en fladfisk eller 2Cool.
jeg skal op på min 250 meter 40 punds backing ellers er jeg på skideren når den stikker af.
kan alternativet måske være en suffix 832 til backing?
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2011 kl. 00:20

Der er rigeligt plads på et Litespeed 4. På mit Litespeed 3,5 har jeg ca 300m fletline spiderwire eller powerpro. Jeg tror det er 50lbs. Derudover 30m 50lbs mono skydeline og 10m T14 og det er ikke overfyldt...

Du kan sagtens bruge den Sufix til backing.
Men hvis du har drømt om et Tibor så køb evt et af hver.
 
 
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2011 kl. 03:41
Sage 6000 serien
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2011 kl. 09:25
Hej
 
Vil du have det bedste af det bedste, skal du købe svensk:
 
Danielsson Control - hvis du vil have det bedste anti reverse, med bremse justering i håndtaget.
eller Danielsson HD - Hvis du foretrækker et almindeligt hjul.
Begge hjul har en bremse der kan stoppe et "damptog"
 
Danielsson kan du altid stole på og hvis du skulle få brug for hjælp har Danielsson den bedste service som overhovedet findes.
 
Knæk og bræk. 
 


Redigeret af skn - 08 Okt 2011 kl. 09:26
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2011 kl. 10:36
Hej Allan

Mange af de alternativer, som er nævnt, ligger i samme prisklasse som Tibor, hvis du handler Tibor på den engelske eBay. Personligt ville jeg derfor klart vælge Tibor eller Billy Pate, da disse hjul forlængst har bevist, at de kan holde til det meste.

Ved ikke hvorfor du har brug for QC, men Tibor har lavet et Signature 11-12, som også er interessant, hvis du vil have QC. Det er ikke på den engelske eBay, men mon ikke sælgeren kan skaffe det.

I prisklassen over Tibor ville jeg klart gå efter Mako hjulene.


Mvh
Christian




Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres