Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Første flue

 Besvar Besvar
Forfatter
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Min Første flue
    Sendt: 11 Okt 2011 kl. 18:10
her er et billede som min første flue, det gik da meget godt hvis jeg selv skal sige det..Smile


Hilsen

Heino
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 18:18

Flot første Flue... Nu, må du til bindestikket igen og binde nr. to!

 
Go' fornøjelse
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 18:29
nummer to er på vej, jeg ved godt det ikke er noget mønster jeg følger men syntes det var lettes at prøve min frem og så der efter lavet en efter mønster
Hilsen

Heino
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 20:02
Øvelse gør mestre ,men jeg syntes du skulle også prøve at lave nogle fluer efter opskrift/billed/dvd/bog eller div. jo flere fluer du binder jo mere intresant bliver det,glæd dig!!!!!!!!M.V.H. Bjarne Runge                         Den første flue ser ok ud,prøv at sætte dig ind i ørredens biologi efter årstiderne det bliver det ikke dårliger af ( MAD MAD) Knæk og Bræk med fluerene..................du er på vej.............bare klø på............Thumbs Up
Til top
le fevre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Istap Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Istap Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 20:13
den er da ikke så "dum" til en tur i den lokale P&T

her er lige nogle af de film jeg brugte da jeg started på det der (bind en flue)
http://www.youtube.com/user/topflyman#p/u
Til top
Thomas Villadsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tvv Avatar

Tilmeldt:: 19 Aug 2011
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tvv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 20:19
Lige et lille fif: Når halen skal tilpasses i længden, er det en fordel at trække/rive maraboen over. Det giver en pænere og mindre ensartet hale.
 
Men flot første flue og velkommen i klubben:)
 
Thomas
Man kan vel kun fiske for lidt
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 22:37
Hej Heino,
 
du lægger sørme hårdt fra land! Rigtig fin flue der helt sikkert vil friste de ørreder, du efterstræber.
 
Fortsat god bindelyst!
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Heino Poulsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
theone Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2006
Geografisk: billund
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér theone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 22:48
takker alle sammen, det er mest P&T jeg fisker i så jeg håber den giver gevist i morgen, da vi skal en tur til herning.
Hilsen

Heino
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Okt 2011 kl. 22:59
Heino
Der er sku´ ikke så ringe når det er din første flue. Sæt den i glas og ramme.... fordi det er din første flue. DU vil sikker glæde dig over denne flue i mange år.
Lav så et par stykker magen til og nyd turen til P&T vandet
 
Der findes mange gratis fluebindingsvideoer på nettet, her er en film som du godt kan lære noget af og fluen fisker sikkert også godt i dit lokalvand
 
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 11 Okt 2011 kl. 23:00
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum