Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjemme lavet flexistripper???

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjemme lavet flexistripper???
    Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:04

Er gå et i gang med at lave min egen flexistripper, mangler kun de tynde pinde som der skal sidde på kurven. Min kurv er 24*18cm. så hvor mange pinde skal der sidde og Hvor kan jeg købe sådanne nogle pinde.

 

Har prøvet med en gammel tyk wf line som pinde, men det fungerede ikke.
 

Håber i kan hjælpe mig.

Christian M. larsen
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:07
er ret sikker på at hvis din lokale grejpusher sælger flexistripper, så kan de også skaffe disse "gummi pinde" prøv at undersøge dette, ellers kunne rør til rørfluer måske bruges!

Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:10

måske alt for meget "gør det selv"-agtigt ... men hvad med at bruge meget store strips - billige og de er da både stive og fleksible på en gang. - lige hvordan de skulle sidde har jeg ingen anelse om ... 

held og lykke

Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:17
strps er ikke 360
Christian M. larsen
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:18

Strips er ikke 360o fleksible.

 

Christian M. larsen
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:25
hvad med big game nylon line altså line over 1ømm
k&b
christian t.
Til top
Lisbeth Schierbeck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lisbeth Schierbeck

Tilmeldt:: 14 Jun 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lisbeth Schierbeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:50
En af mine venner brugte kabelstrips til at lave sin flexistripper, da pindene skulle udskriftes.
De kan købes et ethvert byggemarked.Smile
Med venlig hilsen
Lisbeth (flue-, kyst og havfisker)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 18:57
Måske du bare skal kontakte Bjarne Fries selv via hans hjemmeside, det er ham der har opfundet stripperenSmile

http://www.fries-rods.dk/lang/dk/flexi_stripper.htm
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 19:29
Nu kommer vinteren og måske lidt sne, det er lig med de gule plastik fra kosteneSmile
de må da være lige i øjet til sådan en, ellers må du ud på materialegården og se om de har et par stykker som er faldet afBig smile


Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 19:38
k&b
christian t.
Til top
Bjarne Runge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge

Tilmeldt:: 06 Okt 2011
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 19:50
Genialt..!.Thumbs Up..Christian.....ja hvorfor ikke,så lige et bor i samme tykkelse og araldite så burde den være hjemme....<")))><(
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 19:55
tror at sekundtlim er bedre da den smelter de 2 emner sammen
k&b
christian t.
Til top
Carsten Fosvang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fosvang Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland og Karup å, Vänneån, Ätran og Lagan
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fosvang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 19:57
Se under Tips og Tricks - Linekurv
vh
Carsten
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 19:59
Støt da Bjarne med at købe en original flexi stripper istedetThumbs Up
Til top
Christian K. Nilsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
CKN Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CKN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 21:25

nød lære nøgen kvinde at spinde...

jeg har brugt strående fra en rød gadekost med stor success!
ellers ramme henning sømmet på hovedet..materialegården..
et par bajer og en snak om vejr og vind og du får til et års forbrug
 
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2011 kl. 23:23
jeg ville nok vælge noget af det tråd som man kan købe til diverse græstrimmere, hvis der nu absolut skulle gå jørgen Clevin i den. 

Fås i en række forskellige tykkelser. Hvis man strækker den efter den har lagt i vand i 24 timer(nylon tører ud og krymper) og brænder en krave skal den nok blive hængende, hvis man borer hullet 0,1 mm tyndere en tråden er. 

bare et forslag Smile  


Til top
Bård Thoresen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Baard Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Baard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2011 kl. 08:11
Jeg foreslår en original flexi stripper, den er ikke så dyr, der kan ikke forbedres meget på det design...den holder i mange år. Silikonepinderne er blødere end alt det i foreslår, og rarere for jeres fingre og liner.
Til top
Carsten Fosvang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fosvang Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland og Karup å, Vänneån, Ätran og Lagan
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fosvang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2012 kl. 20:30
Jeg vil lige løfte dette emne engang til da jeg nu har haft min hjemmelavede flapsistripper i 5 år, jeg har skiftet kostebørsterne ud med kabelstribs og det har været den perfekte løsning der dårligt er til at slide op.
Til top
morten jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fiskerkongen Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskerkongen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2012 kl. 09:59
Jeg har lavet denne af en ikea-skammel og nogle gamle kostebørster. den fungerer aldeles fremragende. jeg bruger den dog kun til flydefiskeri.


Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2012 kl. 16:28
Hvor lang tid tager det at lave sådan en??
Til top
morten jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fiskerkongen Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskerkongen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2012 kl. 17:18
Det tager et par timer, og så skal den lige tørre med lim, og epoxy.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres