Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flue/woblerske

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flue/woblerske
    Sendt: 15 Nov 2011 kl. 15:24
Er der nogle der har erfaring med woblerske/flylipps på fluer. Både fluebinding og fiskeri.
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 15:57
Det er ikke noget jeg bruger, men har dog prøvet dem på lidt geddefluer.

Syntes sgu ikke det er så fedt igen, men de vrikker nu fint nok.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 16:50
Hej Søren,
 
jeg har eksperimenteret en del med fly-lips og lignende, bla. dem fra Stonefly, der hedder 'Fly Wobbler'.
 
Det har været rigtigt sjovt at lege med. Du bør være opmærksom på, at fluen skal have tilstrækkelig egenvægt og volumen for at udligne skeens luftmodstand i kastet og hindre, at fluen blot lægger sig om på siden, når den fiskes gennem vandet.
 
Som det fremgår af nedenstående video, fordrer større skeer, at man trækker fluen roligt af vandet og kompenserer lidt for fluens mindre gode aerodynamiske egenskaber, når der kastes. Sidst i videoen er der nogle fine sekvenser med fluens gang i vandet.
 
God fornøjelse ved stik og vand!
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Nov 2011 kl. 17:26
Hej Søren.
 
Der har jo op gennem årene været mange tiltag med hensyn til skeer på fluer.
 
Udgangs punktet, har altid været woblernes forrygende gang, og jeg roede med tingene i rigtig mange år.
 
Prøv at kigge forbi det link her:
 
 
Den mest berømte, og iøvrigt i mine øjne bedst fangende fluewobler, var absolut den Kent Andersen, fra Jack Rapid han lavede.
 
Jeg har faktisk fanget rigtig mange forskellige arter på flue typer med ske, så det kan lade sig gøre.
 
Om de er behagelige at kaste med ? noget af det er noget møj, men jeg lader mig ikke gå på af det, man kan i det fleste tilfælde tune sine kast / kastestil, så man får et tåleligt fiskeri, og jeg har altid den indgangsvinkel til det her, at der skal fanges fisk, og så må man lide lidt for detWink
 
Mvh
P.K.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum