Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

line og flue valg Bjerkreimselva

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: line og flue valg Bjerkreimselva
    Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:25
hej.. jeg tager en smut til Bjerkreimselva i uge 33. mit spørgsmål er hvilken line skal jeg bruge og hvilken fluer.? regner med det kun bliver tohånds stangen der bliver brugt. evt et link til fluer? kunne også være der var en der havde nogen billeder fra zone 3 ?
 
Mvh Dennis Schaumann
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:46
Hej Dennis.
 
Jeg kan hjælpe dig lidt med fluerne / mønstre til Bjerkreim.
 
Jeg har en intro til mulige valg af fluer til elven.
 
Jeg vil gerne sende dig introen pr. mail, der er billeder og mønstre til det meste, som har inspiration fra FFFD.
 
Mvh
P.K.
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 12:52
Hej Dennis,
 
Uge 33 og normal vandstand er flydende line alt rigelig - kombineret med polyleader i forskellige densiteter så er du dække ind til de fleste situationer.
 
Medbring dog altid en synkeline eks. S2 - S3 i tilfælde af meget regn eller fiskeri i dybe høller - men her kan vejrudsigten og vandføring hurtigt give en indikation om det er nødvendigt at slæbe med.
Venligst
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 13:25

Jeg har selv haft fin succes med "Små" fluer str 12 til 6, Sunray, Ally schrimp, Peter Ross. Red butt, Heggeli, Telemarks kongen og små sorter rørfluer er ofte et hit.

Line valget er ikke nemt at hjælpe med nu men fisker selv meget med flyd synk 2 eller 3 i Bjerkreim, jeg fisker næsten aldrig med ren flyde line. husk også et par synkeliner s2 og s4 hvis der skulle være meget vand i elven.
 
Mvh Mads



Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 16:14

okay , jeg mangler nemlig til skjern å ogs´å. havde tænkt på en zpey compack med div polyleader, kan det bruges i elven også ? eller skal man ud og have noget andet? lige pt har jeg kun en guideline powertaper f/s3

Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2011 kl. 17:29
Er på zone 3 i uge 33 hvert år og jeg plejer at få min del af laksene.....bruger kun 3-4 fluer .....en 3 cm sort rørflue m. blåhackle blå undervinge + sølvconehead+sølvkrop og Jans lille sorte db. krog str 8  + red francis str 10 goldtreble..... kan finde på at bruge mellem store sunray´s..... flyde line + synkepoly... 2-hånds  12,6 # 7/8 eller enhånds 9,6 # 7 virker for mig...
 
 
 brugte iøvrigt den flydende powertaper jeg købte af dig hele ugen sidste sommer
 LOLLOL 
 
 
mvh Kristian


Redigeret af noereng - 04 Dec 2011 kl. 10:11
Til top
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Dec 2011 kl. 17:28
Små fluer i str. 12 dobbeltkrog, blå og sort samt greenhighlander variant!
Vision Ace #8 flydende med superfast polyleader
Fisket på GuideLine LPXe 10" #7
 
Vil gerne maile dig en stak billeder hvis du har en mailadr.
 
Per
 
Til top
Kim Novél Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
drkim Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2017
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér drkim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2017 kl. 13:10
Hej Per

Måske du fortsat har en intro vedr fluer til Bjerkreimselven? 😃

Så er jeg meget interesseret.

Bh Kim
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum