Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skind/strips til zonker fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skind/strips til zonker fluer
    Sendt: 28 Jan 2012 kl. 15:42
jeg vil i gang med at binde nogle flere zonker fluer til den næste sæsons fiskeri i åerne..

og mangler lidt nogle råd til hvad skind eller strips man skal købe.. har prøvet strips som var skæve og intet til.. men har også købt hele skind som var fine..

men hvad skal man vælge hvis kvaliteten skal være i orden hver eneste gang, og man bare kan købe de farver man vil og vide at kvaliteten er som den skal være Confused

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Rene Bach Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Renebach83 Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Renebach83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 16:12
Jeg køber dem nede ved korsholm, og synes kvaliteten er god, jeg har købt mange poser dernede af strips. Og der var kun 5 cm af alle dem jeg har købt som var skæv. Så jeg forslår www.Korsholm.dk 
 
Mvh René
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 17:05
der er forskel på om det x-cut eller s-cut zonkerstrips du får fingre i kig efter det inden du køber
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 17:13
Citat: Renebach83

Jeg køber dem nede ved korsholm, og synes kvaliteten er god, jeg har købt mange poser dernede af strips. Og der var kun 5 cm af alle dem jeg har købt som var skæv. Så jeg forslår www.Korsholm.dk 
Mvh René
dem jeg tidligere har købt er vist fly co og de var bestemt ikke i den kvalitet jeg forventede..
Citat: stingers?

der er forskel på om det x-cut eller s-cut zonkerstrips du får fingre i kig efter det inden du køber
hvad skal man så vælge af de to??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 17:55
er der nogle som har erfaring med future fly american opossom skind??
 
Prisen er ikke afskrækkende, og det andet jeg har købt af rør osv fra future fly har været i orden..
 
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2012 kl. 18:38

s-cut er skåret på langs af skindet, så hårene peger samme retning som snittet  x-cut minder mest om et hackle og fungere også fint som et sådan på store fluer. de nævnte betegnelser s og x er brugt af flyco om det kaldes andet ved jeg ikke.

disse er af ganske fornuftig kvalitet http  http://www.profisk.dk/group.asp?group=719
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2012 kl. 19:47

Hej René,

 

Ja, det er lidt af en jungle at finde rundt i kaninhårene, men det giver dog også dejligt mange valgmuligheder. Som Allan så rigtigt skriver, er de to mest almindelige måder at skære strimlerne på henholdsvis s-cut, som er skåret på langs af skindet og x-cut (kaldes også cross-cut), som er skåret på tværs af skindet, således at hårenes retning er vinklede i forhold til strimlens længderetning.

Til vinger på dine å-fluer er s-cut-strimlerne mest velegnede, mens x-cut-strimlerne er beregnet til at lave hackler på fluerne.

Et optimalt kaninskind er karakteriseret ved flere ting. For det første en høj tæthed i hårene samt et passende forhold mellem dækhår og underuld. Underulden er blød og livlig, selv i langsomtflydende vand, mens dækhårene er med til at give vingen en god struktur og tilføjer lidt glans og spil i farverne. Hvordan forholdet mellem underuld og dækhår præcis bør vægtes afhænger af forholdene ved det pågældende fiskevand. Jo højere tæthed der er mellem hårene, desto kraftigere har du mulighed for at tapere skindet. Er Skindstrimlen bred nok og af tilstrækkelig kvalitet, kan vingen taperes i hele længderetningen. Det giver en særdeles livlig flue.

For det andet bør selve huden være relativt tynd, men stadig stærk og ikke porøs.

For det tredje bør skindet være velfarvet og jeg foretrækker skind, hvor selve huden også er farvet. På skind, hvor huden ikke er farvet, koldfarver jeg selv. På denne måde kan jeg også farve eller tone hårene, så jeg opnår præcis den nuance, jeg ønsker.

Har du fået fat i et skind som har en tyk hud, eller som er skævt, er slaget dog ikke nødvendigvis tabt. Ved at gøre skindet vådt kan du strække huden under tørringsprocessen og i nogen grad rette hårene til. Hvis skindet bliver stift efter, at det er gennemtørt, kan det nuldres grundigt, hvilket giver det smidigheden tilbage. Er huden stadig for tyk, kan du slibe den med et finkornet stykke sandpapir og trimme huden yderlige med en kvalitetssaks i forbindelse med indbindingen af vingen.

 

De hele kaninskind man kan købe i mange fluebindingsbutikker er som oftest af rigtig fin kvalitet. Foretrækker man i stedet udskårne strimler, synes jeg, at brede strimler af ovennævnte grunde er mest funktionelle. Disse benævnes ofte magnum-cut, men andre betegnelser som f.eks. Texas-cut, kan man også støde på

 

I butikker, der handler med skind og læder kan man ofte også finde nogle fine og relativt billige skind.

 

Blandt de skårne strimler er min favorit den udgave, der hedder Texas-cut fra firmaet Wapsi.

 

http://www.wapsifly.com/

Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2012 kl. 20:03
takker for de gode svar..
 
Tror løsningen bliver og købe nogle af de skind brasholt har på hylderne.. Har købt et secher castor Rex som jeg er godt tilfreds med.. Og da brasholt også har future fly produkterne så tror jeg at de får et besøg og jeg tjekker de forskellige skind ud i en direkte sammenligning..
 
Var mest interesseret i om nogle havde et par guldkorn i tasken, men tror der kommer et par skind mere i værktøjskassen..


Redigeret af René H.N. - 29 Jan 2012 kl. 20:22
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2012 kl. 20:30
Hej René,
 
hvilke farver søger du?
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2012 kl. 20:41
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2012 kl. 20:44
Ud fra dine betragtninger!, er Savanne rotte en super skind, som er nem at arbejde med.Undersøg det Rene!- nyt liv til fluerne.Side 53 i ny DSF-blad(Rotteskind) kan du se et eksempel,super til rør.
Vh Heine.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 07:27
Citat: TT101

Hej René,
 
hvilke farver søger du?

Hej Torben
jamen på listen står
hvid
honey gold
orange
brun

Citat: Flue-Kasper

skind og pels til ingen penge.!

 http://www.skindladen.com/pels-og-pelsskind/kaninskind.html


Hej Kasper
ser ganske fint ud, men hvordan er kvaliteten på skind osv Confused

billeder er meget svære og bedømme kvalitet ud fra..

Citat: hlf

Ud fra dine betragtninger!, er Savanne rotte en super skind, som er nem at arbejde med.Undersøg det Rene!- nyt liv til fluerne.Side 53 i ny DSF-blad(Rotteskind) kan du se et eksempel,super til rør.
Vh Heine.

Hej Heine
takker for dit link, og ja ser da bestemt godt ud.. men da jeg mangler 4 eller 5 farver synes jeg at 220 kr pr skind er lidt til den høje side.. specielt når jeg ved secher skin kan levere en for mig i orden kvalitet..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 09:24
Hej Rene

En go ide er at købe stykker at skind. Fx Futurefly opossum som er et meget fedt materiale, og fåes i mindre stykker... generelt er det bedst at have de enkelte skind i hånden, og mærke/føle på dem for at sikre selve skindet er tilpas tyndt...

Kan se du er fra Nordjylland, ved der med jævne mellemrum er kurser med bla. Brian Størup hos Brasholt, han ved om nogen hva der er godt skind.

Hvis du skulle komme i nærheden af Århus, stiller jeg gerne mig til rådighed for et lille gennemgang af skind, og binding med dem

/Bjarne
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 09:34
Hej Bjarne

takker for dine råd.. Som sagt har jeg et secher skin som jeg synes er ganske fint, men future fly ser også spændende ud.. og de fås også ved brasholt..

så må den vej forbi og prøve dem op imod hinanden, og tjekke kvalitet osv..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 10:28
Secher skind og Futurefly er de samme bagmænd.... det er ændret til Furturefly i løbet 2011.. :D

/Bjarne
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 10:33
Citat: BjarneL

Secher skind og Futurefly er de samme bagmænd.... det er ændret til Furturefly i løbet 2011.. :D

/Bjarne

okay..

ja man lærer jo lidt hver eneste dag..

uden jeg ved mere om det havde jeg opfattelsen af at Secher skin var drevet af Lone Secher i nibe Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 10:36
Hej Rene

Uden at være inde i forholdene omkring præcist hvem/hva/hvor, mener jeg bestemt at Secher skind til fluebinding var et samarbejde mellem Brian Størup og en "Secher", da man så tog andre fluebindingsmaterialer ind ændrede man det til Futurefly... :D

/Bjarne
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 10:45
Hej Bjarne

min viden kom også bare fra jeg kunne se jeg havde et secher skin.. og derfor søgte på dette på google..

og der kom et par hits på Secher skin ved Lone Secher i Nibe.. så troede hun stod bag skindet..

Men skidt hvem og hvad samt hvordan, bare kvalitet osv er i orden..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 16:18

Hej René,

 

jeg er helt enig i, at rotteskind er en god løsning. Men desværre er det også en dyr løsning. Til det relativt langsomtflydende vand, vi har i det fleste danske vandløb, er kaninskind efter min mening særdeles velegnede. Opossum er også en rigtig fin skindtype. De skind, jeg har prøvet arbejdede bedst i lidt hurtigere vand, men det kan man selvfølgelig også finde på udvalgte steder i Danmark. Under alle omstændigheder er der god grund til at prøve lidt forskelligt for at finde det, der tiltaler én bedst.

 

Future Fly’s (Brian Størup og Michael Secher's) produkter er efter min mening meget anbefalelsesværdige. Her finder du også mange forskellige skindtyper, blandt andet kanin, herunder Castor Rex:

 

http://www.futurefly.dk/index.html

 

Hvis du kommer forbi Århus-kanten skulle du tage imod Bjarnes tilbud. Han er en rigtig dygtig fluebinder og -fisker og desuden en rar fyr.

Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:11
Tak for de fine ord Torben :D

/Bjarne
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:12
Selv tak, Bjarne - du har fortjent dem! Smile
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 18:22
Torben-->>

takker for rådene, mine fluer er mest til de vandløb jeg primært fisker.. det vil sige det relativt smalle og steder meget dybe Elling å.. her har jeg tidligere fisket en del med meget små fluer.. men ved at jeg på spin har mærket og fået betydeligt flere fisk end på fluer.. så vil prøve med lidt mere fyldige fluer i størrelser på 5-7 cm som de små rapala og salmo woblere.. og fisket på synke 5/6 skydehoveder og lignende liner...

Bjarne-->>
kan høre på Torben at du kan dit kram.. så kan da være man en gang skal ned og besøge dig..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 19:13
Hej René,
 
det var så lidt! Jeg er helt enig i dine tanker. I de vandløb jeg kender, der nok mest minder om Elling Å, har fyldige fluer, i pang-farver og fisket rimelig dybt, af og til virket til dagfiskeriet.
Hvis man ikke synes, at fluerne laver tilstrækkeligt ballade i vandet, kan man eksperimentere med omvendte discs og propeller med mere. Se evt. nærmere her:
 
 
Et par eksempler på fluer jeg og en del af mine venner har haft held med til dette dagfiskeri efter havørred, kan du se neden for. I de viste udgaver er der godt nok tale om traditionelle hårvingede udgaver, men det skyldes blot, at jeg endnu ikke, har fået taget nogle gode billeder af kaninskindsudgaverne:
 
 
 
Dybtfiskede mere sparsomt dressede og diskrete fluer som f.eks. Uldsokken eller varianter heraf, skal man i øvrigt heller ikke kimse af. Også her kan en omvendt disc og gerne en propel gøre udslaget.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 22:09
Hej Torben

takker for dine råd og super gode forklaringer..

lige et par links til de fluer jeg har bundet som skal forsøges i elling den kommende sæson

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/402243_10150566010976308_679346307_8924549_1810157240_n.jpg

og denne
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7
/419871_10150558230276308_679346307_8900958_1155414376_n.jpg

var lidt lignende jeg ville overveje og binde som zonker fluer med strips som vinger.. men lad os se.. kan også være der pludselig er fiskevejr Clap


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 22:15
Hej René,
 
selv tak - det er en fornøjelse at udveksle idéer med dig!
 
Hvis ikke du kan fange havørreder på de fluer der, så må det være fordi, der ingen fisk er! For de kreationer ser da ualmindelig appetitlige ud og farverne er efter min mening lige i øjet. Thumbs Up
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 23:17
hej Torben...
 
Takker for de flotte ord.. Fluerne er bundet ud fra en filosofi som bygger på de gerne må ligne og minde om de woblere som mange får fisk på..
 
og at der skal prøves nye veje, og da det er få der fisker flue og har stort held med det i foreningens vandløb må det være fordi vi ikke har fundet det perfekte våben endnu..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2012 kl. 23:36
Sådan skal det lyde! Big smile
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2012 kl. 08:07
det at jeg på væsentligt flere timer med fluen får væsentligt færre fisk, gør at jeg tror der er meget at hente ved at gå fra red tag palmer og den slags mindre fluer til større fluer fisket i samme dybde og samme farver som wobler..
 
Efter uger uden at mærke fisk fik jeg på under en time med orange og blå salmo to fisk på land og mærkede en fisk mere...
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum