Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bortskaffelse af gamle fluer

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aalund

Tilmeldt:: 19 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aalund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bortskaffelse af gamle fluer
    Sendt: 01 Apr 2012 kl. 22:41
jeg har ryddet op i kasserne med grej og har fundet en del flue æsker med fluer fra den gang  jeg var nystartet fluebinder, dvs, det er ikke de smarteste kreationer, men hvad vidste jeg som 13 årigSmile
 
mit spørgsmål er hvordan bortskaffer jeg nemmest dem?  det er jo skarpe kroge som ikke bør ende i skraldespanden( i hvert fald ikke i min verden) men samtidig vil det være for tidskrævende at skære dem op...
 
hvad gør i andre?
 
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:02
Citat: aalund

jeg har ryddet op i kasserne med grej og har fundet en del flue æsker med fluer fra den gang  jeg var nystartet fluebinder, dvs, det er ikke de smarteste kreationer, men hvad vidste jeg som 13 årigSmile
 
mit spørgsmål er hvordan bortskaffer jeg nemmest dem?  det er jo skarpe kroge som ikke bør ende i skraldespanden( i hvert fald ikke i min verden) men samtidig vil det være for tidskrævende at skære dem op...
 
hvad gør i andre?
 
 
 
fluerne ned i en gammel tobaksdåse, og en tur på genbrugspladsen i metal afd.
 
Ole T 
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:03
evt forære til juniorne i den lokale fiskeforening?
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:03
Smider dem i skraldespanden LOL
 
Du kan evt. pakke den ind, så skraldemanden ikke kommer i nærkontakt med dem.
(pap - papir - æske - dåse)
Wink
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:04
Der er stadigt 55 minutter tilbage af 1 april, så hvad nu hvis han er ikke-ryger ?LOL

Mvh
Jim.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:09
Citat: scott

Der er stadigt 55 minutter tilbage af 1 april, så hvad nu hvis han er ikke-ryger ?LOL

Mvh
Jim.
en dåse flået tomater, men brug tomaterne først.
 
Ole T
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Pedersen

Tilmeldt:: 06 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:15
mine aflagte fluer forærer jeg som regel væk til kammerater og andre, der ikke selv binder eller er nybegyndere - sjovt nok fanger de fisk, på de kreationer, jeg kasserer fordi jeg ikke har troen på de kan fange noget ;-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:17
Man kan vel også bare bruge en makreldåse som man ikke har skyllet.
Den vil så være ganske ufarlig for der ikke ikke nogen som rører ved den. LOL

Mvh
Jim.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aalund

Tilmeldt:: 19 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aalund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:21
takker for svarene...tror bare de ryger ud.... de er ikke noget man kan forære væk så grimme er de og dårligt lavet..
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:25
Mit forslag til en løsning:
 
Åben en dåse øl, nyd den, og når dåsen er tom putter du fluerne ned i den.
 
Stil dåsen på et fast underlag og tramp den flad. Krogene er nu indkapslet forsvarligt.
 
Ejner
 
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:25
Citat: aalund

takker for svarene...tror bare de ryger ud.... de er ikke noget man kan forære væk så grimme er de og dårligt lavet..
 
Pas nu på, det er farligt gods/ skrald, og skal behandles derefter
 
Ole T 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:36
Ja tænk på de stakkels renovationsarbejdere som tager fat i en skraldesæk med skarpe kroge som borer sig ind i hænder og fingre.
Det er da dybt ansvarsløs at udsætte andre for sådan en unødvendig risiko.
Der må være en anden løsning.

Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2012 kl. 23:42
Citat: Ejner

Mit forslag til en løsning:
 
Åben en dåse øl, nyd den, og når dåsen er tom putter du fluerne ned i den.
 
Stil dåsen på et fast underlag og tramp den flad. Krogene er nu indkapslet forsvarligt.
 
Ejner
 
 

Jamen...hvad nu hvis han glemmer at drikke øllet og tramper på dåsen så det hele sprøjter ud over ham og ind i øjnene, han risikerer jo at blive blind og det er jo fjollet ikke at kunne se resten af livet blot fordi at man skulle smide nogle gamle fluer ud.

Så tror jeg alligevel at Oles forslag med tomatdåsen er bedre.


Mvh

Jim.


Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 00:02
Smider gerne mine over plankeværket til vuggestuens legeplads.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 00:23



Nej dog...jamen tænk hvis der er nogle fugle som spiser dem !

Nå..men hvis man alligevel bor på en blind vej er det vel ok.

Vi har jo også nogle lige lovlig store årgange af småbørn alligevel og vuggestuepladser er ikke så lette at få så der er vel intet galt i at hjælpe andre.

Jeg smider aldrig mine gamle fluer ud...så hellere give dem væk til nogle man ikke bryder sig om.


Mvh

Jim.



Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 00:26
Citat: hean

Smider gerne mine over plankeværket til vuggestuens legeplads.
Hej Hans Erik
 
Hørte rygter om at du har udskiftet den to-hjulede, til biltøj, er det rigtigt.
 
Ole T
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 00:36
Hvem...Hans Erik, har han en tohjulet ?
Han har i hvert fald 6 fiskehjul.

Mvh
Jim.
Til top
Oliver Stepniewski Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Oliver18 Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Oliver18 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 01:19
Hvis det er et problem at komme af med dem kan du pakke dem forsvarligt ind i noget toilet papir eller en gammel flueaeske og sende til mig :) jeg skal nok klippe dem op og genbruge krogene til mine begynder fluer :)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 01:28

Sådan Oliver !  Handshake

Genbrug og bæredygtighed er vejen frem !

Du har lige slået to fluer med et smæk. Beer


Mvh

Jim.

Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2012 kl. 10:14
Hej Ole
Man skal ikke tro på alle rygter. Triller stadig rundt på mine tohjulet.-)
Hans
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum