Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blåvand - Kystflufiskeri???

 Besvar Besvar
Forfatter
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Blåvand - Kystflufiskeri???
    Sendt: 13 Jul 2012 kl. 09:22
@Alle
Så går turen til Blåvand om en uge - hele 14 dage i sommerhus og fluestangen skal med, men jeg har aldrig været på de kanter før. Er der nogen der har nogle gode råd omkring kystfiskeri efter multer og havbars på disse kanter?
Tænker på multefiskeri i HO bugt og måske stensætningerne i området omkring Esbjerg for at få fat på min første havbars!
Er der ellers nogen der kan hjælpe med forslag? DMI´s vejrudsigt lover ikke ligefrem strandvejr. Jeg/vi skal ikke fiske i åer, men måske afbrøve et PT vand i nærområdet sammen med knægten. Men det er multer og havbars som er mit/vores primære mål.
Nogle gode forslagt til fluer! Bindegrejer skal med så knægten og jeg kan snørre lidt fluer sammen til fællesfiskeri. Sådan rigtige far/søn fisketureTongue
 
SmileN
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2012 kl. 14:13
ingen hjælp?
Til top
Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Claus E. Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus E. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2012 kl. 17:31
Hej Nicolai

Lige ved siden af Blåvand, ligger Hvidbjerg Strand. Der findes nogle høfder/stensætninger, som måske kunne være interessante. Jeg skal dog lige sige, at jeg aldrig selv har fisket ved Hvidbjerg Strand, så om der noget at komme efter ved jeg ikke, men i skal ikke køre så langt, så det kunne da være et forsøg værd.

Knæk og bræk

Mvh.

Claus
Til top
John Erik Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nani

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nani Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2012 kl. 17:43
Mener at der er pighvarre på det lave vand derude. Så nogle store flatwings bundet up-side down eller Jiggy i store størrelser fisket i det lave vand kunne nok give nogle hug, hvis det andet svigter Smile Men multe- og havbarsfiskeriet tør jeg ikke udtale mig om.
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2012 kl. 20:41
Der er godt med pighvar på de kanter, spørg i den lokale grej butik hvor de er pt., så kan du godt på flex på klingen
I would rather be fishing :-)
Til top
Morten B Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Høtyven

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Høtyven Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2012 kl. 10:20
Der burde være rigeligt med pighvar og multer er der også har set nogle store flokke med måske 30 multer.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2012 kl. 15:00
@Alle
Takker for svar, men de der flade, er jeg altså ikke til og slet ikke på fluestang
Jeg bliver nok nødsaget til at tøffe lidt op og ned langs kysten for at se på forholdenen.
Havde håber på at der i det mindste var havbars i nærheden.
 
SmileN
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres