Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vendbart fluehjul str. 7-9

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vendbart fluehjul str. 7-9
    Sendt: 23 Jul 2012 kl. 16:07
Hej - Jeg er èn af dem, der spinder ind med højre hånd, og derfor skal bruge et fluehjul der er vendbart, og hvor bremsen selvfølgelig også bliver vendt, så den funker lige vel!.

Jeg har kørt rundt på nettet, og har fundet et par vendbare eller tre, men er der nogle af jer, der har erfaring med disse vendbare hjul, og er der noget jeg skal passe på med denne type hjul?. Skal måske lige nævnes, at jeg ikke vil gi` 3000 kr.- for hjulet. Der må for øvrigt gerne være ekstra spoler med.

På forhånd tak Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 16:15
Som udgangspunkt er hjulene højrevendt,men kan ændres til venstre hånd, ved godt at de senere år bruger de fleste venstre ,det gør jeg selv,og for 20 år siden havde jeg problemer af den grund, jeg vil mene at anerkendte hjulmærker i 1000 kr klassen som kan bruges både højre og venstrevendt vil du ikke få problemer med. 
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 16:21
 hej kim!  det forstår jikke rigtigt!  jeg vil mene at 90% af alle flue hjul kan vendes..  er selv venstre håndet.  og spinner ind  med højre. (på enhånds stænger)  mvh. steen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 16:28
Hej Steen

Måske er det mig der tager fejl. Jeg har lige købt et Fenwick Nighthawk 79, og det er beregnet til venstrehånds indspinning. Jeg er ikke sikker på, at det kan vendes. Jeg har prøvet, men den "sidste" messing" møtrik sidder godt fast, så turde ikke at "vold" skrue den.

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 16:31
Hov - og skal måske lige nævne at flere af de hjul man kan købe har snuptags løsning af spolen til udskiftning "som en mis". Se det kunne være godt, da jeg så hjemmefra kunne preloade mine hjul kassetter, så de var klar til lige at blive skiftet fra f.eks. synkende til flydende etc.

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 17:01
Hvis man søger på div. fluehjul, er det egentligt ikke mange der står som vendbare. Så de nævnte 90% vendbare hjul er muligvis rigtigt, men et oplysnings svigt fra sælgers side!.

Nå men nu har jeg sendt forespørgsler ud flere steder, da jeg ikke vil betale kr. 2000.- for et hjul, der bare skal returneres!.

Jeg har ikke gjort meget i fluehjul, men når jeg har skilt dem ad, er der slet ingen tvivl!.

Fortjenesten er skruet op i den størrelsesorden som briller var for 15-25 år siden hvilket var danmarks højeste!.

I bund og grund er hjulene skåret ud af en massiv aluminiumsblok (og hvad så?), det tager jo ingen tid, da aluminium er blødt, og kan skæres hurtigt - helt uden menneskers indblanding!. Resten er også hurtigt lavet på maskine. Kun de tjeck der ikke kan gøres af maskiner, bliver visuelt/manuelt gjort af mennesker!.

Mvh. - Kim -
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 17:14
hej kim!  generelt er det på moderne,hjul bare envejds lejet der skal vendes!!   men ok,, ikke 90% måske,  men så 87 da.!!   steen.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 17:23
OK - jeg har heller aldrig haft problemer med "hjul vendingen" tidligere. Men nu hvor jeg investerer i flere bag liner, flere skydeliner, og flere skydehoveder, vil det jo være rart, om jeg kan fiske med venstre kastearm og højre indspinningshånd. Hvis jeg står og fumler med hjul/line svømmer de dumme havørreder jo bare rundt og griner af mig imens LOL

Mvh. - Kim -
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 19:45
Citat: kikophil

bund og grund er hjulene skåret ud af en massiv aluminiumsblok (og hvad så?), det tager jo ingen tid, da aluminium er blødt, og kan skæres hurtigt - helt uden menneskers indblanding!. Resten er også hurtigt lavet på maskine. Kun de tjeck der ikke kan gøres af maskiner, bliver visuelt/manuelt gjort af mennesker!.Mvh. - Kim -



R & D koster en hel del. Derudover er maskinerne der laver arbejdet heller ikke billige. Sidst men ikke mindst så er det også dyrt at drive den slags fabrik i f.eks. skandinavien.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 20:04
Hej - Der er en grund til, at maskinerne laver det arbejde, som mennesker også kunne gøre. Maskinerne skal ikke have LØN!!.

Hvis man laver hjul i europa er det fordi, man kan lave dem på en billigere måde end i f.eks. Asien eller lignende.

Kan man udkonkurrere andre, er maskinerne jo ligegyldige!!!. Verden består af overlevelsesmæssige tiltag fra alle verdenshjørner!. Herunder skal ABSOLUT ikke glemmes almenvællets skarpe direkte handelsmetoder, der nærmer sig den absolute overlevelsesstrategi, der faktisk styrer ALLE de øvrige SKIDERIKKER I HIERAKIET - DER IKKE TØR NÆRME SIG DET NÆVNTE NIVEAU UDEN LIVVAGTER MED MERE!!!.

Hvad kan man sige?. Tøsedrenge? Ja for de tør jo ikke stirre deres eget folk i øjnene!!!. Og hvad vil der ske?. Hvis de også skal stå til ansvar over for alle deres spørgsmål???.

Mvh. - Kim -
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 20:16
 av, av!!!   den, kan blive lang , denne tråd...  stop!!Ouch
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 20:23
Citat: kikophil

Hej - Der er en grund til, at maskinerne laver det arbejde, som mennesker også kunne gøre. Maskinerne skal ikke have LØN!!.Hvis man laver hjul i europa er det fordi, man kan lave dem på en billigere måde end i f.eks. Asien eller lignende.



1: Mennesker kan ikke lave den slags arbejde uden en maskine. Omvendt så kræver maskinen også en pilot indimellem.

2: Det er muligt at maskinen ikke skal have løn men den har til gengæld en masse løbende driftsomkostninger.

3: Hvis man laver fluehjul i Europa, er det fordi man insisterer på at holde produktionen hjemme af sentimentale årsager. Vi kan ikke konkurrere med østen på ren produktion. Maskinerne der laver arbejdet er ca. de samme uanset om den står i Dk eller Kina. Det forspring vi har haft i knowhow og kvalitet er de efterhånden ved at indhente derude.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:02
 min morfar, sagde at der står i biblen at den gule mand vil overtage verden!!!  er det rigtigt!???  Confused    æhh.   husk at  tage ud og fiske..
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:22
Hej Jacob Selvfølgelig kan mennesker lave det samme arbejde!. Det tager bare længere tid, og koster så desto mere!!!.

En maskine er en engangs investering og kræver intet i driftsomkostninger i forhold til et menneske!.

Det er på nuværende stadie ikke således, ar vi har overgivet alt vores teknologi til østen - hæng jer IKKE for meget i myter. En maskine i østen og en maskine i europa koster det samme i driftsomkostninger, så stop dog det sludder!.

Nej det er HELT andre ting der bestemmer verdensordenen. Nemlig ejerskab/adgang til råstofferne! - Ingen kan lave noget som helst uden råstoffer, og kineserne sidder på over 95% af de sjældne råstoffer i verden. Dette skyldes, at det helt store verdens skakspil er faldet ud til kinesernes fordel, og resultatet bliver det, at om føje år er hele verden totalt domineret af kineserne!.

Så hvis i keder jer, så tag på et kinesisk aftenskole kursus, det vil garanteret hjælpe jer i fremtiden - og det mener jeg faktisk alvorligt!!!.

Mvh. -Kim -
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 21:57
Citat: kikophil

Hej Jacob Selvfølgelig kan mennesker lave det samme arbejde!. Det tager bare længere tid, og koster så desto mere!!!.

En maskine er en engangs investering og kræver intet i driftsomkostninger i forhold til et menneske!.

Det er på nuværende stadie ikke således, ar vi har overgivet alt vores teknologi til østen - hæng jer IKKE for meget i myter. En maskine i østen og en maskine i europa koster det samme i driftsomkostninger, så stop dog det sludder!.


Hej Cim.

Vil du ikke forklare mig hvordan et menneske skal bearbejde metal på samme måde som en maskine? 

En værktøjsmaskine er på ingen måde en engangsinvestering. Den har et løbende forbrug af strøm, vand, olie og fedt foruden regelmæssige eftersyn plus reservedele. Priserne for disse ting er en smule forskelligt i Europa og Asien og i særdeleshed har de ikke de samme miljø afgifter derude.

Iøvrigt stammer meget af den teknologi der idag fremstiller metal og plastkomponenter til industrien, fra østen.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 22:14
Hej Jacob

Et menneske kan lave ALT hvad en maskine kan. Den væsentligste årsag er, at det er mennesket der har lavet maskinen, og derfor kender til ALT hvad denne skal kunne gøre!. Jeg siger IKKE at det er nemmere for et menneske end for en maskine!. Så ville vi jo ikke have opfundet/lavet maskinerne!.

Selvfølgelig er en maskine lavet i stål ikke en engangsforestilling. Det er INTET her på jorden. Alt hvad der lugter er forgængeligt!. Imidlertid er det sådan, at en maskine fungerer i så lang tid med så lidt slid i forhold til et menneske, at maskinen ALTID vil kører løbet suverænt hjem!. F.eks bruger vi efterhånden kun lukkede lejer (2RD), således at lejerne er upåvirkede af udefrakommende generende støv og fugtgener.

Mvh. - Kim -
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jul 2012 kl. 22:45
Vedrørende skift af venstre / højre udskiftes del 10 med del 30 der medfølger.
 
mvh Jørn Lionfish
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jul 2012 kl. 10:28
#Jørn - tak for oplysning. Desværre er det købt brugt, og delen er ikke med. Jeg må ind i en forretning og se, om de kan skaffe den hjem til mig.

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres