Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ande fjer

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ande fjer
    Sendt: 26 Aug 2012 kl. 18:38
nogen der ved hvor man kan købe de her fjer    [Mallard body feather]Shocked   den bruges til tør flue mm
 
 
vh Tom
 
 


Redigeret af tom3011 - 26 Aug 2012 kl. 18:44
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 19:01
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2012 kl. 22:03
Hej Tom.
 
Jeg har lige et par kommentarer til den film du henviser til.
 
Det er et mønster, som er aldeles effektivt, men der er lidt forviring om begrebet
Mallard Body Feder, altså ande brystfjer.
 
Der skelnes mellem andrikken og hunnes fjer. Andrikkens fjer er rødbrune, og noget kortere end hunnens brystfjer.
Hunnens brystfjer, er jo en vigtig del i serie Europea, især nr. 12, er et helt suverent mønster, nemt at binde, og meget fangende.
 
Jeg laver en del mønster typer, med udgangspunkt i Europea 12, altså fluer med en fladt bundet vinge af brystfjerene.
 
Jeg har brugt dem lige så længe typen har været tilgængelig, og jeg har eksperimenteret med at farve fjerene, så jeg har nogle nyancer.
 
Fluen kan være svær at se nogle steder, så jeg har både lyse, og mørke udgaver.
 
Vis du vil have kvalitets fjer, så få en fugl af hvert køn, og pluk selv, så er du fri for at de har ligget i en pose, og er knoklet sammen.
 
Desværre sælges fjerene oftes med samme betegnelse for han og hun, men prøv at kigge forbi her, så kan du se, hvordan brystfjerene er på anden:
 
 
Den fjer, som stammmer fra andrikken er den, som bruges på filmen, og jeg bruger fjerene, som vist på billedet, det er nogle mønstre, som har fanget mange forskellige arter, også havørred og laks + en del mere besked arter, som brasen  og skaller.
 
Der er ingen tvil om, at fluetypen er noget fiskene kender, for de tar fluen med stor iver. Jeg kan ikke undvære den type i mine æskerLOL
 
 
Mvh
P.K.
 
 
 
 


Redigeret af PK - 26 Aug 2012 kl. 22:07
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 10:39
Undskyld Tom..Jeg lige bryder ind i dit indlæg, uden at komme med et svar!
 
Men jeg fik pludselig en enorm lyst til at binde tørfluer igen, efter et par års stillestand grundet min evige jagt efter Salmon Salar ( ved godt de også kan fristes af en tørflue )
 
Men alligevel ikke helt det samme som med en let fluestang og en smuk sommeraften, med ringende ørreder Smile
 
Det var den fine video med Davie McPhail der startede det!
 
Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2012 kl. 18:25
Winkhej Leif
 
der skal man jo ikke unskylde. fedt du fik lysten igen leifClap meeeen søg Davie McPhail på you tupe han er god. der er en masser tør fluer som han laver og mange andre.
jeg giver den os gas her hjemme for tiden Smile
hv Tom
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum