Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uheldig båd køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Erik Kusk Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik kusk

Tilmeldt:: 28 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik kusk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Uheldig båd køb
    Sendt: 10 Sep 2012 kl. 22:08
MVH
Erik kusk
www.smaabaadsfiskeri.dk
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Sep 2012 kl. 22:42
Trist historie men desværre sådan virkeligheden er..
Den morale forneden er old news så at sige...
 
Men derudover er det da lidt af en begmand for Warrior forhandleren da bådene ikke just er de superbåde de prøver at gøre dem til så.
 
Kort sagt er de ikke en pind bedre omend dårligere end mange der allerede er på markedet.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 12:00
Og en klasikker ud over alle grænser, ikke usædvanligt de bliver ødelagt der hvor siderullerne kører :-(>
men kan undgåes ved ikke at bruge siderullerne når man haler, og bruge ramper der er stejle nok, så bådens vægt ikke ligger der.
 
Derudover er det relativt nemt at reparere, hvis man er lidt handy, få skidet slebet ned, of få det bygget op igen, slebet igen, gelcoat på og polere. Så gik den vinter og båden er fit for fight igen :-)>
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 12:18
Velkommen i klubben.
Jeg købte en Nydam 405 jolle, som ved leveringen havde en flænge i rælingen hvor fortjningspullerten var monteret. Da jeg reklamerede over dette, fik jeg svaret at man gerne ville bytte båden, men jeg måtte selv køre frem og tilbage til søndejylland.
Det gjorde jeg, fik en ny båd i oktober, der var en enkelt tur og så blev den taget op, rengjort etc.
Den fik en perfekt overdækning og stod på en jollevogn med støtte for og bag.
Lænseproppen var afmonteret.
Den blev tilset en gang om ugen.
Da den skulle i vandet om foråret var der en fem centimeter lang flænge i bunden. Der hvor midtertoften var monteret var der revner i gelcoaten etc.
Jeg reklamerede over dette forhold, men den pågældende forhandler var totalt ligeglad. Det polske bådeværft, der har plagieret RYDS bådene, havde nøjagtig den samme indstilling.
Jeg fik det lavet og blev af den pågældende bådebygger gjort opmærksom på det var nogle luftblærer i skroget der havde frostspængt sig. Og at det var et dårligt støbearbejder der var lavet
Tog kontakt til forhandleren, der nærmest grinede af min hendvendelse.
Idag er båden solgt og jeg blev 5.000,00 fattigere på værditab og reperation.


Redigeret af Taonga - 11 Sep 2012 kl. 12:22
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum