Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med fluehjul - hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Kildemand Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kildemand

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Problemer med fluehjul - hjælp!
    Sendt: 11 Sep 2012 kl. 13:18

Hej.

 

Jeg købte for et par måneder siden et A.Jensen Gacka fluehjul – må sige jeg var positiv overrasket over at et fluehjul til kun 499,- kørte så godt og så pænt ud.

 

MEN på første tur oplevede jeg at når jeg kaster så sættes hjulet i svingninger og det begynder at rulle line ind. Svingningerne var så kraftige at der nemt kunne rulles 3-5 meter line ind i løbet af et kast. Hvilket selvfølgelig så resulterede i at jeg hver 2/3. kast skulle tage line ud – totalt træls. Jeg tænkte at det måske blot var min dårlige teknik der gjorde det men min meget erfarende fiskekammerat prøvede også min fluestang/hjul med samme resultat. Hjulet kører simpelthen for let…  

 

Jeg var forbi butikken i Vejle i går hvor jeg har købt det og de kiggede på det og kunne også konstatere at hjulet kørte ”for godt” – Ekspedienten sprøjtede en masse fedt i og omkring kuglelejret hvilket heldigvis resulterede i at hulet kørte knap så let – så må vi bare håbe det holder…. Men jeg tvivler Cry

 

Er der andre der har haft samme problemer med deres fluehjul? Og hvad har i gjort?

 

/Michael

Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 13:31
Rigtig mange hjul gør som du beskriver også de dyre hjul ....Nogle mere end andre  ...
Jeg har et par stykker som gør det og det er IKKE billige hjul ...+ 3000 kr  ...  jeg har givet det lidt syrefrit fedt og vupti nu er der ikke mere "frihjul" ....
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Michael Kildemand Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kildemand

Tilmeldt:: 07 Aug 2012
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Sep 2012 kl. 20:13
Mange tak for svar.
Så har de åbenbart løst problemet rigtigt Smile
 
Syntes nu alligevel det er lidt underligt at man laver et hjul der kører for let...
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres