Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul til saltvand.

 Besvar Besvar
Forfatter
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul til saltvand.
    Sendt: 18 Okt 2012 kl. 22:23
Hej. Jeg søger nogle gode råd til et hjul der kan klare saltvand. Så vil lige hører fra nogen der er lidt ekspert i det.
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2012 kl. 22:33
Multi eller Fast ?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Okt 2012 kl. 22:53
Eller flue?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 07:01
Det er fluehjul.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 07:16
Nu nævner du ikke hvilket prisleje, du søger i. Men Danielsson er et god bud, jeg har selv flere af dem og de bliver kun brugt på kysten. Der er intet at se på dem, selv efter flere års brug.
Til top
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 07:25
Okay. Har os haft set på sådan et. Så det er da en mulighed.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 08:28
Hvad str. søger du?
Og til hvilket fiskeri?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Danni møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kitti

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: fjerritslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kitti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 09:18
Klasse 8. Til havørreder.
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 09:21
Jeg har brugt okuma SLV i en del år nu, de virker fint. Og det køre som da jeg fik det. Smør det en gang om året.
Det har både været helt under flere gange, og bliver jævnligt ramt af bølger. Og der er ingen problemer.
Står til omkring 500 kr. fra nyt.

Jeg bruger også Inex, og der er heller ingen problemer. Det koster så en hel del mere.

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 09:39
Hej Danni
 
I den billige ende er der Okuma SLV, her får du et rigtigt godt hjul til prisen, og det kan man skifte ud uden at spørge i banken hver gang!
 
Så er der Vision XLA, jeg har selv den gamle model, og det er et dejligt hjul der kan klare alt hvad der findes af fisk i de danske farvande og det kan tåle at komme med sydpå efter f.eks. Bonefish. Hjulet koster vist omkring 2000,- i den nye model.
 
Jeg har også et Galvan Tourque T8, super fedt amerikansk hjul der bare holder til det hele. Robust og stærkt, super lækker bremse der kan stoppe selv meget store fisk, hjulet beuges i de store str. til tarpon fiskeri i Florida.
Jeg bruger selv et T8 på min gedde stang når det ikke er mit XLA der sidder på den. Prisen ligger omkring 400$ i USA, kender ingen danske forhandlere.
 
Waterworks Force kan man nok heller ikke komme uden om i str. F3X.
Et af de letteste hjul på markedet og med et design lidt ud over det sædvanlige!
Stærkt let og lækkert!
 
Lamson Litespeed, lidt samme historie som Waterworks hjulet, lidt tungere og lidt billigere, men stadig super hjul.
 
Danielson/LOOP kender jeg ikke men der er jo rigtig mange der sværger til dem så mon ikke det bare er sagen også
 
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 15:08
Mit standardsvar når jeg bliver spurgt: Danielsson, det fåes på tilbud i øjeblikket.
Hjulene et trykprøvet til 100m. så lidt saltvandssprøjt kan de nok tåleWink
 
Vh.  IJ
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 15:23
Tibor Riptide Thumbs Up Super hjul der ikke kan slides op og super flot hjul og så spiller deres bremse max, kan varmt anbefales, bruger mit til GT og køre som nyt i nu.
 
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 18:59
Husk at skylle hjulet efter brug. Det kan godt ske at det fremgår at hjulet tåler saltvand, men det gør de ikke hvis de ikke bliver skyllet efter brug. :-)
Hilsen Kim.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2012 kl. 19:22
danielsson hvis prisen også har lidt og sige..

der er dog mange fede hjul derude, og du kan gøre et godt køb hvis du ser efter brugte hjul..

mange hjul sælges som næsten nye til langt under ny prisen..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2012 kl. 10:17
Danielsson er sagen, mine blir brugt meget og hårdt og de holder, men som skrevet længere oppe så skyld altid hjulet efter brug uanset hvilket mærke du har i hænderne.
Vælg et 6nine som der er linket til, har det selv og det er NICE
Du kan jo også søge hjulet i brugtmarkedet og spar penge.
K&B
Ras
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres