Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danielsson l5w 4seven w og l5w 6nine

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Danielsson l5w 4seven w og l5w 6nine
    Sendt: 07 Nov 2012 kl. 20:44
Hej hjul freaks

Er der nogen der har praktisk erfaring med brugen af de to forskellige spolestørrelser?

Kan jeg bruge 4seven w spolen på kysten (sammen med min ældgamle Orvis HLS RM 9' #7) og 6nine spolen i åen sammen med min Scierra EDP 12,6' # 8/9?

Jeg er ikke i tvivl om at det er et godt valg til kysten, men kan jeg 'nøjes' med at skifte til en større spole på min lille tohånds?

Jesper
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 21:02
jeg vil gå en skostørrelse op og vælge LW8-12 til din 2-hånds. Det er stadig et let hjul og kan kun anbefale serien.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 21:08
Hej Jesper

Det kan du godt Bruger selv 6nine på de små tohånds.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 21:17
Jeg har en Danielsson 4Seven, og havde den i den gamle Loop model .. du skal ikke regne med at få en #7 line eller en runningline + skydehoved + bagline på den, hvis det skal være #6 og opefter .. en #6 kan du godt klemme på den .. har selv et Loop G3 6/8 og G4 6/8 og de svarer nogenlunde til 6/9'eren i den gamle model, og den burde du godt kunne klemme en WF #8 på (måske en 9'er .. har dog aldrig prøvet) ..
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 21:21
Hej Ørde

L5W er den nye model, og er i bred udgave Og spolerne fra 4sevenW og 6nine passer på samme ramme....

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 21:44
Hej Lasse,

når du bruger 6nine på tohånds, er det så med skydehoved og runningline, eller bruger du hele liner?

Tænker selv, at bruge skydehoved osv. Er 6nine stadig et OK valg?

Jesper
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 22:21
Bruges også 6nine i åen og der har jeg backing . Skyde line og skyde hovede syntes helt klart det er et fint valg
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 22:22
Citat: Nielsen-Man

Hej Lasse,
når du bruger 6nine på tohånds, er det så med skydehoved og runningline, eller bruger du hele liner?
Tænker selv, at bruge skydehoved osv. Er 6nine stadig et OK valg?
Jesper


Hej Jesper

Skydehoved og runningline, helliner fylder langt mere og kræver større hjul

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 22:35
Kære alle,

mange tak for bidragene.

Så tror jeg nok, at jeg har fundet et par nye investeringsobjekter

Jesper
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2012 kl. 22:44
Har godt nok aldrig forstået det med xtra spoler, ville helt klart foretrække 2 hjul istedet. Så kan du bruge 1 og 2 hånds samtidig i åen.
Til top
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2012 kl. 22:17
Hej Ole,

hmmm.... ja, du har helt sikkert fat i noget. Måske jeg bliver nødt til at købe begge hjulene. ØV (læs: Tongue)

Men, når man fx skal rejse med grejet (til Norge fx), og man gerne vil have både enhånds og tohånds med, vil man vel være bedre dækket ind i forhold til reservehjul, når spolerne kan byttes 'på kryds og tværs'?

Jesper
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2012 kl. 06:57
He
j.
Danielsson F3W 7-10 vil være et rigtig godt valg til din 2 hånd. Det tager en anelse mere line end L5W 6-9 og har større diameter. Et superhjul!
Du skal tage dettemed i overvejelserne.

Søren
Til top
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 20:30
Til top
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 20:35
Hej Søren,

tak for dit bidrag - der ikke gør det lettere, at vælge det 'rigtige'.

Har vel først og fremmest fået bekræftet, at vi lystfiskere, er vidt forskellige personer med forskellige ideer; intet er 100 pct. forkert, og intet. 100 pct. rigtigt.

Frustrerende, men også OK når det nu ikke kan være anderledes.

Jesper
Til top
Ole S. Linding Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EditionR Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 323
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EditionR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2012 kl. 20:51
Hey igen Jesper.

Har et helt nyt 7Ten liggende du kan købe for 1.800,-
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2012 kl. 05:20
F3W 7ten er virkelig et fedt hjul, og ganske let..

bruger mit på en vision gt four dh lite 11,6" kl 6 med stor fornøjelse. Stor spole som gør det nemt at tage line ind og plads til rimelig backing..

har dog skagit hoveder på mit i ny og næ, og de fylder altså meget på hjulet..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jesper Nielsen-Man Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nielsen-Man

Tilmeldt:: 11 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nielsen-Man Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Nov 2012 kl. 18:10
Hej Ole,

Tak for tilbuddet, men jeg tror nok at jeg i første omgang vælger de hjul jeg i første omgang havde kig på.

Jesper
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres